قسمت چهارم – انواع خانه در مونترال
05 اکتبر 2016 - 0:24
بازدید 391
11

بعد از معرفی تاون‌هاوس در مونترال، در این نوشتار تصمیم داریم شما را با انواع دیگری از خانه‌های مسکونی در شهر مونترال آشنا کنیم. تعاریفی که در زیر ارائه می‌شود  خاص شهر مونترال است و شاید در شهرهای دیگر کانادا صدق نکند. نکته دیگر این که معمولا خانه‌های مستقل که از آنها تحت عنوان  Single […]

ارسال توسط :
پ
پ

بعد از معرفی تاون‌هاوس در مونترال، در این نوشتار تصمیم داریم شما را با انواع دیگری از خانه‌های مسکونی در شهر مونترال آشنا کنیم. تعاریفی که در زیر ارائه می‌شود  خاص شهر مونترال است و شاید در شهرهای دیگر کانادا صدق نکند. نکته دیگر این که معمولا خانه‌های مستقل که از آنها تحت عنوان  Single Family Houses  نام برده می‌شود در مرکز شهر مونترال کمتر دیده می‌شوند و تعداد آپارتمان، کاندو و حتی خانه‌های دوبلکس نسبت به این نوع خانه‌ها بسیار بیشتر است. عکس این شرایط در مناطق حاشیه‌ای شهر دیده می‌شود.

دسته‌بندی خانه‌ها از نظر فاصله با خانه‌های دیگر

یکی از تقسیم‌بندی‌هایی که در مورد خانه‌های مسکونی وجود دارد تقسیم‌بندی از نظر فاصله‌ای است که خانه مورد نظر با خانه‌های مجاور خود دارد. این نوع تقسیم‌بندی یک تقسیم‌بندی کلی است که شامل تاون‌هاوس و خانه‌های دوبلکس که قبلا شرح آن رفت نیز میشود. از این نظر خانه‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • خانه‌های چسبیده Attached

این خانه‌ها از دو طرف با خانه‌های مجاور دیوار مشترک دارند و در بین دو خانه دیگر قرار گرفته‌اند.

  • خانه‌های نیمه‌چسبیده Semi- Detached

این خانه‌ها از یک طرف با خانه مجاور دیوار مشترک دارند ولی از طرف دیگر آزاد هستند.

  • خانه‌های جدا Detached

این نوع خانه‌ها از هر دو طرف آزاد هستند و با خانه‌های مجاور فاصله دارند.

هر یک از این نوع خانه‌ها در جای خود مزایا و معایبی دارد که به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم. خانه‌های Detached   و Semi- Detached   از نظر داشتن دسترسی به حیاط پشتی بر خانه‌های Attached  برتری دارند. دسترسی به حیاط خانه مزیت بسیار مهمی است که در نوشتارهای آینده مفصل‌تر از آن صحبت خواهیم کرد. داشتن یا نداشتن یک یا دو دیوار مشترک با خانه‌های مجاور از نظر رد و بدل شدن سر وصدا و به طور کلی Privateیا دنج و خصوصی بودن خانه و همین طور مسائل امنیتی مهم به نظر می‌رسد. همچنین از آنجایی که خانه‌ها در کشور کانادا از چوب ساخته می‌شود و آتش‌سوزی یکی از خطرهایی است که همیشه خانه‌ها  را تهدید می‌کند خانه‌هایی که با خانه‌های مجاور خود دیوار مشترک ندارند از این نظر هم امن‌تر به نظر می‌رسند. به همین دلایل است که معمولا از نظر قیمت، خانه‌های Detachedاز خانه‌های Semi-detached  و هر دو از خانه‌های Attachedگرانتر هستند (البته به فرض این که سایر شرایط کاملا یکسان باشد). در مقابل، از آنجا که اطراف خانه‌های جدا باز است، گردش هوا به سادگی صورت می‌گیرد و این خانه‌ها اتلاف حرارتی بیشتری دارند بنابر این گرم کردن آنها در زمستان معمولا هزینه بیشتری نیاز دارد که البته به نوع عایق‌کاری خانه، جنس مواد ساخته شده، قدمت خانه و شرایط نگهداری آن بستگی دارد.

دسته‌بندی بر اساس نقشه داخلی

اما خانه‌ها در مونترال به شکل‌های دیگری هم تقسیم‌بندی می‌شوند. یکی از انواع این تقسیم‌بندی‌ها بر اساس نقشه داخلی خانه به طور کلی و نحوه قرار گرفتن طبقات و اتاق‌های ساختمان است. در زیر مهم‌ترین انواع خانه‌ها در شهر مونترال به شما معرفی می‌گردد.

کاتجCottage : در قسمت‌های دیگر کانادا و امریکای شمالی معمولا کاتج به خانه‌های ویلایی یا ییلاقی خارج شهر گفته می‌شود اما در شهر مونترال کاتج دقیقا همان شکلی از خانه است که در ایران یا بعضی از شهرهای کانادا به عنوان خانه‌های دوبلکس شناخته می‌شوند. کاتج خانه‌ای است که در آن اتاق‌های خواب در طبقه بالا قرارگرفته و طبقه پایین شامل آشپزخانه، اتاق نشیمن، مهمان‌خانه (پذیرایی)، اتاق ناهارخوری و یک سرویس دستشویی مستقل (با یا بدون حمام است). این نوع خانه‌ها حتما دارای زیرزمین نیز هستند.

این نوع خانه‌ها به چند دلیل مورد توجه خریداران قرار می‌گیرند. اول این که در این نوع خانه‌ها از زمین استفاده بهتری شده است و فضای در دسترس خانواده بیشتر است. در ضمن قرارگرفتن اتاق‌های خواب در طبقه دوم، حریم خصوصی ساکنین خانه را بهتر حفظ میکند. مزیت دیگر این نوع خانه‌ها این است که در زمستان آسان‌تر گرم می‌شوند و هزینه گرمایش خانه در فصل زمستان نسبت به خانه‌های یک طبقه (با متراژ مساوی) کمتر است که با توجه به سرمای زیاد شهر مونترال و طولانی بودن فصل سرما این مزیت مهمی است که حتما مورد توجه خریداران خانه‌ها قرار می‌گیرد. اما از نقاط ضعف این نوع خانه‌ها داشتن پله‌های زیاد است که کار را برای خانواده‌هایی که کودکان خردسال یا افراد سالمند در خانه دارند سخت می‌کند.

در نوشتارهای بعد، انواع دیگر خانه را در شهر مونترال به شما معرفی خواهیم کرد.

قسمتهای دیگر راهنمای زندگی در مونترال برای مهاجران  در لیست زیر موجود می باشد.

 

توجه: این مطلب پیش از این در تاریخ 28 فروردین 90 در همین وب سایت منتشر شده است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar