راهنمای خرید خانه در کانادا-قسمت چهارم
16 جولای 2014 - 4:28
بازدید 412
7

قسمت اول این مطلب که به بحث انواع خانه می‌پرداخت در اینجا قابل دسترسی است و قسمت دوم به فاکتورهای مهم در انتخاب خانه اشاره داشت که در این صفحه قابل مشاهده است. برای مطالعه قسمت سوم درباره چگونگی دریافت تضمین برای خانه‌های نو و کهنه این صفحه را ببینید.   تفاوت بین سرمایه‌گذاری برای […]

ارسال توسط :
پ
پ

قسمت اول این مطلب که به بحث انواع خانه می‌پرداخت در اینجا قابل دسترسی است و قسمت دوم به فاکتورهای مهم در انتخاب خانه اشاره داشت که در این صفحه قابل مشاهده است. برای مطالعه قسمت سوم درباره چگونگی دریافت تضمین برای خانه‌های نو و کهنه این صفحه را ببینید.

 

تفاوت بین سرمایه‌گذاری برای مالکیت مطلق  freehold interest و مالکیت استیجاری leasehold interest

سرمایه‌گذاری برای مالکیت مطلق در واقع شباهت زیادی با مالکیت معمولی یک خانه دارد. صاحب یک ملک با شرایط سرمایه‌گذاری مالکیت مطلق اختیار تام بر روی زمین و ملک واقع شده در آن را دارد، تمام حقوق مرتبط به آنچه روی آن زمین است به وی تعلق می‌گیرد، مطابق قوانین می‌تواند از زمین خود استفاده کند و کلیه محدودیت‌هایی که به هنگام خرید برای وی قید شده در مورد او صدق می‌کند.

 اما در مالکیت استیجاری، تاون‌هاوس یا آپارتمان خریداری شده در واقع روی زمینی که به شهرداری تعلق دارد ساخته شده است. در برخی مواقع این موضوع شامل خانه‌های منفردی که در مزارع یا سرزمین‌های متعلق به بومیان کانادا و یا مواردی از این قبیل واقعند نیز می‌شود. مالکیت استیجاری یا از نوع ثابت fixed terms (از پیش پرداخت‌شده  pre-paid) است و یا از نوع غیر ثابت not fixed terms (از پیش پرداخت‌نشده not pre-paid). یک دوره 99 ساله یک دوره ثابت است. برای مثال در طول این دوره 99 ساله قیمت اجاره هیچ تغییری نمی‌کند. هر موردی غیر از این از پیش پرداخت‌شده نیست و معمولا در دوره‌های 33 ساله شرایط اجاره تغییر می‌کند اما در این موارد هم تفاوت‌هایی وجود دارد. برای مثال اگر صاحب قبلی بیست سال در یک ملک زندگی کرده باشد، شما هنوز می‌توانید 79 سال باقیمانده اجاره را از او خریداری کنید. هر چه زمان کمتری از مدت اجاره باقی مانده باشد، خریدار مبلغ کمتری را برای خرید این ملک به فروشنده می‌پردازد.

توجه: در این موارد خریدار فقط امکانات روی زمین را خریده است نه اصل زمین را.

اشتراک ‌co-ownership

اگر بخواهید به طور اشتراکی همراه با همسر، یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستان خود خانه‌ای بخرید باید از تفاوت‌های نوع خرید خانه اشتراکی اطلاع داشته باشید. خرید اشتراکی یعنی این که مالکیت یک ملک به بیش از یک نفر تعلق داشته باشد. معمولا این نوع از خرید نوعی مالکیت موقت مشترک joint tenancy or tenancy in common است. محضردار یا وکیل شما باید اطلاعات کافی در این زمینه به شما ارائه کند تا از تفاوت‌های این دو نوع مالکیت و نوع پایان دادن به هر یک از این نوع مالکیت‌ها باتوجه به شرایط خودتان به خوبی اطلاع پیدا کنید.  

مالکیت مشترک بین زوجین یا کسانی که به طور مشترک زندگی می‌کنند بسیار رایج است. برای مثال اگر شما و همسرتان ملکی را به این شیوه خریداری کرده باشید، در صورت فوت همسرتان شما تنها مالک این ملک خواهید بود. در این صورت بدون نیاز به طی مراحل حصر وراثت و غیره، کل این ملک به شما تعلق خواهد گرفت. به این ویژگی حق بازماندگی right of survivorship می‌گویند. بنا براین در این نوع از مالکیت، یکی از مالکان نمی‌تواند در وصیت‌نامه‌اش سهم خود را از ملک به شخص سومی ببخشد.  

مالکیت موقت مشترک tenancy in common به گونه‌ای است که در آن طرفین می‌توانند سهمی مساوی یا غیر مساوی از یک ملک را داشته باشند. در نتیجه یکی از طرفین می‌تواند بدون کسب اجازه از طرف دوم سهم خود را بفروشد. این نوع از مالکیت می‌تواند بین دو یا بیشتر از دو مالک نیز اتفاق بیفتد.

بهترین وقت برای خرید خانه چه زمانی است؟

معمولا شلوغ‌ترین زمان کار برای صنعت خرید و فروش ملک فصل بهار و تابستان است. زیرا در این دو فصل بسیاری از شرکت‌ها به جابه‌جایی کارمندان خود اقدام می‌کنند و در نتیجه املاک بیشتری برای انتخاب وجود دارند. به دلیل همین بیشتر شدن تعداد انتخاب‌ها، بسیاری از خریداران نیز تمایل دارند که در این فصول به خرید بپردازند و این زمانی است که بیشترین رقابت در میان خریداران به وجود می‌آید. نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که کانادایی‌ها بهترین زمان خرید خانه را ماه‌های دسامبر و ژانویه می‌دانند و به نظر آنها ماه‌های ایپریل، می، جون و جولای بهترین زمان برای فروش یک خانه هستند.

ادامه دارد…

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar