در سال ۲۰۱۶ کارفرمایان برای یافتن کارمند در چه مشاغلی مشکل خواهند داشت؟
11 فوریه 2016 - 19:06
بازدید 403
8

در سال گذشته  از حدود 256 کارفرمای کانادایی  در مورد تصمیمات و مسائل استخدامی نظر خواهی شد. حدود یک سوم (32%)  از این تعداد اعلام کردند که قصد افزایش نیروی کار در 12 ماه آینده را دارند. 68 % اعلام کردند که یافتن نیروی کار مورد نیازشان برای آنها بسیار مشکل است. 71% از این […]

ارسال توسط :
پ
پ

در سال گذشته  از حدود 256 کارفرمای کانادایی  در مورد تصمیمات و مسائل استخدامی نظر خواهی شد. حدود یک سوم (32%)  از این تعداد اعلام کردند که قصد افزایش نیروی کار در 12 ماه آینده را دارند. 68 % اعلام کردند که یافتن نیروی کار مورد نیازشان برای آنها بسیار مشکل است.

71% از این کارفرمایان کمبود نیروی کار مورد نیاز را از دلایل برآورده نکردن خواسته مشتریان عنوان کردند. این رقم حدود 5 درصد بالاتر از رقمی هست که در سال 2012 طی نظرخواهی مشابهی از کارفرمایان انجام شد که در آن نظر خواهی 66% از کارفرمایان کمبود نیروی کار را از دلایل ضعف در برآوردن خواسته مشتریان اعلام کرده بوند.

در این میان 10 شغل که پیدا کردن نیروی کار مناسب  آن در سال 2016 برای کارفرمایان بسیار مشکل می باشد مشخص شد.

شاید شما یکی از کسانی باشید که با داشتن مهارت های مورد نیاز می توانید این کمبود را جبران کنید!

·       متخصص داده ها(Data Scientist)

از آنجا که این شاخه از علم بسیار جدید است تخمین رشد استخدام  نیروی کار در این حیطه بسیار مشکل است اما متخصصان معتقدند بیش از 4 میلیون نیروی کار جدید در این رشته مورد نیاز خواهد بود.

·       مهندس برق

 

یکی از شرکت های بزرگ امریکایی اخیرا تخمین زده است که 17 شانس استخدامی برای هر کاندید مهندس برق به وجود خواهد آمد. و یکی دیگر از بررسی های انجام شده نشان می دهد که  طبق بازار کار کانادا تا سال 2020 نابرابری در عرضه و تقاضای مشاغل این رشته و نیروی کار که منجر به کمبود نیروی کار مورد نیاز در این حیطه می شود، به خصوص در انتاریو بسیار جدی خواهد شد.

 

·       مدیران اجرایی

 

این عنوان شغلی به نظر می رسد که رشد 12.4 % را تا سال 2022 تجربه خواهد کرد. به صورتیکه این رشد منجر به ایجاد 613000  فرصت کاری جدید تا سال 2022 خواهد شد.

 

·       کمک های سلامتی خانگی (Care Givers)

 

در نتیجه رشد جامعه سالخورده ، نیاز به استخدام برای کمک های سلامتی خانگی  در امریکا  با رشد 48% در 7 سال آینده مواجه خواهد شد و در حدود 600000 کار جدید در این زمینه نیاز به کارمند خواهد داشت. در این میان به نظر می رسد که در2016انتاریو خود به تنهایی نیاز به 5000 کارمند کمک های سلامتی خانگی خواهد داشت. متاسفانه رنج حقوقی پایین این شغل که در حدود 35000 دلار در سال است تمایل به درخواست برای این کار را کم می کند.

 

·       آنالیست حفاظت اطلاعات

 

افزایش استفاده از تکنولوژی کلود (Cloud- based Tech.)، نیاز به متخصصان حفاظت اطلاعات را نیز افزایش می دهد. براساس career cast  به نقل از شرکت مایکروسافت از اوایل سال جدید شرکت های امریکای شمالی نیاز به استخدام حداقل 2.7 میلیون کارمند در زمینه Cloud- computing و آنالیست حفاظت اطلاعات خواهند داشت که درواقع نیاز با این متخصصان با تعداد آنها برابری نمی کند.

 

·       مدیر بازاریابی

با رشد بازار دیجیتال مدیران بازاریابی بیشتری  مورد نیاز خواهد بود و به نظر می رسد یکی از سخت ترین مشاغل برای کارفرمایان تامین این نیروی کار خواهد بود.

·       مدیر خدمات پزشکی

تا سال 2022 حدود 73300 استخدام جدید در امریکا برای این شغل انجام خواهد شد و پیش بینی رشد 23 %در این حیطه می شود.

·       فیزیکال تراپیست

 

مجمع فیزیکال تراپیست های امریکا اعلام کرد نیاز به استخدام 229000 فیزیکال تراپیست تمام وقت در سال 2016 وجود خواهد داشت که با توجه به تعداد 196000 متقاضی هنوز درکمبود حدود 33000  نیروی کاروجود دارد. کانادا نیز از این قاعده مثتثنی نیست

 

·       پرستار

 

نیاز به پرستاران در 7 سال آینده با رشد 19 % روبه رو خواهد بود و همچنین  بیش از نیم میلیون استخدام جدید به دلیل بازنشستگی پرستاران قبلی انجام خواهد شد. در این میان کانادا چندین سال است که با کمبود پرستار مواجه است.

 

·       مهندس نرم افزار

به نقل از carrercast تا 2022 در امریکا تعداد 222600  شغل مهندسی نرم افزار نیاز به کارمند خواهد داشت . در 2016 برای هر فارغ التحصیل کالج در رشته های علوم کامپیوتری حداقل 3 امکان  شغلی وجود خواهد داشت. در کانادا نیز 182000 مهندس نرم افزار برای مشاغل موجود مورد نیاز خواهد بود.

 

منبع: workopolis

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar