مهاجرین تازه‌وارد و تولد نوزاد
02 ژوئن 2010 - 19:00
بازدید 183
8

  بخش نخست  یکی از دوستان چندی قبل پرسش‌هایی درباره بحث زایمان در کانادا مطرح کرد. از آنجا که مباحث مطرح شده می‌تواند برای دیگران هم موضوعیت داشته باشد بنابر این داریم تا به زوایای گوناگون این موضوع بپردازیم.    بر مبنای پرسش‌هایی که معمولاً افراد با شرایط و وضعیت‌های مختلف با آن مواجه می‌شوند، […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

بخش نخست 

یکی از دوستان چندی قبل پرسش‌هایی درباره بحث زایمان در کانادا مطرح کرد. از آنجا که مباحث مطرح شده می‌تواند برای دیگران هم موضوعیت داشته باشد بنابر این داریم تا به زوایای گوناگون این موضوع بپردازیم. 

 

بر مبنای پرسش‌هایی که معمولاً افراد با شرایط و وضعیت‌های مختلف با آن مواجه می‌شوند، بحث را در سه بخش مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

بخش نخست، بهترین زمان ورود به کانادا برای خانواده‌های منتظر نوزاد،

بخش دوم، نحوه پوشش هزینه‌های زایمان پس از لندد شدن در کانادا توسط بیمه درمانی استانی و نکاتی که باید به آنها توجه کرد و

بخش سوم، آماده‌سازی مدارک نوزاد برای کسانی‌که می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ایران بازگردند. 

 

یک بحث مقدماتی: اگر درگیر پرونده مهاجرتی هستیم آیا منطقی است که به بچه‌دار شدن فکر کنیم؟

 

یکی از مواردی که هم دولت کانادا و هم عمده مشاوران مهاجرت به شما یادآوری می‌کنند این است که با گشایش پرونده مهاجرتی، روال عادی زندگی خود را مختل نکنید. فرآیند بررسی پرونده و صدور ویزا طولانی است و حتی در شرایط فعلی که مدت آن نسبت به گذشته به شدت کاهش یافته، کماکان قابل توجه است. درست است که در کنپارس به شما سفارش می‌شود با یک برنامه‌ریزی مدون خود را برای ورود موفق به بازار کار و جامعه کانادایی از همان آغاز آماده کنید اما معنای آن به تاخیر انداختن یا انصراف از بچه‌دار شدن نیست. اگر در چارچوب برنامه‌های شما این موضوع می‌گنجد برای آن اقدام کنید و اگر نه، چنین نکنید. به هر حال بدانید بچه دار شدن شما پرونده مهاجرتی شما را با دشواری و مشکل روبرو نمی‌سازد بلکه بالعکس با استقبال دولت کانادا مواجه خواهد شد. 

 

زمان ورود به کانادا برای زنان حامله

 

اگر ویزای مهاجرت آماده شده اما خانواده در انتظار تولد نوزاد است، آیا بهتر نیست ورود به کانادا بعد از تولد کودک باشد؟

 

پاسخ به این پرسش یک جواب سرراست ندارد و به عوامل متعددی بستگی دارد، مثلا اینکه محدودیت زمانی ویزا برای ورود به کانادا چقدر است؟ تاریخ برآورد شده برای تولد نوزاد چه زمانی است و چه نسبتی با محدودیت زمانی ویزا دارد؟ نوزاد فرزند چندم خانواده است؟ آیا شرایط مالی خانواده اجازه بازگشت سریع‌تر به ایران را (قبل از یک سال) بعد از تولد نوزاد به مادر می‌دهد؟ و مواردی از این دست. برای اقدام به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و نیروی متخصص بهترین انتخاب شما شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری است

 

رابطه محدودیت زمانی برای ورود به کانادا و زمان احتمالی تولد بچه نقش کلیدی دارد. اصل مهم این است که: «تا آنجا که می‌توانید و به رغم همه سختی‌ها، تلاش کنید بچه در کانادا به دنیا بیاید». چرا؟ 

 

با این کار والدین بچه خود را از طیف گسترده‌ای از مسائل و مشکلات بعدی خلاص می‌کنند. زمانی‌که بچه در کانادا به دنیا می‌آید معنایش این است که:

  • والدین بچه پیشتر وارد کانادا شده‌اند (اصطلاحاً لندد landed شده‌اند) و لذا نگرانی از بابت مدارک اقامتی خود ندارند؛
  • بچه در بیمارستان کانادایی و بوسیله یک پزشک کانادایی به دنیا آمده پس برای اثبات وجود و صحت مدارک شناسایی وی مشکلی ندارند؛
  • مدارک شناسایی وی به ساده‌ترین شکل صادر می‌شود؛
  • در مدارک شناسایی وی، محل تولد یکی از شهرهای کانادا قید می‌شود که در آینده خواهید دید چقدر می‌تواند به نفع وی باشد؛
  • خانواده با این کار یکی از بهترین و قوی‌ترین مستندات درباره زندگی در کانادا را به ثبت رسانده که بعداً و در زمان درخواست شهروندی کانادا به کارش خواهد آمد؛
  • از پرداخت هزینه‌های فراوان مرتبط خلاص می‌شود…

 

اما اگر بخواهید بچه در ایران به دنیا بیاید باید مراتب را بسته به فاصله زمانی باقی مانده تا محدودیت زمانی برای ورود به کانادا به سفارت کانادا محل صدور ویزا اطلاع دهید. یعنی اگر مهلت ویزا بیشتر است بعد از تولد کودک و اگر بسیار کوتاه باشد حتی قبل از آن، سفارت را با ارسال مستندات مربوطه در جریان امر قرار دهید و توضیح دهید که چرا نمی‌توانید در فرصت اعلام شده به خاک کانادا وارد شوید و از آنها کسب تکلیف کنید (اگر مشتری کنپارس هستید با مشاور خود تماس بگیرید. وی ترتیب امور قانونی را خواهد داد.) معمولاً این کار به ابطال ویزا، درخواست برای ارائه مدارک جدید (مدارک قانونی مربوط به کودک و برخی از مدارک افراد دیگر خانواده که وابستگی به زمان دارند) و انتظار برای صدور مجدد ویزا خواهد شد.  

 

به دلیل اینکه معمولاً در این مدت، فاصله یکساله انجام آزمایشات پزشکی منقضی می‌گردد، به احتمال زیاد همه اعضا خانواده باید فرآیند آزمایشات پزشکی را تکرار کنند. البته هر آنچه لازم باشد سفارتخانه در قالب مکاتبات رسمی با شما در میان خواهد گذاشت و نیازی نیست که شما راساً کاری انجام دهید.  

 

بدین ترتیب ممکن است ورود شما به کانادا چندین ماه (گاهاً تا یک سال) به تاخیر بیافتد. البته اگر در مدارک جدید شما مورد خاص دیگری اتفاق نیافتد، صدور مجدد ویزا قطعی است و فقط مشمول امور دفتری و اداری خواهد بود. در واقع در این حالت قدم نورسیده، تفاوتی با سایر اعضا خانواده ندارد و همانند بقیه با وی برخورد می‌شود و مثل این است که متقاضی اصلی از ابتدا برای وی هم تقاضای ویزا کرده بوده است. 

 

چرا اینکه نوزاد، فرزند اول یا چندم خانواده باشد اهمیت دارد؟

 

تولد اولین فرزند معمولا توام با پیچیدگی‌ها و دشواری‌هایی است که تجربه و آمادگی جسمی و ذهنی مادر نقش محوری را در آن میان دارد. مادرانی که فرزند اول خود را به دنیا می‌آورند با یکی از خاص‌ترین تجارب زندگی مواجه می‌شوند و معمولاً نیاز به توجه و حمایت بیشتری دارند. البته مادران روحیات متفاوتی دارند. معمولاً بهتر است در زمان تولد فرزند اول، مادر در کنار عزیزان و اعضا خانواده خود و خصوصا مادر خودش باشد تا این دشواری‌ها و نگرانی‌ها را با راحتی بیشتری پشت سر بگذارد. در مورد فرزندان بعدی این میزان از حساسیت وجود ندارد. البته مادران بسیار زیادی اولین فرزندانشان را در کانادا و دور از اعضا خانواده خود به دنیا آورده‌اند و اتفاق خاصی هم نیافتاده است. در اینجاست که سایر اعضا خانواده باید تلاش کنند تا روند امور زندگی در قربت به گونه‌ای باشد که این تجربه دشوار و پیچیده، دشوارتر و پیچیده‌تر نشود. تولد فرزند اول در کانادا دشوار است اما قاعده کلی به قوت خود باقی است: «تا آنجا که می‌توانید و به رغم همه سختی‌ها، تلاش کنید بچه در کانادا به دنیا بیاید». البته باید تلاش کرد این دشواری‌ها کاهش یابد. 

 

چرا شرایط مالی خانواده برای بازگشت سریع مادر به ایران می‌تواند مهم باشد؟

 

حتی اگر تولد بچه هم بدون مسئله خاصی انجام شود، نگهداری بچه معمولا تا یک سال اول توام با دشواری‌‌های زیادی است که البته تا حد زیادی به روحیات و تجارب مادر و وضعیت خود نوزاد بستگی دارد. مثلا کودکانی که دچار ناراحتی‌های گوارشی، شب بیداری‌های مکرر و نظایر آن می‌شوند به مرور پدر و مادر را دچار فرسایش می‌سازند. حضور افراد نزدیک دیگر می‌تواند گذراندن این دوران را برای والدین نوزاد راحت‌تر سازد. البته در کانادا برای کمک به این امر تدارکاتی دیده شده که بعدا بیان می‌شود اما به صورت یک قاعده کلی اگر مادر و فرزند بتوانند در فاصله ۶ ماه تا ۹ ماهگی بچه یک سفر چند ماهه (۲ تا ۳ ماه) به ایران داشته باشند معمولا مادر با انرژی و طراوت زیادی برای شروع سال دوم زندگی کودک در کانادا، به کانادا بازمی‌گردد و می‌تواند برنامه‌های شغلی یا درسی خود را بازیابی کند. 

 

در این باره بیشتر خواهیم گفت

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar