راهنمای خرید خانه در کانادا-قسمت اول
07 ژوئن 2014 - 7:10
بازدید 455
7

بعد از این که مطمئن شدید که صلاحیت لازم را برای کسب وام دارید و از حداکثر مقدار وامی‌که به شما تعلق می‌گیرد باخبر شدید، آن وقت می‌توانید به موارد و انتخاب‌های متنوعی که پش رویتان قرار دارد فکر کنید. این انتخاب‌ها موارد متعددی را شامل می‌شوند از جمله نوع و ساختار خانه‌های مستقل؛ انواع […]

ارسال توسط :
پ
پ

بعد از این که مطمئن شدید که صلاحیت لازم را برای کسب وام دارید و از حداکثر مقدار وامی‌که به شما تعلق می‌گیرد باخبر شدید، آن وقت می‌توانید به موارد و انتخاب‌های متنوعی که پش رویتان قرار دارد فکر کنید. این انتخاب‌ها موارد متعددی را شامل می‌شوند از جمله نوع و ساختار خانه‌های مستقل؛ انواع مختلف مالکیت خانه مثل خرید کاندومینیوم یا مالکیت اشتراکی؛ اشتراک در زمین مثل مالکیت موقت مشترک؛ و بالاخره میل به خرید خانه دست دوم یا خانه نوساز.

موارد دیگری هم باید مد نظر شما قرار داشته باشند مثل نیازهای متناسب با سبک زندگی‌اتان life style و نیز شرایط و امکانات کامیونیتی. زوج‌هایی هم که قصد خرید خانه دارند باید در مورد نیازهای مشترکشان به توافق برسند. در هر حال انتخاب خانه‌ای که مناسب شما و پاسخگوی نیازهایتان باشد یک امر کاملا شخصی است.

گرفتن تصمیم نهایی به شکل‌گیری گروهی از متخصصان و افراد زبده وابسته است که شما را در خرید خانه یاری خواهند کرد. این گروه از افراد زبده باید پیش از هر چیز از وجود سرمایه قانونی شما برای خرید خانه اطمینان حاصل کنند. شما هم باید با دقت و حوصله در محدوده‌ای که هستید یک مشاور مسکن buying agent یا realtor، یک بازرس ثبت‌شده certified inspector و یک دفتردار ثبت اسنادرسمی notary public یا وکیل Lawyer، که در کار ملک تخصص دارد، را برای این منظور انتخاب کنید.

چه نوع خانه‌هایی برای خرید موجود است؟
انواع خانه‌ها متنوع است. این انواع عبارتند از :خانه‌های مستقل و جدا detached home، خانه‌ای که از یک ‌طرف به خانه کناری چسبیده است semi-detached home که البته گاه به آنها دوپلکس duplex هم گفته می‌شود، خانه‌هایی که از هر دو طرف به خانه‌های مجاور خود چسبیده است townhouse و از این پس هم در این مطلب با عنوان تاون‌هاوس از آنها نام برده می‌شود، آپارتمان یا کاندومینیوم و بالاخره خانه‌های پیش‌ساخته. این نیازهای شخصی و درآمد شماست که تعیین می‌کند چه نوع خانه‌ای برایتان مناسب‌تر است.

چه بخواهید یک کاندومینیوم بخرید یا یک خانه مستقل یا تاون هاوس یا دوپلکس، باید به هزینه‌های نگهداری این خانه هم فکر کنید. اگر یک کاندومینوم به تعمیر سقف نیاز داشته باشد همه خانه‌های دیگر نیز در هزینه‌های این امر شریک می‌شوند و همین کار به کم شدن هزینه شما می‌انجامد. حالا این مورد را با تعمیر اساسی سقف یک خانه مستقل که فقط یک صاحب دارد مقایسه کنید: مالک این خانه باید به تنهایی همه هزینه‌ها را تقبل کند.

وقتی یک کاندومینیوم می‌خرید در ذهن داشته باشید که این نوعی مالکیت خاص است که در زبان رسمی به آن حق مالکیت لایه‌ای strata title ownership گفته می‌شود. در این نوع از مالکیت شما نه تنها صاحب آپارتمان خود هستید بلکه در مالکیت مشاعات از جمله راهروها، پارکینگ‌ها و آسانسورها نیز سهیم هستید. از آنجایی که شما در این مشاعات نیز سهیم هستید، مسئولیت مالی نگهداری از این موارد نیز با شما و دیگر صاحبان کاندومینیوم‌های آن ساختمان است. این امر می‌تواند در هزینه‌های ماهانه یا شارژی که به منظور نگهداری از ساختمان می‌پردازید تاثیر داشته باشد.

مالکیت شرکتی co-operative یا co-op نیز به نوعی از مالکیت گفته می‌شود که در آن شما سهامی را از شرکتی، که کل یک ملک به آن تعلق دارد، می‌خرید و به این ترتیب صاحب یکی از واحدها و اغلب یکی از پارکینگ‌ها می‌شوید.

به یاد داشته باشید که قبل از خرید این نوع از ملک با مشاور مالی خود و یا کسی که وظیفه دریافت وام برای شما را بر عهده دارد mortgage broker، که البته لازم است که فرد با تجربه‌ای هم باشد، مشورت کنید تا درباره این سرمایه‌گذاری و تعیین قوانین co-op اطلاعات لازم را به شما بدهند و در صورت وجود هر نوع ممنوعیت خرید شما را مطلع کنند.

همه مشاوران مسکن  از صلاحیت لازم برای کمک به شما در زمینه خرید ملک به شکل co-op برخوردار نیستند. برای این کار فرد باید سطح خاصی از اطلاعات و توانایی‌ها را داشته باشد. قبل از هر چیز از مشاور خود بپرسید که با مقوله co-op آشنا هست یا خیر و حتما پیش از ارائه هر نوع پیشنهاد خریدی با وکیل خود در این زمینه مشورت کنید.  

در انتخاب یک تاون هاوس، کاندومینیوم، یک خانه به شیوه co-op و یا یک subdivision development، تابع قانون و مقررات آن ملک و یا انجمنی متشکل از صاحبان خانه‌ها خواهید بود. این انجمن ممکن است از شما بخواهد که از قوانین و مقررات آنها تبعیت کنید، در صورت تخطی از قوانین شما را جریمه کند و یا ماهانه شما را مبلغی شارژ نماید و به عبارت دیگر زندگی را برای شما سخت و ناخوشایند کند. قبل از خرید این نوع خانه‌ها با مطالعه دقیق ریز قوانین و مقررات این انجمن ببینید که تابعیت از آنها برایتان آسان هست یا خیر.     

ادامه دارد…

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar