آغاز صدور گواهی نامه‌های استانی بریتیش کلمبیا و آلبرتا  
10 مارس 2024 - 8:31
بازدید 239
4

گواهی‌نامه استانی، نامه تاییدیه‌ای است که استان‌ها برای دانشجویان بین المللی صادر می‌کنند طبق اعلام اداره مهاجرت کانادا (IRCC)، دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در کانادا هستند، برای درخواست ویزای تحصیلی به یک گواهی‌نامه از استان نیاز دارند. اکنون، روند صدور گواهی‌نامه‌های استانی در بریتیش کلمبیا فعال است و از 4 مارچ 2024 […]

ارسال توسط :
پ
پ

گواهی‌نامه استانی، نامه تاییدیه‌ای است که استان‌ها برای دانشجویان بین المللی صادر می‌کنند

طبق اعلام اداره مهاجرت کانادا (IRCC)، دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در کانادا هستند، برای درخواست ویزای تحصیلی به یک گواهی‌نامه از استان نیاز دارند.

اکنون، روند صدور گواهی‌نامه‌های استانی در بریتیش کلمبیا فعال است و از 4 مارچ 2024 لازم الاجرا است. دولت بریتیش کلمبیا (B.C.) نامه‌های گواهی استانی (PAL) را مستقیماً به موسسات واجد شرایط تحصیلات تکمیلی در این کشور  ارسال می‌کند و این موسسات نامه‌ها را برای متقاضی بین المللی صادر می‌کنند.

در 22 ژانویه 2024، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) اعلام کرد که متقاضیان ویزای تحصیلی جدید باید یک گواهی‌نامه‌ استانی را با درخواست ویزای تحصیلی خود، به استثنای برخی موارد، ضمیمه کنند.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که آلبرتا نیز صدور گواهی نامه‌های استانی را برای دانشجویان بین‌المللی آغاز کرده است.

تاکنون نکته مثبت در مورد مکانیسم تعیین شده برای صدور گواهی نامه‌های استانی این است که خود مؤسسات به نمایندگی از دانشجویان بین المللی گواهی نامه‌های استانی را دریافت می‌کنند.

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در استان‌های بریتیش کلمبیا و آلبرتا دارند، می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نامه‌های گواهی استانی با موسسات تحصیلی مربوطه خود تماس بگیرند.

گواهی نامه‌های استانی چیست؟

گواهی‌نامه استانی، نامه تاییدیه‌ای است که استان برای موسسه تحصیلی تعیین شده (DLI) ارسال می‌کند و سپس برای متقاضی در خارج از کشور ارسال می‌شود.

این نامه نشان می‌دهد که درخواست متقاضی در حداکثر محدودیت دولت فدرال محاسبه شده است.

متقاضیان ویزای تحصیلی این گواهی‌نامه را همراه با درخواست ویزای تحصیلی ارائه می‌کنند.

مؤسساتی که از تخصیص کامل خود استفاده کرده‌اند، تا زمانی که دولت فدرال تخصیص جدیدی برای سال بعد صادر نکند، نمی‌توانند درخواست‌های اضافی ارسال کنند.

با این حال، با توجه به سقف اخیری که دولت کانادا برای دانشجویان بین المللی معرفی کرده است، تعداد محدودی گواهی نامه‌ استانی برای هر استان وجود خواهد داشت.

چند نامه‌ گواهی استانی در سال 2024 برای بریتیش کلمبیا اختصاص داده شده است؟

سال جاری، استان بریتیش کلمبیا  83 هزار درخواست ویزای تحصیل در مقطع کارشناسی دریافت کرده است.  بر اساس نرخ پذیرش اخیر، در سال 2024 دولت فدرال تقریباً 50 هزار درخواست ویزای تحصیلی برای استان بریتیش کلمبیا پیش بینی کرده است. 

این میزان در سال 2023 برای برنامه‌های کارشناسی حدود 97 هزار درخواست بود که در نهایت 60 هزار درخواست تایید شد.

این استان می‌گوید که 53 درصد از گواهی‌های استانی برای موسسات دولتی و 47 درصد مابقی برای موسسات خصوصی خواهد بود. بنابراین، تعداد اجازه تحصیل‌های صادر شده برای مؤسسات خصوصی  27 درصد نسبت به سال 2023 کمتر است. دولت بریتیش کلمبیا اظهار کرده است که این کاهش برای مقابله با «رشد ناپایدار» است.

چه کسانی به گواهی نامه استانی (PAL) نیاز ندارد؟

1. دانش آموزان دبستان و متوسطه؛

2. دانشجویان کارشناسی ارشد یا دکترا؛

3. دانشجویانی که قبلاً با ویزای تحصیلی معتبر در کانادا هستند؛

4. دارندگان ویزای کار در کانادا و اعضای خانواده آنها در کانادا.

5. دانشجویانی که از قبل در کانادا هستند و برای تمدید درخواست می‌دهند. 

6. دانشجویانی که درخواست آنها قبل از ساعت 8:30 صبح (به وقت شرقی) در 22 ژانویه 2024 دریافت شده است.

به عنوان یک متقاضی ویزای تحصیل برای کانادا، آیا باید برای گواهی نامه اقدام کنم؟

نه، در حال حاضر، دولت‌های بریتیش کلمبیا و آلبرتا رویه‌ای را تنظیم کرده‌اند که به موجب آن موسسه تحصیلی متقاضی، مسئول دریافت نامه‌ گواهی استانی (PAL) به همراه نامه پیشنهادی  (offer letter) خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

لزوم دریافت نامه تاییدیه برای دانشجویان کبک

اقدامات جدید استان بریتیش کلمبیا برای دانشجویان بین المللی

اقدامات جدید انتاریو در جذب دانشجویان بین المللی

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) (کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar