گام های نهایی تصویب لایحه جدید شهروندی در جلسه ۲۸ مارس مجلس سنا
26 مارس 2017 - 0:00
بازدید 239
8

در دستور جلسه مجلس سنا که فردا ۲۸ مارس برگزار می شود، جزئیات مذاکرات جلسات پیشین با توجه به اولویت های مباحث و لایحه های مطرح شده، مورد بحث و پیگیری قرار می گیرد. اکثریت مباحث مطرح شده در جلسه ۸ مارس به عنوان بخشی از مجموعه مباحث معمول سنا بازنگری خواهند شد. به عبارتی […]

ارسال توسط :
پ
پ

در دستور جلسه مجلس سنا که فردا ۲۸ مارس برگزار می شود، جزئیات مذاکرات جلسات پیشین با توجه به اولویت های مباحث و لایحه های مطرح شده، مورد بحث و پیگیری قرار می گیرد. اکثریت مباحث مطرح شده در جلسه ۸ مارس به عنوان بخشی از مجموعه مباحث معمول سنا بازنگری خواهند شد. به عبارتی دیگر، مجموعه مباحث معمول سنا که شامل دو بخش اصلی  امور مرتبط با دولت و امور دیگر می شود، بار دیگر مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.  

به طور معمول، در قالب این دو بخش اصلی، لایحه ها، سوالات، گزارش های کمیته ها مطرح می شوند و قبل از هر جلسه، دستور جلسه (Order Paper) و اعلان کار (Notice Paper) به صورت روزانه آماده می شوند. Notice Paper ها شامل متون لایحه ها و سوالاتی ست که هنوز برای بررسی و مذاکره مطرح نشده اند.

در دستور جلسه ۲۸ مارس نوشته شده است که پس از سی دقیقه طرح کلی مجموعه مباحث معمول سنا، قرائت سوم لایحه جدید شهروندی یعنی همان C6  انجام خواهد شد. آن طور که در دستور جلسه آمده است، اولین موضوع مورد بررسی سناتورها در جلسه فردا همین لایحه جدید شهروندی خواهد بود.

گفتنی ست این لایحه پیش از این چندین بار مورد بررسی نمایندگان سنا قرار گرفته است و این بار برای قرائت سوم در مجلس سنا ارائه می شود و بعد از این مرحله باید به تایید فرماندار کل کانادا برسد. فرماندار کل در واقع نماینده ملکه انگلستان در کاناداست و بعد از تصویب هر لایحه ای در مجلس های عوام و سنا، تصویب آن توسط فرماندار کل ضروری است.

در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۶، وزیر امور مهاجرت کانادا لایحه اصلاح قانون شهروندی کانادا را به پارلمان ارائه کرد که مهم ترین بخش آن، شرط حضور سه سال از پنج سال برای گرفتن شهروندی کاناداست. این اصلاحات همچنین قانون قبلی شهروندی را که اجازه می‌داد شهروندی شهروندان دوملیتی را از آنها بگیرد، لغو می‌کند. بر اساس قانون قبلی یعنی   C24 در شرایطی که افراد دوملیتی علیه منافع ملی کانادا اقدام کنند و یا عمل تروریستی انجام دهند، دولت می تواند شهروندی آنها را پس بگیرد.

با توجه به اینکه لیبرال‌ها اکثریت مطلق را در پارلمان دارند قابل پیش‌بینی است که این لایحه به‌تصویب نمایندگان برسد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar