چشم‌انداز امیدبخش اشتغال در نیمه دوم سال 2014
26 آگوست 2014 - 20:04
بازدید 275
8

بر اساس گزارش تازه‌ای از بانک مونترال در زمینه اشتغال می‌توان دید که نرخ اشتغال در نیمه دوم سال 2014 در مجموع سیر صعودی داشته است. بازگشت اقتصاد به حالت عادی در ربع دوم سال و نیز انتظار قطعی برای رشد اقتصادی،‌ هر دو حاکی از آن بودند که وضعیت اشتغال در کانادا آینده روشنی […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس گزارش تازه‌ای از بانک مونترال در زمینه اشتغال می‌توان دید که نرخ اشتغال در نیمه دوم سال 2014 در مجموع سیر صعودی داشته است.

بازگشت اقتصاد به حالت عادی در ربع دوم سال و نیز انتظار قطعی برای رشد اقتصادی،‌ هر دو حاکی از آن بودند که وضعیت اشتغال در کانادا آینده روشنی خواهد داشت.

گزارش بانک مونترال در زمینه استخدام نیرو نشان می‌دهد که در سال 2014 صاحبان بیزینس‌ها در بخش صنایع 18 درصد بیشتر از قبل قصد استخدام نیروهای تازه را خواهند داشت، در بخش خدمات این رقم 17 درصد خواهد بود و در بخش خرید و فروش نیز این رقم با افزایشی 7 درصدی همراه خواهد شد.

این گزارش همچنان نشان داد که که بیزینس‌های بزرگ (بیزینس‌هایی با 50 نیروی کار یا بیشتر) در نظر دارند تا تعداد نیروهای خود را افزایش دهند و 24 درصد از بیزینس‌های کوچک‌تر (بیزینس‌هایی با کمتر از 10 نیروی کار) در نظر دارند تا در سال جدید نیروهای بیشتری نیز استخدام کنند.  

آقای استیو مورفی،‌ رئیس بخش Canadian commercial banking بانک مونترال می‌گوید: «خیلی از بیزینس‌ها در کانادا بر اساس چند عامل اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند که این عوامل عبارتند از بخشی که آن بیزینس‌ها در آن مشغول به کار هستند و نیز طرح بیزینسی خود آنها تا به این ترتیب بتوانند به هنگام استخدام نیروی جدید بیشترین بهره را از هزینه‌ای که می‌کنند ببرند. اهمیت سرمایه‌گذاری هدفمند در زمینه نیروی انسانی و دیگر موارد مربوط به بیزینس برای حفظ قدرت رقابت و رشد بیزینس، از نکاتی است که باید همواره مد نظر صاحبان بیزینس‌ها قرار داشته باشد.»    

در این گزارش آمده است که امسال 35 درصد از صاحبان بیزینس‌ها در استان البرتا درصدد افزایش تعداد نیروهای خود خواهند بود. بعد از آنها نوبت به صاحبان بیزینس‌ها در استان‌های شرقی کانادا معروف به استان‌های آتلانتیک کانادا می‌رسد که با 32 درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌اند و بالاخره نوبت به استان انتاریو می‌رسد که 26 درصد از صاحبان بیزینس‌ها در آن درصدد افزایش تعداد نیروهای خود هستند.

این در حالی است که 70 درصد از گردانندگان بیزینس‌ها در منطقه پریری کانادا قصد گسترش کار و افزایش تعداد نیرو ندارند و این رقم در مورد صاحبان بیزینس‌ها در استان بریتیش کلمبیا 66 درصد است.     

آقای رابرت کاوچیچ،‌ از اقتصاددانان ارشد بخشCapital Market  بانک مونترال می‌گوید: «در سال گذشته رشد اشتغال در بخش خدمات بسیار قوی‌تر از رشد اشتغال در بخش تولید بوده است. انتظار ما این است که با توجه به بهبود اوضاع اقتصادی در امریکا،‌ بالاتر رفتن نیاز به مواد اولیه در این کشور و نیز کاشته شدن از قیمت دلار کانادا در مقایسه با دلار امریکا، بخش‌های تولید و صادرات کانادا نیز از رونق بیشتری برخوردار شوند. در ماه جون صادرات کانادا با 1.1 درصد رشد همراه شد و همین رشد می‌تواند به رشد سطح اشتغال در کانادا نیز کمک کند.»

آقای کاوچیچ می‌افزاید که رشد اشتغال در بخش خدمات به‌ویژه در بخش‌ خدمات تخصصی و بیزینسی، بهداشت و آموزش همچنان خوب خواهد بود و در مقابل این احتمال وجود دارد که در بخش‌های خرید و فروش و ساخت و ساز از تعداد نیروهای موجود کاسته شود.

این نظرسنجی در فاصله زمانی 7 تا 24 مارچ و از 502 تن از صاحبان بیزینس در کانادا انجام شده است. حاشیه خطا در این بررسی 4.4 درصد است.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar