مهاجرت و کابوسی به نام LMIA
03 ژوئن 2015 - 2:43
بازدید 663
6

به قلم Kim Covert اگر وکیل مهاجرت باشید عبارت LMIA برایتان فقط یک کلمه چهارحرفی است. این کلمه در واقع مخفف عبارت Labour Market Impact Assessment به معنای ارزیابی میزان تاثیر [نیاز] در بازار کار و بخش اساسی و مهم سیستم مهاجرتی Express Entry است که از اول ژانویه سال 2015 به اجرا درآمده است. […]

ارسال توسط :
پ
پ

به قلم Kim Covert

اگر وکیل مهاجرت باشید عبارت LMIA برایتان فقط یک کلمه چهارحرفی است.

این کلمه در واقع مخفف عبارت Labour Market Impact Assessment به معنای ارزیابی میزان تاثیر [نیاز] در بازار کار و بخش اساسی و مهم سیستم مهاجرتی Express Entry است که از اول ژانویه سال 2015 به اجرا درآمده است. در این سیستم کارفرماها به نیروهای کار خارجی کارهای تمام وقت پیشنهاد می‌دهند و سپس این افراد به عنوان نیروی کار متخصص به کانادا مهاجرت می‌کنند. 

در نشستی با مسئولان امور مهاجرت کانادا، آقای کوین زمپ، یکی از وکلای مهاجرتی و ریاست این نشست،‌ اعلام داشت که وزارت‌ اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا و وزارت شهروندی و مهاجرت این کشور با جدیت در تلاش است تا پیش از هر چیز نیروی کار مود نیاز خود را از داخل کشور تامین کنند.  

وی علاوه بر این به مشکل بوروکراتیکی اشاره کرد که در سیستم آنلاین job bank وجود دارد به این معنا که این سیستم به صورت خودکار بعد از 30 روز آگهی استخدام کارفرماها را حذف می‌کند و به این ترتیب مابین کنسل شدن آگهی و انتشار دوباره آن فاصله‌ای ایجاد می‌شود. وی گفت: «اگر کسی مدام آگهی خود را بازنشر نکند از این چرخه عقب می‌افتد و هیچ راهی هم برای احتراز از این مشکل وجود ندارد.»

به گفته یکی از وکلای حاضر در این نشست: «در این سیستم وکلا برای کسب موفقیت باید همه موارد مورد نیاز را از پیش آماده کرده باشند و چه بسا این آمادگی باید فراتر از آن چیزی باشد که از آنها انتظار می‌رود.»

به گفته وی LMIA حتی یکی از قوانین منشور حقوق کانادا، یعنی سوال کردن از افراد در مورد شهروندی این کشور، را زیر سوال می‌برد زیرا در این سیستم کارفرماها باید گزارش دهند که چند تقاضا از طرف شهروندان کانادایی دریافت کرده‌اند تا ثابت کنند که برای تامین نیروی کار از داخل کانادا سعی لازم را به کار برده‌اند. به این ترتیب آنها مجبور می‌شوند از افراد سوالی را بپرسند که قانونا حق پرسیدن آن را ندارند.

آقای زمپ ضمن ابراز این شوخی که کار با سیستم فعلی به افزایش مصرف آنتی‌اسید در میان همکاران وی منجر شده، گفت: «در حال حاضر موقع کار باید عقل و منطق خود را کنار بگذارید.» وی به موردی در چند ماه گذشته اشاره کرد که یکی از بازرسان پرونده از کارفرما اطلاعات بسیار زیاد و مختلفی را خواسته بود و او نیز همه را ارائه کرده بود. وقتی چند ماه بعد همین کارفرما برای استخدام نیروی دیگری همان حجم عظیم اطلاعات را به بازرس دیگری ارائه داده بود، وی همه را بازپس فرستاده و به او گفته بود که اطلاعاتش به شکل احمقانه‌ای زیاد و پر از جزئیات هستند.

آقای زمپ در ادامه سخنان خود گفت: «گرفتن تایید برای یک پرونده LMIA آن‌قدر سخت و دشوار است که هروقت موفق به انجام آن شدیم باید با خود فریاد بزنیم «ما قهرمانیم!» و از خوشحالی برای خود جشن بگیریم و رژه برویم.»

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar