تعیین اهداف مهاجرتی بالاتر در کبک
28 آوریل 2021 - 18:00
بازدید 481
20

وزیر مهاجرت کبک اقدامات مختلفی را برای افزایش پذیرش مهاجران در نظر گرفته است. همه گیری کرونا منجر به کاهش قابل توجهی در تعداد تازه واردان کبک شده، و این استان به طور فعال در جستجوی راه‌هایی برای بهبود وضعیت مهاجرت است. خانم «نادین ژیرو»، وزیر مهاجرت کبک، در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی اظهار داشت […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر مهاجرت کبک اقدامات مختلفی را برای افزایش پذیرش مهاجران در نظر گرفته است.

همه گیری کرونا منجر به کاهش قابل توجهی در تعداد تازه واردان کبک شده، و این استان به طور فعال در جستجوی راه‌هایی برای بهبود وضعیت مهاجرت است.

خانم «نادین ژیرو»، وزیر مهاجرت کبک، در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی اظهار داشت که حدود 17000 تا 18000 نفر کمبود مهاجر در کبک وجود دارد، و این استان قصد دارد این خلا را پر کند.

در حال حاضر، کبک در حال بررسی سناریوهای مختلف برای افزایش مهاجرت است.

اظهارات خانم «ژیرو» چند روز پس از اظهارات آقای «ژان بولت»، وزیر کار استان، عنوان شد. آقای «بولت» تأکید کرده بود که مهاجرت یک ضرورت به شمار می‌آید و نیاز به تسریع پذیرش نیروی کار در استان وجود دارد. وی اشاره کرد که دولت کبک برخی از مقررات مهاجرت را بررسی خواهد کرد تا بتواند کمبود نیروی کار فعلی را برطرف کند.

اظهارات آقای «بولت» به طور خاص مربوط به مهاجرت موقت بود، که تمرکز اصلی دولت فعلی کبک است.

به گزارش «رادیو کانادا» و به گفته وزیر مهاجرت، کبک به دنبال افزایش 10 درصدی نیروی کار خارجی، و همچنین توسعه و ساده سازی برنامه‌های استخدام نیروی کار موقت خارجی می‌باشد.

گزارش دیگری که هفته گذشته توسط «رادیو کانادا» منتشر شد، حاکی از آن است که طرح فعلی کبک برای افزایش تدریجی ظرفیت مهاجرت در حال ارزیابی مجدد است، و دولت تا پایان سال از آمار پذیرش تازه واردان رونمایی خواهد کرد. کبک در حال مذاکره با دولت فدرال در مورد برنامه‌های نیروی کار موقت خارجی و مهاجرت دائم است.

تحت «توافق‌نامه کانادا و کبک»، این استان در توسعه سیاست‌های مهاجرتی و استقبال از مهاجران نقش فعالی دارد. این توافق‌نامه به دولت کبک اجازه می‌دهد مهاجران خود را در «گروه اقتصادی» انتخاب کند. مقامات فدرال تصمیم نهایی را در مورد پذیرش مهاجران با توجه به اقدامات بهداشتی و امنیتی خواهند گرفت.

سه سال پیش، دولت فعلی کبک سهمیه مهاجرتی خود را کاهش داد. دلیل اصلی این تصمیم این بود که پذیرش کمتر مهاجران امکان ادغام بهتر تازه واردان را فراهم می‌کند.

با این حال، بسیاری از مردم، به ویژه جامعه بیزینس استان، از این روش به دلیل کمبود نیروی کار فعلی انتقاد کردند، و اکنون نیز معتقدند که این روند بهبود اقتصادی استان پس از دوران کرونا را بسیار کند می‌کند.

در سال 2020، کبک بیش از 25000 مقیم دائم را پذیرفت؛ این آمار تقریباً نصف تعداد پذیرفته شدگان در سال 2019 بود، که عمدتاً به دلیل محدودیت‌های سفر بوده است.

در اواخر اکتبر سال 2020، کبک اهداف مهاجرتی خود را برای سال 2021 اعلام کرد. این استان قصد دارد در سال جاری، از 43000 تا 44،500 مهاجر جدید استقبال کند. پیش بینی می‌شود 62 درصد این افراد از طریق برنامه‌های مهاجرت اقتصادی کبک به کانادا بیایند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar