نکاتی برای خرید خانه در کانادا
30 دسامبر 2021 - 2:58
بازدید 886
13
کانادا جامعه مهاجرپذیر پررونقی است و امکانات زیادی برای ارائه دارد. چه به دنبال گشت و گذار در فضای باز و طبیعت باشید، چه به دنبال فرصت‌های تجاری جدید، کانادا مکانی عالی برای زندگی است.
ارسال توسط :
پ
پ

کانادا جامعه مهاجرپذیر پررونقی است و امکانات زیادی برای ارائه دارد. چه به دنبال گشت و گذار در فضای باز و طبیعت باشید، چه به دنبال فرصت‌های تجاری جدید، کانادا مکانی عالی برای زندگی است.
برای خرید اولین مسکن در کانادا، هزینه موضوع مهمی است. از آنجایی که فرآیند تصمیم‌گیری هر فرد با دیگری متفاوت است، در اینجا چند نکته پیشنهاد شده است که هنگام خرید اولین خانه خود در کانادا، بهتر است آن‌ها را در نظر بگیرید.

بهترین مکان‌ها برای خرید خانه در کانادا

با وسعتی گسترده، مناظر زیبای کوهستانی، خط ساحلی ناهمگون و شهرهای مدرن و پررونق، کانادا همه نوع امکاناتی دارد. جایی که تصمیم می‌گیرید زندگی کنید به چند عامل بستگی دارد:

کیفیت زندگی:

در نظرسنجی از بیش از ۲۰،۰۰۰ نفر در ۷۳ کشور که به ۹ جنبه مختلف از جمله ثبات اقتصادی، بازار کار، مناسب برای خانواده و غیره پرداخته است، کانادا در رتبه اول در شاخص کیفیت زندگی ۲۰۲۰ قرار گرفت.

بهترین مکان‌ها برای زندگی:

اوکویلِ انتاریو به لطف اقتصاد قوی، نرخ پایین جرم و جنایت و آب و هوای عالی، نه تنها بهترین مکان برای زندگی است، بلکه به عنوان بهترین مکان برای مهاجران جدید کانادایی، سومین مکان برتر برای بازنشستگی و پنجمین مکان مناسب برای تشکیل خانواده هم انتخاب شده است.

هزینه زندگی:

بر اساس شاخص هزینه زندگی در سال ۲۰۲۰، وینیپگ، ویکتوریا و ونکوور در فهرست ۳۰ شهر گران جهان قرار گرفتند.
⦁ مقرون به صرفه بودن املاک: کانادا در فهرست کشورهای مقرون به صرفۀ ۲۰۲۰، در مقایسه با سایر کشورهای جهان در رتبه ۸۵ قرار گرفت. اما در نهایت قیمت ملک بستگی به ایالتی دارد که در آن زندگی می‌کنید.

آب و هوا:

آب و هوای کانادا بسیار متفاوت است، بنابراین هنگام خرید ملک حتماً به این موضوع توجه کنید. در غیر این صورت ممکن است با میزان تکان‌دهنده برف مواجه شوید!
بازار مسکن با توجه به مناطق مختلف جغرافیایی متفاوت است

طبق داده‌های نمایندگی‌های معتبر املاک (CREA)، قیمت مسکن از شهری به شهر دیگر به‌طور چشمگیری متفاوت است. قیمت‌ها سال به سال در کلگری ۹٫۵ درصد، منطقه تورنتو بزرگ ۸٫۳ درصد و ونکوور بزرگ ۶ درصد افزایش یافته است. با این وجود، در ساسکاتون، اتاوا، مونترال بزرگ و مانکتون بزرگ ثابت بوده و در رجینا ۳٫۴ درصد کاهش داشته است.

قیمت‌ها در تورنتو و ونکوور به طرز غیر قابل‌باوری در حال افزایش هستند زیرا بیشتر مردم ترجیح می‌دهند به این شهرها نقل مکان کنند و فضا در آن‌ها محدود است. از طرف دیگر، کلگری هم به دلیل رشد اقتصاد نفتی، افزایش قیمت داشته است. نوسان قیمت‌ها، بسته به مکان و شهر، باید به هنگام خرید خانۀ اول در کانادا در نظر گرفته شوند.

همکاری با کارگزار

اگر برای خرید خانه در کانادا از خدمات یک کارگزار برای نمایندگی استفاده کنید، نه تنها از معلومات و تجربیات یک متخصص واجد شرایط بهره‌مند می‌شوید، بلکه از تمام پشتیبانی‌های ارائه‌شده از طرف او نیز استفاده خواهید کرد.

پس از آن که کارگزاری را انتخاب کردید تا شما را در خرید خانه راهنمایی کند، قراردادی را با او امضا کنید که به‌وضوح شرایط کار کارگزار و حقوق و تعهدات شما را مشخص می‌کند.

یک کارگزار می‌تواند بدون قرارداد هم، شما را نمایندگی و در فرآیند خرید راهنمایی کند.
این امکان برای خریدار وجود دارد که از خدمات کارگزار فروشنده هم استفاده کند. این بدان معنی است که او نمی‌تواند اطلاعات محرمانه یا استراتژیک فروشنده را افشا کند اما موظف است با خریدار منصفانه رفتار کند و مشاوره و اطلاعات درستی به او بدهد، از جمله گنجاندن بندهای معمول در مورد بازرسی خانه و تأمین مالی در سند خرید.

انتخاب مشاور مسکن برای خرید خانه در کانادا

یک مشاور مسکن پیدا کنید که:

⦁ در شورای املاک و مستغلات استانِ محل اسکان شما ثبت‌نام کرده باشد.
⦁ محله‌ای را که قصد خرید خانه در آن دارید، به‌خوبی بشناسد.
⦁ متخصص در نمایندگی از خریداران باشد.
⦁ تجربه بالایی داشته باشد.
⦁ مشاور املاک تمام‌وقت باشد (بسیاری این کار را به عنوان شغل دوم انجام می‌دهند).
⦁ توسط شخصی معرفی شده باشد که از او مشاوره گرفته است، یا دارای نظرات خوب و معتبرِ آنلاین باشد.
⦁ مهارت مذاکره داشته باشد.
⦁ با حجم باورنکردنی کاغذبازی‌هایی که با خرید خانه مرتبط است، آشنایی داشته باشد.

مشاوران املاک و مستغلات اطلاعات تخصصی در مورد هر مرحله از فرآیند دارند که می‌تواند به کاهش استرس شما کمک کند. آن‌ها معمولاً بخشی از یک شبکه حرفه‌ای از بازرسان، نمایندگان بیمه و غیره هستند که می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

قیمت درخواستی در مقابل ارزش واقعی

اگر به ملکی علاقه‌مند هستید و می‌توانید قیمت درخواستی را بپردازید، مهم است که از ارزش واقعی آن در بازار اطلاع داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید قیمتی را پیشنهاد کنید که برای فروشنده جذاب و به ارزش واقعی ملک نزدیک باشد.

کارگزار شما مهارت ارزش‌گذاری ملک در بازار را دارد و می‌تواند در این زمینه به شما مشاوره دهد. او همچنین با عوامل افزایش یا کاهش‌دهندۀ قیمت ملک آشنایی دارد، مانند سال ساخت، وضعیت ملک، محوطه‌سازی و غیره.

ارائه پیشنهاد

پس از آن که خانه ایده آل خود را پیدا کردید، می‌توانید پیشنهاد خود را ارائه دهید. کارگزار پیشنهاد خرید را تنظیم و آن را برای فروشنده ارسال می‌کند. از پیشنهاد برای اطلاع به فروشنده، در مورد این‌که خریدار علاقه‌مند به خرید ملک او است، استفاده می‌شود. اگر فروشنده پیشنهاد خریدار را بپذیرد، معامله سر می‌گیرد. قولنامه باید شامل موارد زیر باشد:

⦁ قیمت پیشنهادی خریدار برای ملک
⦁ مبلغ پیش‌پرداخت (در کانادا، مبلغ پیش‌پرداخت معمولاً بین ۵ تا ۲۰ درصد از قیمت خانه را شامل می‌شود)
⦁ جزئیات وام مسکنی که می‌گیرید
⦁ مهلتی که به خریدار داده می‌شود تا قبل از خرید ملک را بازرسی کند.
⦁ مواردی که می‌خواهید در خرید گنجانده یا حذف شوند (مانند ماشین ظرف‌شویی)
⦁ مهلتی که فروشنده باید پیشنهاد خریدار را بپذیرد (بعد از آن باطل می‌شود)

رسیدگی به پیشنهادهای دیگر

البته خریدار دوست دارد که فروشنده پیشنهاد او را همان‌طور که ارائه شده، بپذیرد. اما واقعیت این است که فروشنده می‌تواند آن را رد کند یا یک پیشنهاد متقابلی بدهد و در آن از فروش ملک خود به خریدار امتناع کند یا پیشنهاد جدیدی دهد که برای خودش قابل قبول باشد، مثلاً قیمت بالاتری درخواست کند. سپس خریدار می‌تواند آن را بپذیرد یا رد کند.

در پاسخ به پیشنهاد متقابل فروشنده، کارگزارِ خریدار می‌تواند به او کمک کند تا پیشنهاد متقابل خود را تهیه کند. این پیشنهاد متقابل به این معنی است که تمام پیشنهاد‌ها متقابل قبلی که توسط خریدار یا فروشنده ارائه شده بودند، لغو می‌شوند. پیشنهاد متقابل خریدار، آخرین پیشنهاد متقابل اصلاح‌شده است که بدون در نظر گرفتن هرگونه پیشنهاد متقابل قبلی ارائه می‌شود.

پس از قبول قولنامه یا پیشنهاد متقابل و احراز تمامی شروط، گام بعدی، رسمیت یافتن معامله با امضای سند بیع در دفتر اسناد رسمی است.
بازرسی مسکن

اگرچه بازرسی خانه الزامی نیست، اما هرگز نباید ریسک خرید ملک بدون بازرسی را پذیرفت. متأسفانه به دلیل کشمکش‌ها بر سر پیشنهادها و افزایش تقاضا، بسیاری از خریداران خانه به دلیل ترس از دست دادن ملک، بازرسی خانه را انجام نمی‌دهند که ممکن است عواقب ناخوشایندی داشته باشد. از رطوبت و کپک در زیرزمین گرفته تا مشکلات فونداسیون، ممکن است پس از دریافت سند خانه، درگیر تعمیرات و نوسازی‌های پرهزینه شوید.

مهم نیست که شرایط چگونه است، همیشه توصیه می‌شود قبل از خرید هر ملکی از خانه بازرسی کنید. در درازمدت، این کار باعث صرفه‌جویی در پول شما می‌شود و به شما اطمینان دهد که تصمیم درستی گرفته‌اید.
بازرسان خانه در برخی استان‌ها تحت نظارت هستند، اما در برخی دیگر نه. بنابراین با احتیاط انتخاب کنید و هرگز از موارد پیشنهادیِ فروشنده استفاده نکنید.

هزینه‌های جانبی خرید خانه در کانادا

یک خانه نوساز ممکن است مالیات کالا و خدمات (GST) یا مالیات فروش هماهنگ (HST) داشته باشد. از فروشنده بپرسید که آیا قیمت ملک شامل این موارد می‌شود یا خیر. همچنین (در صورت دریافت وام مسکن) باید بیمه وام مسکن به شرکت وام و مسکن کانادا (CMHC) پرداخت کنید.

بیمه وام مسکن که بر اساس اندازه وام مسکن و پیش‌پرداخت محاسبه می‌شود، برای محافظت از وام‌دهنده طراحی شده است و معمولاً با پیش‌پرداخت ۲۰٪ یا بیشتر، از آن صرف نظر می‌شود.

با این که پس‌انداز برای پیش‌پرداخت باید اولویت اصلی باشد، اما مقداری پول (معمولاً ۱٫۵ تا ۴ درصد از قیمت خرید خانه) هم صرف بسته شدن معامله می‌شود. این‌ها هزینه‌های قانونی و اداری هستند که در پایان معاملات ملکی پرداخت می‌شوند و به‌طور کلی از ۱٫۵٪ تا ۴٪ قیمت فروش متغیر هستند.

طرح های کمکی برای خرید اولین خانه

از این طرح ها برای خرید اولین خانه در کانادا استفاده کنید:

⦁ طرح خرید خانه RRSP: به خریدارانی که برای اولین بار خانه می‌خرند اجازه می‌دهد تا ۳۵،۰۰۰ دلار از RRSP خود (یا ۷۰،۰۰۰ دلار برای یک زوج) برای تأمین پیش‌پرداخت برداشت کنند. طرح پس‌انداز بازنشستگی ثبت‌شده (RRSP) باید حداقل ۹۰ روز قدمت داشته باشد، و برای استفاده از آن، شما باید توافق‌نامه‌ای برای ساخت یا خرید خانه امضا کنید. تا زمانی که ظرف ۱۵ سال آن را بازپرداخت کنید، برداشت بدون مالیات است.

⦁ اعتبار مالیاتی خریداران اولین خانه (FTHB): مبلغ ۵،۰۰۰ دلار اعتبار مالیات بر درآمد غیرقابل استرداد را برای خانه واجد شرایطی که پس از ۲۷ ژانویه ۲۰۰۹ خریداری شده است، ارائه می‌دهد. برای افراد واجد شرایط، اعتبار تا ۷۵۰ دلار تخفیف مالیاتی فدرال ارائه می‌کند.

⦁ تخفیف GST/HST برای مسکن جدید: بخشی از GST/HST را به مالکان خانه‌های واجد شرایط بازپرداخت می‌کند که بابت خرید یا ساخت یک خانه جدید، بازسازی اساسی یا اضافه کردن بخش بزرگی به یک خانه، یا تبدیل ملک غیر مسکونی به یک خانه، پرداخت می‌شود.

⦁ تخفیف مالیات انتقال زمین: افرادی که برای اولین بار خانه‌ای را در بریتیش کلمبیا، انتاریو، یا جزیره پرنس ادوارد خریداری می‌کنند، می‌توانند بخشی از مالیات انتقال زمین را تخفیف بگیرند. همچنین، افرادی که برای اولین بار خانه در شهر تورنتو خریداری می‌کنند نیز واجد شرایط دریافت تخفیف در مالیات انتقال زمین در شهر هستند.

پیش تأیید برای وام مسکن

اگر می‌خواهید کار رسمی‌تری انجام دهید، به یک وام‌دهنده مراجعه و “پیش تأیید” دریافت کنید. وام‌دهندۀ بالقوه معمولاً مسائل مالی شما را بررسی و تعیین می‌کند که چه مقدار وام، با چه نرخ بهره‌ای به شما می‌دهد.

کمی کار دارد اما پیش تأیید به شما اجازه می‌دهد:

⦁ بیشترین وام مسکنی که می‌توانید دریافت کنید، چقدر است
⦁ میزان اقساط وام مسکن خود را تخمین بزنید
⦁ بسته به وام‌دهنده، نرخ بهره را برای ۶۰ تا ۱۲۰ روز ببندید

گرفتن پیش تائید از قبل، اجباری نیست اما به‌شدت توصیه می‌شود. یک پیش تأیید، مبلغ و بودجه‌ای را که می‌توانید برای خرید خانه بپردازید، تعیین می‌کند. برخی از مشاوران املاک قبل از اینکه با شما کار کنند، گرفتن آن را ضروری می‌کنند.

داشتن پیش‌تایید نشان می‌دهد که شما یک خریدار جدی و واجد شرایط هستید. همچنین کمک می‌کند تا میزان توان خود را برای پیدا کردن خانه رویایی‌تان، بدانید.
هنگامی که پیشنهاد شما پذیرفته شد، باید به وام‌دهنده خود مراجعه و مهر تأیید رسمی را دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام مسکن

وام‌دهنده قبل از دادن وام مسکن به سه مورد توجه می‌کند:

دارایی‌ها، درآمد و بدهی(های) فعلی شما.

مدارکی که وام‌دهنده ممکن است از شما درخواست کند:

⦁ مدارک شناسایی عکس‌دار دولتی (گواهینامه رانندگی، گذرنامه و غیره)

⦁ گواهی اشتغال و درآمد (فیش‌های حقوق، اظهارنامه مالیات بر درآمد، صورتحساب بانکی و غیره)

⦁ اثبات پیش‌پرداخت و محل پرداخت آن (به عنوان مثال: حساب پس‌انداز، فروش ملک دیگر، هدیه و غیره). اگر یکی از اعضای خانواده در پیش‌پرداخت شما مشارکت داشته باشد، به نامه امضاشده‌ای از طرف او نیز نیاز خواهید داشت که هدف از هدیه و غیرقابل بازپرداخت بودن آن را تأیید کند.

⦁ اطلاعات مربوط به بدهی(های) شما (مانند موجودی کارت اعتباری، وام یا اجاره خودرو، خطوط اعتباری، وام‌های دانشجویی) یا تعهدات مالی (مانند حمایت از همسر و فرزند)

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar