فراز و نشیب برنامه استارت آپ فدرال: امروز کجا ایستاده ایم؟ امکان اقدام هست؟
09 می 2019 - 0:37
بازدید 329
7

دیر زمانی است که برنامه استارت آپ ویزای کانادا به عنوان یک برنامه جایگزین برای دو برنامه تجاری فدرال یعنی کارآفرینی و سرمایه گذاری از سوی محافظه کاران معرفی شد. محافظه کاران با لغو آن دو برنامه تجاری در سال ۲۰۱۲ مدعی شدند که برنامه بهتری را در سر دارند که آن برنامه زیر نام […]

ارسال توسط :
پ
پ

دیر زمانی است که برنامه استارت آپ ویزای کانادا به عنوان یک برنامه جایگزین برای دو برنامه تجاری فدرال یعنی کارآفرینی و سرمایه گذاری از سوی محافظه کاران معرفی شد. محافظه کاران با لغو آن دو برنامه تجاری در سال ۲۰۱۲ مدعی شدند که برنامه بهتری را در سر دارند که آن برنامه زیر نام استارت آپ ویزا به عنوان یک برنامه آزمایشی ۵ ساله در آوریل ۲۰۱۳ شروع به کار کرد. بر اساس این برنامه، کارآفرینانی که ایده خلاقانه ای داشتند، می توانستند با جلب نظر یکی از موسسات مجاز که در سه دسته قابل دسته بندی بودند

یعنی

 business incubators

 angel investor groups 

 venture capital funds

و دریافت نامه حمایتی کاندیدای دریافت اقامت دایم کانادا بشوند. 

بر اساس آمار مندرج در صفحه ۱۸ گزارش سالانه وزیر مهاجرت به پارلمان کانادا تا پایان دوره ۵ ساله آزمایشی یعنی آوریل ۲۰۱۸  تنها ۱۳۲ نفر ویزا گرفتند.

دولت لیبرال از یک سو این برنامه را در سال ۲۰۱۸ دایمی کرد و از سوی دیگر بازیگران صحنه را تقویت کرد به گونه ای که تعداد اینکیوبیترها را به عدد ۳۰ رساند و اکنون جمع موسسات مجاز به بالای ۵۰ رسیده است. علاوه بر این ظرفیت سالانه صدور ویزای اقامت دایم در این برنامه را بیش از ۲۷۰۰ ویزا تعیین کرد.

تغییرات مهم این برنامه در پی تصویب اصلاحیه آیین نامه قانون مهاجرت موسوم به (Regulations Amending the Immigration and Refugee Protection  SOR/2018/72 Regulations (Start-Up Business Class در خصوص این برنامه اتفاق افتاد. این اصلاحیه را می توانید اینجا بخوانید.

از میانه سال ۲۰۱۸ به بعد این برنامه متحول شده است و شاهد فعالیت بیشتر موسسات مجاز و صدور ویزاهای اقامتی در این برنامه هستیم. 

امروز کجا ایستاده ایم؟

شرایط فعلی بسیار مناسب است و دولت و نیز موسسات مجاز با نظر مساعد در صدد جذب متقاضیان هستند. دوستانی که آمار گذشته را دارند گاه موجب گمراهی متقاضیان تشنه اطلاعات در این زمینه می شوند از اینرو به همکاران فعال در حوزه مهاجرت توصیه می کنم اطلاعات خود را به روز کنند.

در حال حاضر متقاضیان کارآفرین صاحب ایده می توانند ایده خود را با یکی از موسسات مجاز در میان گذاشته و در صورت داشتن شرایطی که اینجا تعریف شده است ممکن است بتوانند حمایت یکی از موسسات را داشته باشند. موسسات نوع اول یعنی اینکیوبیترها نیازمند مشارکت مالی متقاضی نیستند ولی دو نوع دیگر حمایتشان مشروط به همراهی مالی متقاضی است.

بخشی از این موسسات به صورت تخصصی در حوزه های خاص ایده می پذیرند و برخی عمومی تر کار می کنند. 

آیا امکان اقدام با شرکت کنپارس هست؟

کنپارس با امکانات ویژه ای که دارد و توان کارشناسی بالا در دفاتر کانادایی خود و نیز بهره گیری از موسسات خدمات تجاری همکار یکی از پرکارترین موسسات مهاجرتی کانادایی در این برنامه است.

اگر صاحب ایده هستید یا اینکه تصور می کنید ممکن است بتوانید به اجرایی شدن یک ایده نو کمک کنید ما در کنپارس به همراه شرکای تجاری امکان کمک به شما و جلب نظر موسسات مجاز را داریم.

برای این منظور کافی است به ما به نشانی [email protected] ایمیل بزنید و در موضوع بنویسید: « startup »

فراموش نکنید شماره تماس خود و نیز اطلاعات زیر را در متن ایمیل بنویسید:

نام و نام خانوادگی 

سن 

سطح زبان 

تحصیلات 

سابقه کار 

سابقه مدیریت

اینکه صاحب ایده هستید یا خیر و اگر هستید در چه زمینه ای؟

توان مالی شما چیست؟

اینکه ویزای بازدید کانادا دارید یا خیر؟

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar