لزوم دریافت نامه تاییدیه برای دانشجویان کبک
28 ژانویه 2024 - 6:42
بازدید 399
6

دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در کبک، علاوه بر گواهی CAQ به نامه تاییدیه از استان هم نیاز دارند اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرده است، دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در کبک هستند، برای درخواست ویزای تحصیلی به یک نامه تاییدیه (attestation letter)  یا گواهینامه از استان به همراه گواهی […]

ارسال توسط :
پ
پ

دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در کبک، علاوه بر گواهی CAQ به نامه تاییدیه از استان هم نیاز دارند

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرده است، دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در کبک هستند، برای درخواست ویزای تحصیلی به یک نامه تاییدیه (attestation letter)  یا گواهینامه از استان به همراه گواهی پذیرش کبک (CAQ) نیاز دارند.

گواهی پذیرش کبک (CAQ)  چیست؟

گواهی پذیرش کبک (CAQ)، مدرک اجازه موقت برای همه متقاضیانی است که به دنبال ویزای تحصیلی از طریق حضور در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) در کبک هستند. این اجازه موقت به عنوان مجوزی عمل می‌کند که متقاضی دارای استانداردهای استانی کبک برای اجازه تحصیل در استان باشد.

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در کبک را دارند، باید قبل از درخواست ویزای تحصیلی که توسط اداره مهاجرت صادر شده است، یک نامه CAQ و یک نامه تاییدیه دریافت کنند.

نامه تاییدیه چیست؟

در 22 ژانویه، اداره مهاجرت کانادا اعلام کرد که سقفی را برای تعداد درخواست‌های ویزای تحصیلی در سال 2024 اعمال خواهد کرد. استان‌ها هرکدام مسئول اجرای سیستمی برای صدور نامه تاییدیه (attestation letter) برای دانشجویان بین المللی خود خواهند بود.

اگرچه نامه تاییدیه برای کلیه درخواست‌های ویزای تحصیلی که پس از 22 ژانویه ارسال می شود، لازم است، اما طبق اعلام اداره مهاجرت کانادا، استان‌ها و مناطق تا 31 مارچ 2024 فرصت دارند تا سیستمی برای صدور نامه تاییدیه برای متقاضیان ایجاد کنند.

این اقدامات جدید در راستای این موارد اجرا شده‌اند: تلاش برای مقابله با تخلفات در فضای دانشجویی بین‌المللی و تثبیت تعداد ساکنان موقتی که موجب فشار بر  بازار مسکن، سیستم مراقبت‌های بهداشتی و سایر خدمات در کانادا می‌شوند.

تحصیل در کبک

استان کبک پس از استان‌های انتاریو و بریتیش کلمبیا سومین جمعیت دانشجویان بین المللی کانادا را دارد. مونترال بالاترین سرانه دانشجویان بین المللی را در بین شهرهای دیگر کانادا دارد. این استان همچنین به دلیل تعداد موسسات آموزشی عالی، از جمله برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر کانادا، برخورداری از تاریخ و فرهنگ غنی مورد توجه است.

کبک در مقایسه با سایر استان‌های کانادا در برخی موارد دارای کمترین هزینه‌های زندگی و هزینه‌های تحصیلی است. 

دانشجویان بین المللی که در کبک تحصیل می‌کنند پس از کسب تجربه کاری مورد نیاز در استان، می‌توانند از طریق برنامه های مهاجرتی خاص استان مانند برنامه تجربه کبکی (PEQ) و برنامه نیروی متخصص کبک (QSWP) برای اقامت دائم اقدام کنند. اگر همین دانشجویان بخواهند به خارج از کبک مهاجرت کنند، می‌توانند از برنامه‌های فدرال تحت سیستم اکسپرس انتری استفاده کنند. سیستم اکسپرس انتری به طور بالقوه گزینه‌های مهاجرتی بیشتری را برای فارغ التحصیلان ایجاد می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

طرح ظرفیت پذیرش مهاجر کبک برای سال‌های ۲۰۲۵-۲۰۲۴

تغییرات مهم مهاجرتی کبک 

آزمون پیرسون به آزمون‌های زبان مورد تایید کانادا پیوست

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar