نامه های درخواست عکس برای صدور کارت پی آر
24 آگوست 2016 - 23:03
بازدید 282
8

دوستانی که در کانادا به عنوان مهاجر وارد می شوند امتظار دارند ظرف مدت معینی کارت پی آر خود را در نشانی اعلام شده خود دریافت کنند. برخی از این عزیزان هم قبل از آمدن کارت به ایران بر می گردند تا بقیه امور مربوط به زندگی را سر و سامان دهند و به کانادا […]

ارسال توسط :
پ
پ

دوستانی که در کانادا به عنوان مهاجر وارد می شوند امتظار دارند ظرف مدت معینی کارت پی آر خود را در نشانی اعلام شده خود دریافت کنند. برخی از این عزیزان هم قبل از آمدن کارت به ایران بر می گردند تا بقیه امور مربوط به زندگی را سر و سامان دهند و به کانادا باز گردند. این دسته از دوستان انتظار دارند کارت آنها پس از رسیدن به نشانی اعلام شده در کانادا توسط دوستی برایشان به ایران برده شود تا بتوانند براحتی در زمانی که قرار است بیایند به کانادا وارد شوند.

از زمان هارپر رویه ای در اداره مهاجرت شکل گرفت و آن این بود که درصدی از افراد منتظر پی آر به جای کارت نامه ای را دریافت می کردند مبنی بر اینکه عکس ارسالی شما مناسب نیست و باید دوباره عکس بگیرید و بفرستید. مشخصات عکس هم همراه نامه بود بعلاوه اینکه تاکید شده است باید برای عکس به عکاسی بروید و آن عکاس هم مواردی را در پشت عکس گواهی می کند به خصوص اینکه باید نشانی عکاسی نوشته شود. همان زمان من در مقاله ای به دوستانی که قصد ترک زودهنگام کانادا را دارند توصیه کردم قبل از رفتن بروند عکاسی و عکسهای استاندارد خود را نزد دوستی بگذارند تا اگر مشکلی پیش آمد آن دوست عکسها را ارسال کند.

برای مدتی این رویه با رفتن هارپر متوقف شد ولی این روزها تعداد دریافت کنندگان این نامه ها افزایش یافته اند و عملا به گونه ای نزدیک به ۵۰٪ از منتظران کارت پی آر از این دست نامه ها دریافت می کنند.

سوال این است که اگر این نامه را دریافت کردم چه کنم؟

اگر در کانادا هستید که تکلیف روشن است تشریف می برید عکاسی محل دستورات اداره مهاجرت را هم به دستش می دهید و می خواهید برابر آن عمل کند. پس از آن هم عکس را به نشانی مربوطه می فرستید.

اگر در کانادا نیستید و منتظر بوده اید کسی برای شما کارت بیاورد و الان به جای کارت خبر عکس را آورده اند، دو حالت دارد.

اگر پیش دوستی در کانادا عکس استاندارد با همان مشخصات و مهر عکاسی کانادایی دارید که هیچ دوست عزیز شما آنرا به نشانی مربوطه می فرستد.

اگر عکسی در کانادا نگذاشته اید راهی ندارید جز اینکه صبرکنید هر زمان قصد بازگشت به کانادا را داشتید تشریف ببرید برگ سفر از سفارت بگیرید و بیایید و وقتی آمدید درخواست جدید برای صدور کارت بدهید.

تاکید م یکنم سعی نکنید در این زمینه تقلب کنید و یا عکس با مهر از عکاسی خارج از کانادا بفرستید.

 

پی نوشت مطلب در سپتامبر ۲۰۱۶:

دوستی برای من پیغام داده است که از ایران عکسها را فرستاده برای دوستی در کانادا و آن دوست آنها را به اداره مهاجرت فرستاده است و کارت پی آر صادر شده و جالب اینکه از همان عکسهای قبلی به قول خودشان ایراد دار استفاده شده است. اینکه این موضوع تا چه حد جواب می دهد را نمی دانم ولی شاید دوستانی که در ایران هستند این موضوع را امتحان کنند و دریابند که آیا چنین می شود یا خیر. امتحانش که بی ضرر است.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar