راهنمای خرید خانه در کانادا-قسمت ششم
01 سپتامبر 2014 - 4:24
بازدید 433
6

قرارداد انحصاری مشاور خریدار بعد از این که خریدار و مشاور هر دو قرارداد انحصاری مشاور خریدار را امضا نمودند،‌ قانونا امکان فسخ آن وجود ندارد. این قرارداد را با دقت بخوانید. برخی از مشاوران از این‌که بدون عقد قرارداد مشتریان خود را برای دیدن خانه‌های پیشنهادی ببرند احساس خوبی ندارند. این قرارداد میزان جدیت […]

ارسال توسط :
پ
پ

قرارداد انحصاری مشاور خریدار

بعد از این که خریدار و مشاور هر دو قرارداد انحصاری مشاور خریدار را امضا نمودند،‌ قانونا امکان فسخ آن وجود ندارد. این قرارداد را با دقت بخوانید. برخی از مشاوران از این‌که بدون عقد قرارداد مشتریان خود را برای دیدن خانه‌های پیشنهادی ببرند احساس خوبی ندارند. این قرارداد میزان جدیت و علاقه‌مندی خریدار را تضمین می‌کند و سبب می‌شود که وقتی که مشاور برای او می‌گذارد ضایع نشود. علاوه بر این قرارداد مذکور وفاداری مشاور به خریدار و این‌که او فقط مشاور اوست را تضمین می‌نماید. هر دو طرف باید مطمئن باشند که تمام موارد توافق خود را به صورت مکتوب مشخص کرده‌اند.

علاوه بر این یک قرارداد و توافق‌نامه می‌تواند برای تشریح عبارات و اصطلاحات خاصی که ممکن است بین طرفین رد و بدل شود، کاربرد داشته باشد. گاهی یک قرارداد یا توافق‌نامه زمانی کاربرد پیدا می‌کند که هزینه‌های یک مشاور جبران نمی‌شود مثلا در یک فروش خصوصی. 

 

کدام خدمات فنی از طرف مشاور ارائه می‌شود که می‌تواند به صرفه‌جویی در زمان کمک کند؟

مشاور شما ابزارهای زیادی دارد که استفاده از آنها کار شما را کمتر می‌کند و در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌نماید. اگر به ایمیل دسترسی داشته باشید، مشاور شما می‌تواند فهرستی از خانه‌های مناسب در MLS را برای شما بفرستد. اگر به ایمیل دسترسی نداشته باشید، این صفحات می‌تواند توسط فکس یا پست برای شما ارسال شود.

سیستم نقشه Geo-jet در بسیاری از استان‌ها فعال است و یکی از ابزارهای مهم کار مشاوران است. این ابزار به خریدار نقشه خانه، محلی که در آن واقع شده، خیابان‌ها و تقاطع‌های نزدیک، خیابان‌های مهم، مدارس، کلیساها، بیمارستان‌ها، پارک‌ها و مراکز خرید را نشان می‌دهد.

 سیستم نقشه Geo-jet یک ابزار ارزشمند است زیرا از طریق آن خریداران می‌توانند تمام منطقه اطراف ملک مورد نظرشان را به دقت بررسی کنند و از تناسب آن با نیازهایشان مطمئن شوند. اگر خریدار با دیدن جزئیات روی این نقشه حس کند که کامیونیتی‌ای که ملک پیشنهادی در آن واقع شده، دقیقا آن چیزی نیست که می‌خواهد، به این ترتیب از نظر وقتی که باید برای حضور فیزیکی در محل صرف می‌کرد، کاملا صرفه‌جویی می‌شود.  

بعد از یک روز تمام جستجو و دیدن خانه‌ها و آپارتمان‌های مختلف، دیگر یادآوری خانه‌ها و جزئیات آنها کمی سخت خواهد شد. بسیاری از مشاوران و به ویژه مشاوران خریدارها، ‌با استفاده از دوربین‌های دیجیتال به ثبت تصویر اتاق‌های مختلف خانه و امکانات آن اقدام می‌کنند. امکان این وجود دارد که این عکس‌ها به کامپیوتر شما منتقل شود و این امر شما را قادر خواهد ساخت تا در وقت مناسبی به دقت به آنها نگاه کنید و موارد نامطلوب را از فهرست خود کنار بگذارید.

 

آیا می‌توانم مشاور املاک خود را تغییر (switch) دهم؟  

وقتی با یک مشاور املاک قراری گذاشتید، نسبت به او متعهد خواهید بود. اگر مشاور شما تلاش کند تا هر هفته آخرین موارد فروشی را به اطلاع شما برساند، به تلفن‌های شما پاسخ بدهد و سوال‌ها و ایمیل‌های شما را بی‌پاسخ نگذارد، بهتر است او را تغییر ندهید.

بیشتر کاری که یک مشاور می‌کند، پشت پرده انجام می‌شود. به همین دلیل هم شما همه کاری را که او انجام می‌دهد به چشم خود نمی‌بینید. انتخاب ملکی که دقیقا به کار شما بیاید و مناسب‌تان باشد صرف کار و وقت زیادی می‌طلبد. اما اگر مشاورتان توجهی به شما ندارد، به شما تلفن نمی‌کند و املاکی را که از او می‌خواهید به شما نشان نمی‌دهد و یا خدماتی را که وظیفه اوست  به شما ارائه نمی کند، این حق شماست که مشاور خود را تغییر دهید و نباید از این موضوع احساس بدی داشته باشید. البته اگر قرارداد انحصاری مشاور خریدار با مشاوری امضا کرده باشید، قانونا موظف به اجرای مفاد آن هستید و این تغییر می‌تواند مشکلاتی را برایتان در پی داشته باشد.

خلاصه این‌که به مشاوری که با او کار می‌کنید وفادار باشید. به او فرصت بدهید. اگر لازم بود که مشاور دیگری انتخاب کنید، حداقل به مشاور اول اطلاع بدهید که چه قصدی دارید و علت آن را هم برای وی بازگو کنید. چیزی که شما می‌خواهید تلاش مشاوران برای حفظ سرمایه‌های شماست نه مبارزه آنها با یکدیگر.

ادامه دارد

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar