هشت شهر امن کانادا
03 سپتامبر 2023 - 10:35
بازدید 620
19

هشت شهر از ده شهر امن کانادا در استان انتاریو قرار دارند پلتفرم آنلاین «Rentola»، اخیرا گزارشی در مورد امن‌ترین شهرهای کانادا منتشر کرده است. کاربران این پلتفرم مستاجران و صاحب‌خانه‌‌ها می‌باشند. طبق این گزارش، هشت شهر از ده شهر امن کانادا در انتاریو قرار دارند. همچنین از 20 شهر برتر کانادا از نظز امنیت، […]

ارسال توسط :
پ
پ

هشت شهر از ده شهر امن کانادا در استان انتاریو قرار دارند

پلتفرم آنلاین «Rentola»، اخیرا گزارشی در مورد امن‌ترین شهرهای کانادا منتشر کرده است. کاربران این پلتفرم مستاجران و صاحب‌خانه‌‌ها می‌باشند. طبق این گزارش، هشت شهر از ده شهر امن کانادا در انتاریو قرار دارند. همچنین از 20 شهر برتر کانادا از نظز امنیت، 10 شهر در استان انتاریو قرار دارند.

این گزارش جدید، شهرهای کانادا را از نظر کارآمدی اجرای قانون و میزان جرم و جنایت در یک شهر رتبه‌بندی کرده است. این مطالعه بر اساس داده‌های اداره آمار کانادا می‌باشد و با در نظر گرفتن موارد زیر رتبه‌بندی‌ها انجام شده است. 

  • تعداد شهروندان به ازای هر افسر پلیس؛
  • شاخص جرایم خشونت‌آمیز (با تمرکز بر جرایم جدی مانند قتل، حمله، سرقت و غیره)؛
  • شاخص جرایم غیرخشونت‌آمیز (با تمرکز بر جرائمی مانند اختلاس، خرید و فروش (غیرقانونی) سهام یک شرکت توسط کارمندان، کلاهبرداری و غیره)؛
  • نرخ حل جرایم (Crime solving rate) (محاسبه شده با در نظر گرفتن موارد حل شده به عنوان درصدی از کل جرایم گزارش شده)؛ 
  • شاخص شدت جرم(Crime severity index) (به دست آمده از مطالعه شدت و فراوانی جرایم در یک شهر)؛

سیستم امتیازبندی براساس یک مقیاس درجه بندی 1 تا 10 انجام شده است، که 1 کمترین میزان امنیت و 10 بیشترین میزان امنیت را نشان می‌دهد. 

ده شهر امن کانادا با امتیاز از نظر امنیت

  1. بری، انتاریو: 7.13؛
  2. برنتفورد، انتاریو: 7.00؛
  3. گوئلف، انتاریو: 6.84؛
  4. تورنتو، انتاریو: 6.63؛
  5. سنت جان، نیوبرانزویک: 6.63؛
  6. بلویل، انتاریو: 6.43؛
  7. ویندزور، انتاریو: 6.42؛
  8. سنت کاترینز-نیاگرا، انتاریو: 6.40؛
  9. لث‌بریج6.37؛
  10. کیچنر-کمبریج-واترلو، انتاریو: 6.29؛

نکته قابل توجه در این لیست گنجاندن تورنتو به عنوان چهارمین شهر امن کانادا است. تورنتو بزرگترین شهر کانادا 2.7 میلیون نفر جمعیت دارد(طبق آخرین سرشماری) و با در نظر گرفتن کلان‌شهر تورنتو (GTA) جمعیت آن به 6.2 میلیون نفر می‌رسد. همانطور که مطالعه  «Rentola» نشان می‌دهد شهرهای نسبتاً پرجمعیت کانادا مانند مونترال، ونکوور و کلگری امتیازات بسیار پایین‌تری نسبت به شهرهای کوچک لیست کسب کرده‌اند. 

از 34 شهر موردنظر در این گزارش، 14 شهر در انتاریو، شش شهر در کبک، چهار شهر در بریتیش کلمبیا و سه شهر در آلبرتا قرار دارند. بر اساس یافته‌های شاخص شدت جرم (CSI) این وب‌سایت، انتاریو و کبک نسبت به سایر استان‌های کانادا دارای شدت جرایم پایین‌تری هستند. با توجه به اینکه این استان‌ها به ترتیب پرجمعیت‌ترین استان‌های کشور هستند، یافته‌‌ها تعجب برانگیز است. همچنین این مورد غافل‌گیر کننده است که مناطق شمال غربی شدیدترین نرخ جنایت را در کشور داشته‌اند.

درست است که بسیاری از شهرهای کانادا دارای امتیاز بالا از نظر امنیت و میزان جرم پایین هستند، با این وجود سطحی از جنایات خواه جدی یا غیر جدی قابل انتظار است. اما در کل، شهرهای کانادا همچنان از امن‌ترین شهرهای جهان هستند.

در حالی که گزارش رنتولا ادعا نمی‌کند که مطالعه انجام شده به صورت جامع همه ملاحظات در مورد امنیت را در نظر گرفته باشد، یا حتی در مورد تمام شهرهای کانادا باشد، اما دید ارزشمندی از میزان جرم و جنایت و اجرای قانون در شهرهای مختلف ارائه می‌کند.

 بنابراین، این گزارش می‌تواند درک درستی از میزان امنیت یک شهر بدهد. علاوه بر این، اداره آمار کانادا نیز داده‌هایی را منتشر کرده است که  به تازه‌واردان کمک می‌کند تا نسبت به محل زندگی جدید خود آگاهی بیشتری پیدا کنند. مهاجران تازه‌وارد همچنین می‌توانند به گزارش‌هایی دیگری که عوامل دیگری مانند تولید ناخالص داخلی، زندگی شبانه، آب و هوا و سایر اطلاعات است هم رجوع کنند؛ جمع‌بندی این مطالعات به آنان کمک می‌کند تا انتخاب مناسبی در مورد محل زندگی خود داشته باشند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

پنج شهر شاد کانادا در استان انتاریو قرار دارند

بهترین و جذاب ترین شهرهای کوچک کانادا برای بازدید

شهرهای مورد علاقه مهاجران در کانادا

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar