مهاجران بسیاری اقامت در آتلانتیک کانادا را انتخاب می‌کنند
04 مارس 2024 - 9:16
بازدید 133
6

نرخ‌های ماندگاری با استفاده از داده‌های پرونده مالیاتی مهاجران به دست آمده است اداره آمار کانادا داده‌هایی را در مورد نرخ ماندگاری استانی تازه واردان طی یک سال و پنج سال پس از ورود آنها به کانادا منتشر کرده است. به طور کلی، این گزارش حاکی از آن است که نرخ ماندگاری مهاجران در منطقه […]

ارسال توسط :
پ
پ

نرخ‌های ماندگاری با استفاده از داده‌های پرونده مالیاتی مهاجران به دست آمده است

اداره آمار کانادا داده‌هایی را در مورد نرخ ماندگاری استانی تازه واردان طی یک سال و پنج سال پس از ورود آنها به کانادا منتشر کرده است.

به طور کلی، این گزارش حاکی از آن است که نرخ ماندگاری مهاجران در منطقه آتلانتیک کانادا (نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد، و نیوفاندلند و لابرادور) در حال افزایش است در حالی که نرخ ماندگاری در استان‌های ساسکاچوان و منیتوبا رو به کاهش است. 

داده‌ها از پایگاه داده «Longitudinal Immigration Database » (IMDB) به دست آمده‌اند. این پایگاه داده «نرخ ماندگاری مهاجران استانی و منطقه‌ای را از طریق درصد پرونده‌های مالیاتی استان یا منطقه‌ای بررسی می‌کند که مهاجر قصد زندگی در آن را داشت، ، همانطور که در درخواست آنها برای اقامت دایم ذکر شده است».

نرخ‌های ماندگاری پنج ساله با استفاده از داده‌های پرونده مالیاتی سال‌های 2012 تا 2016 و نرخ‌های یک ساله از داده‌های 2020-2016 تجزیه و تحلیل شد.

انتاریو بالاترین نرخ کلی ماندگاری مهاجران را دارد

انتاریو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا بالاترین نرخ‌های ماندگاری را پس از 5 سال برای تازه‌واردانی که در سال 2016 وارد شدند، همه بیش از 84 درصد نشان دادند. نرخ ماندگاری انتاریو 93.1 درصد بود.

همچنین طبق این مطالعه، ساسکاچوان و منیتوبا کاهش شدیدی را در نرخ ماندگاری برای تازه‌واردانی تجربه کردند که بین سال‌های 2012 تا 2016 وارد شده‌اند. در ساسکاچوان، کاهش 14 درصد (از 72.2 درصد به 57.9 درصد) و منیتوبا کاهش 11 درصد (ز 75.1 درصد به 64.1 درصد) مشاهد شد.  

همین روند در نرخ‌های ماندگاری یک ساله برای این استان‌ها مشهود بود. در منیتوبا، نرخ ماندگاری یک ساله از 78.4 درصد برای تازه‌واردان پذیرفته شده در سال 2016 به 74.9 درصد برای افرادی که در سال 2020 پذیرفته شده بودند، کاهش یافت.

ساسکاچوان کاهش شدید تری را تجربه کرد و نرخ ماندگاری از 75.7 درصد در سال 2016 به 64.6 درصد در سال 2020 رسید که 11.1 درصد کاهش نشان می‌دهد. 

در سواحل شرقی کانادا، یعنی استان‌های نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد (PEI) و در نرخ ماندگاری مهاجرانی که در سال 2016 پذیرفته شدند، نیوبرانزویک با 56 درصد به بالاترین نرخ نگهداری پنج ساله خود رسید. جزیره پرنس ادوارد همچنان با 30.9 درصد کمترین میزان نگهداری مهاجران را در کانادا دارد. با این حال، این میزان هنوز تقریباً 6 درصد بیشتر از نرخ ماندگاری برای افرادی است که در سال 2012 پذیرفته شده‌اند.

نرخ ماندگاری یک ساله در هر دو استان روند مشخصی را نشان نداد، اما این مطالعه خاطرنشان می‌کند که نرخ نگهداری یک ساله در نیوفاندلند و لابرادور برای افرادی که در سال 2016 وارد استان شده‌اند 55 درصد بود و برای افرادی که در سال 2020 پذیرش شدند به 66.4 درصد افزایش یافت. 

افزایش نرخ ماندگاری نیروهای کار متخصص در آتلانتیک کانادا

افزایش نرخ ماندگاری نیروهای کار متخصص در استان‌های آتلانتیک را می‌توان به راه‌اندازی برنامه آزمایشی مهاجرتی آتلانتیک (AIP) در سال 2019 مرتبط دانست. پس از راه‌اندازی برنامه مهاجرتی آتلانتیک (AIP)، نوا‌اسکوشیا در سال 2016 افزایش قابل توجه 42.4 درصدی را از 21.5 درصد تجربه کرد که در سال 2020 به افزایش 63.9 درصدی رسید.

نیوبرانزویک نرخ ماندگاری 65.8 درصد برای نیروهای متخصص را در سال 2020  داشت و نیوفاندلند و لابرادور شاهد افزایش 18.7درصدی این نرخ بین سال‌های 2016-2020 بودند که از 31.3 درصد به 50 درصد رسید.

برنامه مهاجرت آتلانتیک، برنامه مهاجرت اقتصادی منطقه‌ای است که با هدف ایجاد تسهیل در استخدام اتباع خارجی استان‌های آتلانتیک کانادا ایجاد شده است. در این برنامه، افراد از یک پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای تعیین شده و یک طرح اسکان فردی برای خانواده خود بهره‌مند می‌شوند. 

بر اساس این گزارش، نرخ ماندگاری در میان ساکنان دایمی پذیرفته شده از طریق برنامه‌های اسپانسرشیپ خانواده بالاتر بود.

به طور دقیق، در میان تازه‌واردانی که در سال 2016 پذیرفته شده‌اند، 91.7 درصد از تازه‌واردان از طریق اسپانسرشیپ خانواده در همان استانی اقامت داشته‌اند که از ابتدا وارد آن شده‌اند (لندینگ). 

چرا نرخ ماندگاری مهاجران موضوع مهمی است

این مطالعه خاطرنشان می‌کند که نگهداری مهاجران اقتصادی همیشه نقش کلیدی در کاهش کمبود نیروی کار منطقه‌ای داشته است.

اکثر تازه‌واردان در شهرهای بزرگ، یعنی انتاریو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا مستقر می‌شوند، تا حدی به این دلیل که این جوامع مهاجرپذیر هستند. 

این بدان معنی است که برخی از استان‌های دیگر کانادا، از جمله مناطق روستایی، ممکن است برای حفظ نیروی کار متخصص به تقلای زیادی نیاز داشته باشند. برای کمک به تشویق تازه‌واردان برای اسکان در این مکان‌ها، اکثر استان‌ها و مناطق (به استثنای کبک و نوناووت) برنامه‌های انتخاب استانی (PNP) دارند تا مهاجران اقتصادی را جذب کنند. برنامه‌های انتخاب استانی به بهترین وجه برای رفع نیازهای بازار کار محلی کمک‌کننده است. 

از طریق این برنامه‌ها، دولت‌های استانی متقاضیان مهاجرتی کانادا (IRCC) را برای وضعیت اقامت دائم معرفی می‌کنند.

صرف نظر از این موضوع، این مطالعه نشان داد که مهاجران متخصص، مانند کسانی که از طریق برنامه انتخاب استانی وارد می‌شوند، نرخ ماندگاری پنج ساله پایین‌تری را نیز مشاهده کردند که از 79.6 درصد در سال 2012 به 71.5 درصد در سال 2016 کاهش یافت.

با این حال، مهاجران اقتصادی که از طریق برنامه تجربه کانادایی تحت سیستم اکسپرس انتری کانادا (CEC) یا از طریق برنامه آزمایشی پرستاران خانگی (caregiver) وارد کانادا شده‌اند، نرخ ماندگاری بسیار بالایی داشتند. به عنوان مثال، مشخص شد که پرستاران خانگی که در سال 2016 پذیرفته شده‌اند و مالیات را در استان یا  منطقه مورد نظر خود ثبت کرده‌اند، دارای نرخ نگهداری 94.9 درصد در حالی که متقاضیان برنامه تجربه کانادایی دارای نرخ نگهداری 88.1 درصد بودند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

بهبود برنامه مهاجرتی آتلانتیک (AIP)

برنامه آزمایشی پرستاران خانگی در تاریخ ۱ ژانویه باز می‌شود

نرخ ماندگاری مهاجران در استان انتاریو بیشتر از سایر استان‌هاست

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) (کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar