پنج روندی که در سال جدید بازار کار کانادا را شکل می‌دهند
03 مارس 2015 - 23:38
بازدید 387
8

تام تورین-فایننشال پست   عوامل بسیاری هستند که بازار کار سال جدید را برای بیزینس‌ها و نیروهای کار در سراسر کشور تعریف می‌کنند. برای مدتی همچنان احتمال پایین‌ بودن قیمت نفت وجود دارد و این امر سبب خواهد شد تا بر حجم بدهی‌های مصرف‌کنندگان و نیز دولت افزوده شود. از یک سو گروه سنی دیگری […]

ارسال توسط :
پ
پ

تام تورین-فایننشال پست

 

عوامل بسیاری هستند که بازار کار سال جدید را برای بیزینس‌ها و نیروهای کار در سراسر کشور تعریف می‌کنند. برای مدتی همچنان احتمال پایین‌ بودن قیمت نفت وجود دارد و این امر سبب خواهد شد تا بر حجم بدهی‌های مصرف‌کنندگان و نیز دولت افزوده شود. از یک سو گروه سنی دیگری معروف به Generation Z (گروه سنی متولدین بعد از نیمه دهه نود تا پیش از سال 2015) در حال ورود به بازار کار هستند و از سوی دیگر برخی از افراد متعلق به نسل بومرها همچنان در بعضی از رشته‌های فنی مشغول به فعالیت هستند. 

اقتصاددانان و نهادهای اقتصادی سال گذشته با مشاهده رشد میزان اشتغال نگاهی خوش‌بینانه به سال جدید پیدا کردند. در این مطلب توجه شما را به آنچه به گمان ما در سال 2015 در بازار کار کانادا اتفاق خواهد افتاد و آنچه شرکت‌ها، نیروهای کار و جویندگان کار باید به آنها توجه داشته باشند می‌پردازیم.

 

حرکت از غرب به شرق در کانادا

گفتگو با افراد زیادی از صنایع مختلف تایید می‌کند که در سال جدید نیاز به مهندسان ماهر و کارگران متخصص همچنان بالا خواهد ماند. پیش‌بینی ما این است که در سه‌ماهه دوم سال با افزایش این نیاز و تغییراتی در آن مواجه باشیم. با کاهش قیمت برابری دلار کانادا، صنایع تولیدی سال بسیار خوبی را آغاز خواهند کرد و پیش‌بینی ما این است که در این بخش که از نظر صادرات نیز بخشی قوی خواهد بود، نیاز به نیروهای متخصص بسیار افزایش پیدا کند.

در همه بخش‌ها و مناطق به حجم عظیمی از نیروهای با تخصص بالا نیاز وجود خواهد داشت به‌ویژه در بخش‌های تولیدی در جنوب‌غربی استان انتاریو، پروژه‌های گاز طبیعی مایع که در استان بریتیش کلمبیا به اجرا در خواهند آمد، سازه‌های عظیم برق آبی در استان‌های منیتوبا و کبک و بالاخره به‌رغم پایین بودن قیمت حامل‌های انرژی در بخش انرژی قسمت‌های غربی کانادا. سرمایه‌گذاری‌های جدید در بخش صنایع فضایی در سال 2015 نیز به بیشتر شدن میزان اشتغال در این بخش خواهد انجامید.

 

نیاز در حوزه‌های فنی بسیار بالا خواهد بود.

این نیاز توسط بخش‌های تولیدی،‌ هوافضا، انبارداری و تدارکات ایجاد خواهد شد. حدود 80 درصد از صادرات استانی کشور در طول سال 2014 توسط بخش تولیدی استان انتاریو انجام شده و این در حالی بوده که در قسمت‌هایی از این بخش نیروی تازه چندانی هم به کار گرفته نشده بود و این بخش در حال احیای مجدد بود. اداره آمار کانادا بر این باور است که امسال علاوه بر کارهایی که باید انجام شوند، در قسمت‌های مختلف صنایع ماشین‌آلات، تجهیزات موتور و انتقال قدرت، کشاورزی، ساخت وساز و صنعت و معدن نیز سفارشات کاری زیادی وجود خواهد داشت که معنای آن چیزی نیست جز نیاز به نیروی کار بیشتر.

 

معضل خلاء تخصص و نیز بیکاری جوانان به قوت خود باقی خواهد ماند.

سال گذشته شاهد بودیم که بحث‌های زیادی در مورد عوامل موثر در بیکاری جوانان در گرفت: انترن‌شیپ‌های بدون دستمزد،‌ عدم تناسب بین مهارت‌ها و اجبار فارغ التحصیلان به انجام مشاغل پاره‌وقت به دلیل اشباع صنایع مورد نظر آنها از نیروی کار. این مشکلات امسال هم همچنان وجود خواهند داشت. مدیران معتقدند که بخش زیادی از جوانانی که در حال حاضر فارغ‌التحصیل می‌شوند به موضوع آینده مشاغل فکر نکرده‌اند و همین امر سبب می‌شود تا آن دسته از مهارت‌هایی را که برای کار در یکی از مشاغل موجود به آن نیاز دارند کسب نکنند. وقتی صحبت از نیروهای فنی‌حرفه ای متخصص می‌شود نیز لازم است که در مدارس و خانواده‌ها این تفکر جا بیفتد که مشاغل رده پایین گذشته،‌ در حال و آینده جزو مشاغل رده بالا و پردرآمد محسوب خواهند شد.   

 

کارفرماها به دنبال نیروهایی جامع‌الاطراف یا همه‌چیز تمام هستند.

این‌روزها کارفرماها قابلیت‌هایی بیشتر و بیشتر از نیروهای خود انتظار دارند. شرکت‌ها امروزه بیش از پیش به ارزش آموزش نیروهایشان پی برده‌اند و نیروها نیز بیش از هر زمان دیگری از نیاز به افزایش تخصص‌های خود به منظور حفظ کارشان سخن می‌گویند. شرکت‌ها به نیازهای آینده فکر می‌کنند و به این ترتیب مهارت‌های خاصی لازم خواهند شد از جمله آشنایی با رسانه‌های جدید، توان درک مفاهیم در رشته‌های مختلف و متعدد، آشنایی با ابزارها و تکنیک‌های متنوع،‌ کار گروهی در فضای مجازی و بالاخره توانایی حل مسئله به روش‌های خلاقانه و نه شیوه‌های مرسوم.

 

حضور نسل Z یا Generation Z در بازار کار این بازار را با تغییراتی مواجه خواهد ساخت.

متعلقان این نسل سرشار از ایده‌های بکر و جدید هستند و برای یافتن راه‌حل‌های تازه از روش‌ها و ابزارهای متعدد استفاده می‌کنند. این نیروها به هرچه که خواسته‌اند با یک اشاره انگشت دست یافته‌اند به همین دلیل آنها مانند نسل‌‌های گذشته نیازی به صبر کردن برای راهنمایی شدن و دستور گرفتن در خود حس نمی‌کنند. علاوه بر این از نظر آنها بهره‌وری و مولد بودن در نشستن پشت یک میز و چسبیدن به آن خلاصه نمی‌شود و با تعریف خود به عنوان نیروهای کار آزاد و ارزشمند، برای خود آزادی عمل بیشتری فراهم می‌کنند. 

 

البته شاید در ابتدای سال جدید، اقتصاد کشور با مشکلاتی هم روبه‌رو شود اما قطعا در سه‌ماهه دوم سال در بخش‌های گوناگونی از نقاط مختلف کشور با فرصت‌های خوبی برخورد خواهیم کرد.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar