پاسخ به دو پرسش درباره کتابخانه کنپارس
17 آگوست 2010 - 8:26
بازدید 205
8

پس از اعلام آغاز به کار مرحله جدید کتابخانه کنپارس و دسترسی به جزوات متعدد آن-لاین در آینده نزدیک، دوستان و مخاطبان سایت پرسش‌هایی را مطرح کرده‌اند که در اینجا به دو مورد آن اشاره کرده و پاسخ آنها بیان شده است. اگر شما هم در این زمینه پرسش یا نظری دارید با ما در […]

ارسال توسط :
پ
پ

پس از اعلام آغاز به کار مرحله جدید کتابخانه کنپارس و دسترسی به جزوات متعدد آن-لاین در آینده نزدیک، دوستان و مخاطبان سایت پرسش‌هایی را مطرح کرده‌اند که در اینجا به دو مورد آن اشاره کرده و پاسخ آنها بیان شده است. اگر شما هم در این زمینه پرسش یا نظری دارید با ما در میان بگذارید تا در آینده به آنها پرداخته شود. هدف کنپارس این است که مطالب سایت و کتابخانه آن، هر روز بیشتر از قبل مورد استفاده و بهره‌وری مخاطبان قرار بگیرد.

 

پرسش اول:این طور که پیداست در آینده، مطالبی  بسیار وسیع و دربرگیرنده موضوعات مورد علاقه مهاجرین در کتابخانه قرار خواهد گرفت اما زمان راه‌اندازی این مطالب در کتابخانه آنقدر دور است که عملا کسانی که در بازه زمانی هشت نه ماه دیگر ویزایشان صادر می‌شود یا به بخش عمده این مقالات نخواهند رسید و یا در صورت رسیدن به این مقالات زمان کافی برای دورخیز کردن و اقدامات شایسته در مسیر اهداف این مقالات را نخواهند داشت. بنا بر این استدعا دارم تمهیداتی اندیشیده شود تا متقاضیانی نظیر من هم بتوانند به این مطالب، زودتر دسترسی داشته باشند.

 

این پرسش دوستمان بر چند فرض نادرست استوار شده است. فرض نخست این است که این اتفاق یعنی راه‌اندازی فاز جدید کتابخانه در آینده دور انجام خواهد شد. چنین چیزی نیست. این اقدام نه تنها دور نیست بلکه به زودی انجام خواهد شد. الان مطالب فراوانی آماده شده و بخش وسیعی از فعالیت‌های فنی سایت هم به پایان رسیده، طراحی صفحه اصلی هم به اتمام رسیده و در مرحله اصلاحات جزیی است و برخی تغییرات در صفحات اصلی کتابخانه لازم به نظر رسیده که در دست اقدام است. همچنین امکان خرید آن-لاین هم نیازمند تنظیمات فنی متعدد بوده که در آخرین مراحل قرار دارد. پس انتظار در دسترسی به مطالب خیلی به تاخیر نخواهد افتاد. در عوض همه تلاش همکاران ما در کنپارس این است که این فرایند با دقت تمام و با کمترین ایراد انجام شود چون هر چقدر فعالیت‌های آتی کتابخانه موفق‌تر باشد و افراد بیشتری جذب آن شوند بر حجم خدمات آن افزوده خواهد شد و این دوست پرسش‌گر ما هم خواهد دید که انتظار امروز به نفع تداوم و کیفیت برنامه‌های آینده خواهد بود.

 

فرض دوم که البته به صورت تلویحی در بطن پرسش نهفته است مطالب جزوات را برای مطالعه سریع مناسب می‌داند. واقعیت این است که نباید به مطالب این جزوات به دیده کتاب‌هایی صرفا اطلاعاتی نگاه شود. بسیاری از آنها راهنمای عملی فعالیت‌های مهمی هستند که خوانندگان بسته به موضوع مورد بحث بهتر است جزییات بحث را سر لوحه برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهند و چنین رفتاری نیازمند صبر و دقت است و زمان می‌برد.

 

فرض نادرست سوم این است که مطالب این جزوات برای دوران قبل از مهاجرت به کانادا مفید دانسته شده است در حالی که بسیاری از این مطالب مربوط به دوران پس از ورود به کانادا است و اتفاقا در درازمدت حجم این گونه مطالب، چند برابر حجم مطالبی ‌است که در ایران به کار شما خواهد آمد. منظور این است که نباید بهره‌مندی و مفید بودن این مطالب را به چند ماه یا سال قبل از مهاجرت محدود کرد بلکه بحث‌های اصلی‌تر مربوط به ماه‌ها و سال‌های بعد است. جزواتی چون راهنمای سرمایه‌گذاری در کانادا، راهنمای خرید خانه در کانادا، راه‌اندازی بیزینس شخصی در کانادا و نظایر اینها گاها ممکن است در ۴ یا ۵ سال بعد از مهاجرت موضوعیت پیدا کنند. هر چند مطالعه این گونه مطالب قبل از مهاجرت هم می‌تواند به شما دید بهتری از وضعیت زندگی در کانادا بدهد اما میزان عملی و مفید بودن آنها به این باز می‌گردد که شما در زمان و مکان واقعی و موثر، مطالب آنها را به کار بگیرید و با تجارب و دانش‌های خود درآمیزید. پس به استفاده عملی از این مطالب برای آینده طولانی‌تر بیاندیشید. کنپارس هم با تداوم بخشیدن به تهیه چنین مطالبی مخاطبان را همراهی خواهد کرد.

 

پرسش دوم: در مطالبتان اشاره کرده‌اید که دسترسی به مطالب کتابخانه برای افراد طرف قرارداد یا کسانی که دارای عضویت ویژه سایت هستند امکان‌پذیر است یعنی باید برای دسترسی به این اطلاعات پول پرداخت کنیم. چرا؟ چرا حالا که چنین امکانی را فراهم کرده‌اند و مطالب مفید و کاربردی درباره کانادا منتشر می‌کنید این امکان را برای همه  فراهم نمی‌کنید که به رایگان به آنها دسترسی داشته باشند؟

 

اگر چه دغدغه این دوست عزیز قابل فهم است اما باید توجه داشته باشید که برخی عادات و تفکرات نادرست در ایران جلوی بروز بسیاری از ابداعات و موفقیت‌ها را گرفته و یکی از آنها انتظار دسترسی به اطلاعات مفید و ارزشمند، بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه است. واقعیت این است که اگر چه در کانادا هم بخشی از اطلاعات از منابع دولتی یا عمومی به صورت رایگان قابل دسترس است اما دسترسی به اکثر اطلاعات و منابع اطلاعاتی خصوصا آنها که جدیدتر و دقیق‌تر هستند نیازمند به پرداخت حداقل بخشی از هزینه‌های تولید و تامین آن اطلاعات است. هر چه میزان دقت و سرعت دسترسی به آنها بیشتر باشد بر هزینه‌ها هم افزوده می‌شود. شما در کانادا و سایر کشورها که اطلاعات و آمار ارزشمند هستند نمی‌توانید به بسیاری از اطلاعات مهم دسترسی پیدا کنید مگر اینکه هزینه‌های مربوطه را بپردازید.

 

ضمن اینکه خیلی از مراکزی که دسترسی به اطلاعات آنها رایگان به نظر می‌رسد (نظیر کتابخانه‌های عمومی) در واقع رایگان نیستند چون با پول مالیات ساکنان آن شهر اداره می‌شوند و در واقع همه مردم در پرداخت هزینه‌های آنها سهمی بر عهده دارند. این الگویی است که به نوعی در وب سایت کنپارس هم به دنبال آن هستیم یعنی استفاده از حق عضویت‌های اندک که در مجموع امکان انجام کارهای بزرگ را فراهم کند.

 

نکته بعدی این است که کنپارس برای ارائه خدمات اطلاعاتی به مشتریان خود یا علاقه‌مندانی که مطالب مرسوم را در سایت دنبال می‌کنند مبلغی اضافه درخواست نمی‌کند. مشتریان کنپارس برای دریافت تمامی خدمات اصلی مهاجرتی و جانبی همان میزان پرداخت می‌کنند که مشتریان شرکت‌های مهاجرتی دیگر بدون اینکه بسیاری از این خدمات را دریافت می‌کنند می‌پردازند. در واقع، کنپارس با این اقدام می‌خواهد پایبندی خود را به شعار محوری «ما به موفقیت شما در سرزمین جدید می‌اندیشیم» پایبند باشد.

 

مورد دیگر این است که برای بسیاری از خدمات سایت از جمله راه‌اندازی کتابخانه در واقع از سرمایه‌های شرکت کنپارس استفاده شده است با این قصد و هدف که این سرمایه‌گذاری اولیه منجر به علاقه‌مندی مشتاقان و باور آنها به میزان اهمیت و مفید بودن این‌گونه برنامه‌ها و اشتراک آنها در اداره مالی مجموعه از طریق پرداخت حق عضویت سالانه بشود. در واقع، کنپارس هیچ‌گونه هدف منفعت‌جویانه مستقیم از سایت یا کتابخانه در نظر ندارد و تنها در اندیشه ارائه خدمات بهتر و بیشتر است. بدیهی است که سقف سرمایه‌گذاری‌های شرکت برای چنین اقداماتی محدود است و اگر مخاطبان این خدمات را مفید و برای آینده خود سودمند یافته باشند می‌توانند به هر شکل که می‌شود از آن حمایت و پشتیبانی به عمل آورند و یک راه حمایت از این اقدامات پرداخت حق اشتراک سالانه سایت است. در آینده خواهید دید که مبلغ مورد نظر، ده‌ها بار کمتر از مجموعه جزوات و امکاناتی است که در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در عوض چنین اقدامی در درازمدت سبب افزایش امکانات سایت و در نتیجه افزایش سرویس‌ها و خدمات اطلاعاتی و مشاوره‌ای خواهد شد که بهره‌مند اصلی آن خود شما خواهید بود. یادآوری می‌شود که همچنان تعداد زیادی از مقالات و اخبار سایت به رایگان در اختیار همه علاقه‌مندان خواهد بود و کنپارس تصمیمی برای کاهش مطالب معمول و رایگان سایت ندارد.

 

امید است که این توضیحات روشن‌گر بوده باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar