آنچه نمی‌توانید با خود به کانادا بیاورید!
25 دسامبر 2023 - 9:54
بازدید 511
4

تخلف در ورود کالاها می‌تواند منجر به جریمه، مصادره کالا و هزینه‌های اضافی شود کشور کانادا مسافران را از آوردن بسیاری چیزها به این کشور منع می‌کند، از جمله گونه‌های در معرض خطر، غذاها، گیاهان و حیواناتی که ممکن است برای کانادایی‌ها خطر آفرین باشد. آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) هشدار می‌دهد: «برای جلوگیری از […]

ارسال توسط :
پ
پ

تخلف در ورود کالاها می‌تواند منجر به جریمه، مصادره کالا و هزینه‌های اضافی شود

کشور کانادا مسافران را از آوردن بسیاری چیزها به این کشور منع می‌کند، از جمله گونه‌های در معرض خطر، غذاها، گیاهان و حیواناتی که ممکن است برای کانادایی‌ها خطر آفرین باشد.

آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) هشدار می‌دهد: «برای جلوگیری از احتمال مجازات، از جمله جریمه، توقیف یا پیگرد قانونی، قبل از اقدام به واردات کالا به کانادا، از اجازه ورود آنها مطمئن شوید.» 

حتی برای کالاها و موادی که مسافران مجاز به همراه داشتن آنها به کانادا هستند، اغلب نیاز به اجازه کتبی یا مجوز وجود دارد.

برای محصولاتی چون: 

  • محصولات بهداشتی و داروهای تجویزی؛
  • عتیقه‌جات یا اشیای فرهنگی که دارای اهمیت تاریخی برای کشور مبدا خود هستند؛
  • مواد منفجره، آتش‌بازی و انواع خاصی از مهمات.

سلاح گرم

با توجه به حق حمل سلاح در ایالات متحده، بسیاری از آمریکایی‌ها هنگام ورود به کانادا با سلاح گرم در مرز غافلگیر می‌شوند.

طبق اطلاعیه آژانس خدمات مرزی کانادا، هنگام ورود به کانادا، همه سلاح‌های گرم باید اعلام شوند. زمانی که فردی به کانادا می‌رسد، باید همه کالاهایی را که همراه خود دارد را به آژانس خدمات مرزی کانادا اطلاع دهد.

کسانی که می‌خواهند اسلحه گرم به کانادا وارد کنند باید دلیل معتبری برای این کار داشته باشند و این دلایل می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • شکار در فصل شکار (محدود به سلاح گرم آزاد)؛
  • استفاده در مسابقات؛
  • تعمیر؛
  • در سفر ترانزیت، یعنی حرکت در مستقیم‌ترین مسیر ممکن از نقطه A به نقطهB، از طریق کانادا؛
  • حفاظت در برابر حیات‌وحش در مناطق دور افتاده (محدود به سلاح گرم  آزاد).

یه اعلام مقامات آژانس خدمات مرزی کاناد، کسانی که سلاح گرم آزاد (بدون محدودیت) وارد می‌کنند و دارای مجوز معتبر از کانادا هستند، باید مجوز را به افسر خدمات مرزی نشان دهند.

اما کسانی که مجوز سلاح گرم از کانادا ندارند، گواهی ثبت برای سلاح گرم غیرآزاد خود نیز ندارند، باید فرم RCMP 5589: Non-Resident Firearm Declaration  را تکمیل کنند که به توریست‌ها اجازه می‌دهد با پرداخت ۲۵ دلار تا 60 روز در کانادا اسلحه حمل کنند.

آژانس خدمات مرزی کانادا خاطرنشان می‌کند: «توریست‌ها در کانادا تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند سلاح گرم، وسایل ممنوعه یا سلاح‌های ممنوعه وارد کنند.»

کانابایس

اگرچه محصولات کانابیس به طور قانونی در فروشگاه‌های کانادا فروخته می‌شوند، اما نمی‌توان آن را از مرز منتقل کرد.

قانون کانابیس که کانابیس (ماری جوانا) را در کانادا قانونی و نظام‌مند می‌کند، یک چارچوب قانونی دقیق برای کنترل تولید، توزیع، فروش و در اختیار داشتن این محصول در کانادا ایجاد می‌کند. 

آژانس خدمات مرزی کانادا خاطرنشان می‌کند: «انتقال کانابیس از مرز به هر شکلی از جمله روغن‌های حاوی THC یا کانابیدیول (CBD) بدون مجوز یا معافیت‌های مجاز از وزارت بهداشت کانادا، علی‌رغم قانونی شدن کانابیس در کانادا، یک جرم کیفری جدی است که  موجب دستگیری و پیگرد قانونی می‌شود.»

مواد منفجره

از آنجایی که در حال حاضر منابع طبیعی کانادا (NRCan) در حال به روز رسانی مقررات مربوط به مواد منفجره است، کسانی که قصد دارند در سال 2024 به کانادا بیایند، بهتر است از اصلاحات پیشنهادی مطلع شوند.

مهم‌ترین تغییر شامل به‌روزرسانی پیشنهادی برای فهرست مواد منفجره شیمیایی پیش‌ماده (precursor chemicals) تحت کنترل است، که در غیر این صورت مواد به عنوان restricted components شناخته می‌شوند. در حال حاضر 10 ماده شیمیایی پیش‌ماده وجود دارد و این اصلاحیه شامل موارد زیر نیز است:

  • نیترات کلسیم آمونیوم؛
  • پودر آلومینیوم؛
  • هگزامین؛
  • استون.

حیوانات

آوردن حیوانات همراه نیز بسته به نوع حیوان از جمله سگ و کشور مبدا آنها می‌تواند مشکل ساز باشد. 

آژانس خدمات مرزی اعلام می‌کند: «از 28 سپتامبر 2022، ورود سگ‌های تجاری در معرض خطر بالای ابتلا به هاری به کانادا ممنوع است.»

از این تاریخ تا اطلاع ثانوی، آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) مجوز واردات سگ‌های تجاری از کشورهای در معرض خطر ابتلا به هاری سگ را صادر نمی‌کند.

برخی کشورها توسط آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) به‌عنوان مناطق پرخطر برای هاری (هاری سگ) در نظر گرفته می‌شوند. 

با توجه به شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان (HPAI) در ایالات متحده، آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا واردات برخی از محصولات طیور یا محصولات جانبی از ایالات متحده را محدود می‌کند.

اگرچه اغلب مطرح نمی‌شود، اما مقامات آژانس خدمات مرزی کانادا در تلاشند تا تجارت عاج فیل و شاخ کرگدن را محدود کنند، از 8 ژانویه 2024 اقدامات سخت‌گیرانه‌تری اعمال خواهد شد. 

تخلفات می‌تواند منجر به جریمه تا 1300 دلار، مصادره کالا و هزینه‌های اضافی شود. 

محدودیت‌های مربوط به اقلامی که مجاز به آوردن آنها به کانادا هستید به محصول، کشور مبدا و استان وارداتی بستگی دارد. این کنترل‌ها برای کمک به حفظ سلامت و ایمنی حیوانات، گیاهان و زیستگاه‌های طبیعی کانادا تنظیم شده اند. محدودیت‌ها ممکن است در هر زمانی به دلیل تهدیدات در حال ظهور تغییر کنند. 

بسیاری از مسافرانی که به کانادا می‌آیند، اطلاعی از خطرات مرتبط با ورود کالاها و مواد به کانادا ندارند. بنابراین، هر مسافری مسئول است تا هر آنچه را که با خود به کانادا می‌آورد را اعلام کند. امکان دارد برخی مواد غذایی، محصولات گیاهی و حیوانی حامل گونه‌ها و بیماری‌های مهاجم باشند و خطراتی برای تامین غذا، اقتصاد، محیط زیست و سلامت کانادایی‌ها ایجاد کنند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

۸ مورد مهم درباره ی وسایل همراه خود برای سفر به کانادا

زندگی در کانادا و شرایط و هزینه‌های آن

جرایم رایجی که ممنوعیت ورود به کانادا را به دنبال دارند

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar