راهنمای خرید خانه در کانادا-قسمت دوم
24 ژوئن 2014 - 7:16
بازدید 357
9

قسمت اول این مطلب که به بحث انواع خانه می‌پرداخت در اینجا قابل دسترسی است. در این قسمت به فاکتورهای مهم در انتخاب خانه پرداخته می‌شود.   عواملی که مکان مناسب برای خرید خانه را تعیین می‌کنند محل، محل، محل! وقتی به دنبال خانه هستید به نیازهای خود و خانواده‌اتان و سبک زندگی‌اتان فکر کنید. […]

ارسال توسط :
پ
پ

قسمت اول این مطلب که به بحث انواع خانه می‌پرداخت در اینجا قابل دسترسی است. در این قسمت به فاکتورهای مهم در انتخاب خانه پرداخته می‌شود.

 

عواملی که مکان مناسب برای خرید خانه را تعیین می‌کنند

محل، محل، محل! وقتی به دنبال خانه هستید به نیازهای خود و خانواده‌اتان و سبک زندگی‌اتان فکر کنید. برخی دیگر از عوامل موثر به هنگام جستجوی خانه نوع کامیونیتی، محله، وسایل حمل ونقل، وضعیت سکونت و مدارس آن است.

کامیونیتی

وقتی می‌خواهید در مورد محل زندگی‌اتان تصمیم بگیرید باید پیش از هر چیز به نیازهای خود فکر کنید. اغلب خریداران خانه دو عنصر قیمت و سبک زندگی خود را در درجه اول اهمیت قرار می‌دهند.  برای مثال زوج‌های جوان‌تر مناطق مرکزی شهر downtown را به دلیل نزدیک‌تر بودن به محل کار، خرید و نیز تفریحات، بیشتر از مناطق دیگر متناسب با نیازهای خود می‌بینند.

اما از طرف دیگر خریداران خانه که دارای فرزند هستند ممکن است مناطق دورتر را ترجیح دهند که ممکن است در حومه شهر و یا حتی شهرهای کوچک باشد. در این حالت داشتن فضای بزرگ‌تر و امنیت بیشتر برای اعضای خانواده می‌تواند اولویت اصلی فرد باشد. در این صورت باید به امکانات موجود در آن کامیونیتی از جمله مدارس، کامیونیتی سنترها (community centreها در کانادا به مراکزی دولتی گفته می‌شود که در مناطق مختلف با هدف ارائه خدمات مختلف آموزشی، فرهنگی، ورزشی و غیره تاسیس شده‌اند و تا حد زیادی شبیه به فرهنگسراها در ایران هستند با این تفاوت که جایگاه و کارکرد آنها در زندگی افراد منطقه بسیار با اهمیت و پررنگ است)، پارک‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز خرید و بالاخره مراکز عبادی توجه کنید. اگر فکر می‌کنید که زندگی در حومه شهر می‌تواند پاسخگوی اغلب نیازهای شما باشد، احتمالا باید مشکلاتی چون دوری راه تا محل کار و یا خرید یک ماشین دیگر برای خانواده را نیز تحمل کنید.

از مشاور مسکن خود بپرسید که آیا مالیات ملک property tax در کامیونیتی مورد نظر شما با کامیونیتی‌های دیگر قابل مقایسه هست یا نه و ببینید که در آینده قرار است چه طرح‌هایی در جهت توسعه کامیونیتی مورد نظرشما در آن به اجرا درآید. این طرح‌ها می‌توانند تاثیر مثبت یا منفی بر روی ارزش ملک شما داشته باشند. در ضمن مشاور مسکن شما می‌تواند ببیند که در کامیونیتی مورد نظر شما از چه نوع سیستم آب و فاضلابی استفاده می‌شود و آیا این سیستم‌ها با نیازهای شما هماهنگی دارند یا نه.

محله

وقتی می‌خواهید محله را در نظر بگیرید باید به اطراف خانه‌اتان نگاه کنید. محله‌های جدید معمولا درخت و سرسبزی ندارند،‌ از پارک‌های مفصل در آنها خبری نیست و یا فعالیت کامیونیتی‌ها در آنها کم است، در حالی‌که در محله‌های قدیمی این موارد بیشتر است. ببینید آیا همسایه‌ها به شما شبیه هستند. آیا بیشتر زوج‌های جوانند، خانواده‌‌هایی با فرزندان جوان هستند و یا اغلب از افراد مسن تشکیل شده‌اند.

آیا این محله چه در حال و چه در آینده همان چیزی هست که شما در ذهن داشتید؟ در برخی مناطق انجام کارها یا بیزینس‌هایی که مبنای آنها در خانه باشد آزاد است از جمله اجاره زیرزمین یا اجاره دیگر بخش‌های خانه. شاید شما از این که در منطقه‌ای زندگی کنید که کاربرد خاصی برای خانه‌های آن تعریف شده، چندان احساس خوبی نداشته باشید. باز هم تکرار می‌کنیم که از مشاور مسکن خود درباره پروژه‌هایی که در آینده در این منطقه اجرا خواهد شد و می‌توانند تاثیر مثبت یا منفی بر سبک زندگی یا ارزش ملک شما داشته باشند جویا شوید.

به وجود آلودگی های احتمالی در منطقه و محله مورد نظرتان دقت کنید. بزرگ‌راه‌ها، واحدهای صنعتی یا فرودگاه‌ها می‌توانند آلودگی صوتی زیادی ایجاد کنند؛ برخی مزارع یا صنایع سبب آلودگی منطقه به بوهای بد می‌شوند و بالاخره گاهی از زمین‌های گلف، مزارع یا برخی صنایع، آلودگی هایی شیمیایی از طریق باد به محله‌ای که در نظر دارید منتقل می‌شوند. به خدمات شهرداری‌ها در محله از جمله مدارس، آتش‌نشانی و وضعیت نگهداری و تعمیر خیابان‌ها توجه داشته باشید.  

احتمال دارد که برخی محله‌ها به ویژه محله‌هایی که در مناطق تازه توسعه یافته واقع شده‌اند هنوز نیروی پلیس، آتش‌نشانی، خدمات آمبولانس، جمع‌آوری زباله، نامه رسانی و یا خدمات برف روبی نداشته باشند. از خدماتی که در محله شما ارائه می‌شود اطمینان حاصل کنید و ببینید این موارد متناسب با نیازهای شما هست یا خیر.

بعد از این‌که همه این عوامل را در نظر گرفتید، شاید بخواهید در صورت هماهنگ بودن خانه‌های آن محله با شرایط و توان مالی‌اتان به آنها که برای فروش گذاشته شده‌اند، سری هم بزنید. به فهرست‌ خانه‌هایی که مشاوران مسکن در آگهی‌های تبلیغاتی flyer ، روزنامه‌ها و سایت‌های اینترنتی معرفی کرده‌اند نگاهی بیندازید. در محله‌هایی که دوست دارید بگردید و به خانه‌هایی که برای بازدید مشتریان Open houseگذاشته شده‌اند سر بزنید. با ساکنان محله صحبت کنید و کمی در منطقه قدم بزنید تا شناخت دقیق‌تری از آن به دست آورید.  ‌

حمل و نقل

محله‌ای که انتخاب کرده‌اید از نظر دسترسی چه شرایطی دارد؟ به خصوص اگر مجبور هستید که برای کار در خارج از خانه تردد کنید، ببینید که حمل ونقل عمومی در آن محله چه وضعیتی دارد و آیا قابل اعتماد هست. اگر برای این منظور می‌خواهید از اتومبیل شخصی استفاده کنید، از هزینه‌های استفاده از ماشین، سوخت و پارک خودرو در نزدیکی محل کارتان غافل نشوید. اگر صاحب فرزند هستید توجه داشته باشید که در صورت در دسترس نبودن وسایل حمل و نقل عمومی در محله مورد نظر، ممکن است برای رفت‌وآمد فرزند یا فرزندانتان به مدرسه و یا فعالیت‌های دیگر آنها نیاز به خرید یک خودروی دوم هم پیدا کنید.

سکونت

به نیازهای حال و نیز آینده خود فکر کنید. برای مثال زوج‌های جوان معمولا وقتی اولین خانه‌اشان را می‌خرند به داشتن یک فضای اضافی فکر نمی‌کنند. اما یک فضای اضافی به عنوان دفتر کار یا اتاق خلوت den در صورت لزوم می‌تواند تبدیل به اتاق نوزاد nursery، اتاق مهمان، یک اتاق کار برای کار در خانه و یا حتی امنباری یا اتاق بازی و تفریح hobby space شود. 

اگر در فکر خرید یک خانه مستقل هستید، هزینه‌های نگهداری از حیاط و محوطه آن را هم در نظر داشته باشید. اغلب خانه‌های در کنج دو حیاط دارند، یکی در کنار و یکی در پشت خانه و نگهداری درست از آنها مستلزم کار بیشتر و هزینه‌های اضافی است که شما قبل از خرید این خانه رویایی حتی به آن فکر هم نکرده بودید. در زیر چند سوال مهم که باید از خود و شریک زندگی‌اتان بپرسید آمده است:

  • آیا سایز اتاق ها برای شما و خانواده‌اتان که ‌در حال بزرگ شدن است کفایت می‌کند؟
  • آیا نقشه و طراحی خانه با عادات شما هماهنگی دارد؟
  • آیا حجم قسمت‌های انباری و کمد‌ها پاسخ‌گوی نیازهای شما هست؟
  • آیا اجاره بخشی از ساختمان مجاز است یا خیر؟

مدارس

به این نکته توجه داشته باشید که به یک مدرسه ابتدایی یا دبیرستان و یا حتی کالج برای خود یا فرزندتان نیاز دارید و کدام یک از اینها نزدیک خانه‌ای است که می‌خواهید بخرید. در محجله‌های جدیدتر گاهی در نزدیکی محل سکونت نمی‌توانید مدرسه‌ای پیدا کنید. از طرف دیگر محله‌های جاافتاده و قدیمی هم ممکن است که با مشکل مدارس پرجمعیت مواجه باشند. اگر فرزندتان به آموزش‌های ویژه‌ای نیاز دارد، سوال کنید و ببینید این موارد در نزدیکی‌اتان در دسترس هست یا خیر.

ادامه دارد…

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar