مونترال جایگزین پاریس می شود
22 فوریه 2017 - 0:00
بازدید 474
9

براساس گزارش اخیر رتبه بندی کیو اس، مونترال به عنوان بهترین شهردانشجویی جهان انتخاب شد. پیش از این پاریس این عنوان را برای چهار سال متوالی به خود اختصاص داده بود، ولی براساس گزارش اخیر که از سوی سازمان  جهانی رتبه بندی کیو اس اعلام شد، مونترال این عنوان را از آن خود کرد.   […]

ارسال توسط :
پ
پ

براساس گزارش اخیر رتبه بندی کیو اس، مونترال به عنوان بهترین شهردانشجویی جهان انتخاب شد.

پیش از این پاریس این عنوان را برای چهار سال متوالی به خود اختصاص داده بود، ولی براساس گزارش اخیر که از سوی سازمان  جهانی رتبه بندی کیو اس اعلام شد، مونترال این عنوان را از آن خود کرد.  

این نظر سنجی که از 18 هزار دانشجو در سراسر جهان انجام شده است، فاکتورهایی نظیر کیفیت دانشگاه ها، تسهیلات دانشجویی، هزینه زندگی، فرصت های شغلی، سطح بردباری برای رسیدن به هدف را مورد بررسی قرار داده است.

در مجموع، شش فاکتورمورد نظر سنجی قرار گرفت که شامل تنوع دانشجویی، مطلوبیت، فعالیت کارفرما، نقطه نظرات دانشجویی، تعداد موسسات در هر شهربود.

در این نظر سنجی، کانادا در جایگاه ویژه ای قراردارد؛ ونکور در رتبه دهم و تورنتو در رتبه یازدهم قرار گرفت. اتاوا و کبک سیتی نیز به ترتیب رتبه های 26 و 72 را به خود اختصاص دادند. این رتبه ها نشان دهنده تعداد قابل توجه کسانی که است که به تحصیل با کیفیت بالای زندگی و معیارهای جهانی و فرصت اقامت در کانادا علاقه مند هستند.

چرا مونترال ؟

جمعیت دانشجویی مونترال به بیش از 250 هزار تن می رسد و مونترال با میزبانی این تعداد دانشجو، دارای بالاترین تعداد دانشجو در مقایسه با سایر شهرهای کاناداست. مونترال دارای یازده دانشگاه می باشد که دانشگاه های انگلیسی زبان مگ گیل و کنکوردیا دراین میان قرار دارند که براساس رتبه بندی کیو اس، دانشگاه مگ گیل جز بهترین دانشگاه های کاناداست.

دو زبانه بودن سیستم آموزشی در مونترال و وجود فرصت های گوناگون شغلی و زندگی، از فاکتورهای مهم برای دانشجویان بین المللی ست. نکته قابل ملاحظه دیگر برای دانشجویان بین المللی، هزینه های مناسب زندگی، فضای خاص و هنری این شهر است که اغلب با شهرهای اروپایی مقایسه می شود. گوناگونی فرهنگی، تنوع فرصت های شغلی و معیار های ارزشی متفاوت آمریکای شمالی از دیگر مواردی ست که در این نظر سنجی مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است.

درهای مهاجرت برای اقامت دایم در کبک باز است

دلیل دیگری که مونترال را به مقصدی آرمانی برای دانشجویان تبدیل کرده است، سیستم مهاجرتی کبک است. این استان اخیراً برنامه ای را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است که پس از اتمام تحصیل، کشور را ترک نکنند، تمهیدات وسیعی برای حمایت این برنامه به طور خاص در نظر گرفته شده است. کبک، تنها استان کاناداست که فارغ التحصیلان کالجی حتی بدون داشتن پیشنهاد یا تجربه کارمی توانند درخواست اقامت دایم خود را ثبت کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar