تاثیر مهاجران در افزایش جمعیت کانادا
10 ژانویه 2011 - 11:38
بازدید 237
7

در اغلب بخش های کانادا آنچه امسال از آمار مهاجرت به دست آمده نشان می‌دهد که میزان مهاجرت از سال ۱۹۷۱ به این سو، که ثبت ارقام در مورد این پدیده رسما آغاز شده، در بالاترین حد بوده است. داده‌های موجود در اداره آمار کانادا درباره سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهند که جمعیت کانادا […]

ارسال توسط :
پ
پ

در اغلب بخش های کانادا آنچه امسال از آمار مهاجرت به دست آمده نشان می‌دهد که میزان مهاجرت از سال ۱۹۷۱ به این سو، که ثبت ارقام در مورد این پدیده رسما آغاز شده، در بالاترین حد بوده است.

داده‌های موجود در اداره آمار کانادا درباره سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهند که جمعیت کانادا در حال حاضر به ۳۴ میلیون و ۲۳۸ هزار نفر رسیده است که این رقم نسبت به رقم قبلی جمعیت در ماه جولای همان سال ۰.۴ درصد یا ۱۲۹ هزار و ۳۰۰ نفر افزایش نشان می‌دهد. طی سه‌ماه سوم تعداد ۸۴ هزار و ۲۰۰ مهاجر وارد خاک کانادا شدند که این تعداد ۸ هزار و ۸۰۰ نفر بیشتر از تعداد مهاجران در مدت مشابه آن در سال ۲۰۰۹ بوده است. 

به‌رغم بالا بودن تعداد مهاجران در مدتی که گفته شد، افزایش میزان جمعیت کانادا در سه‌ماهه سوم نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۰۹ چندان بالاتر نبود. بخشی از این امر به این دلیل بود که این افزایش مهاجر با کاهش تعداد مهاجران مقیم غیردائمی جبران شد.

جمعیت استان نیوفاوندلند و لابرادور در اکتبر سال ۲۰۱۰ میلادی، ۵۰۹ هزار و ۲۰۰ نفر تخمین زده می‌شد. به رغم بالا بودن میزان مهاجرت بین‌المللی به این استان، نیوفاوندلند و لابرادور تنها استانی بود که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۰ با کاهش جمعیت مواجه بود.

نرخ رشد جمعیت در استان پرینس ادوارد آیلند در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۰ در میان همه مناطق کشور از همه بیشتر بود. جمعیت این استان تقریبا با هزار نفر افزایش یا معادل ۰.۷ درصد رشد، به ۱۴۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسید. مهاجران بیشترین دلیل برای این افزایش بودند زیرا طی مدت مذکور این استان پذیرای ۱ هزار و ۲۰۰ نفر مهاجر بود که این تعداد مهاجر از سال ۱۹۷۱ به این سو بالاترین رقم ثبت‌شده بوده است.

جمعیت استان نووا اسکوشیا در این مدت ۱ هزار و ۴۰۰ نفر یا معادل ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۹۴۳ هزار و ۹۰۰ نفر رسید. مهم‌ترین بخش این افزایش جمعیت به تعداد بالای مهاجران مقیم غیردائمی به تعداد ۱ هزار و ۴۰۰ نفر مربوط بوده است.

جمعیت استان نیوبرانزویک که در اول ماه اکتبر۷۵۲ هزار و ۸۰۰ نفر بود، به میزان ۰.۱ درصد یا ۱ هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافت. بیشترین دلیل این افزایش به حضور مهاجران مربوط می‌شد زیرا استان در همین مدت حدود ۷۰۰ مهاجر تازه را در خود پذیرفت که ورود این تعداد مهاجر از دومین سه‌ماهه سال ۱۹۷۶، بیشترین رقم ورود مهاجر محسوب می‌شد.

جمعیت استان کبک نیز در مدت سه‌ ماهه سوم با ۰.۳ درصد رشد یعنی ۲۴ هزار و ۸۰۰ نفر به ۷ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۱۰۰ نفر رسید. در همین زمان استان کبک هم پذیرای ۱۶ هزار و ۸۰۰ مهاجر جدید بود که از سال ۱۹۷۱ به این سو بیشترین تعداد مهاجر محسوب می‌شد.

در سه‌ماهه سوم مهاجرت خالص بین استانی استان کبک نزدیک به صفر بوده است. معنای این گفته این است که در این مدت تعداد کسانی که از این استان به نقاط دیگر کشور رفته‌اند با کسانی که به این استان وارد شده‌اند برابر بوده است. به جز چند مورد استثنا، استان کبک از نظر تبادل مهاجرت بین استان‌ها و قلمروها همواره بازنده بوده است.

جمعیت استان انتاریو نیز که در اول ماه اکتبر سال ۲۰۱۰ تعداد ۱۳ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۶۰۰ نفر بود، به میزان ۰.۴ درصد یا ۵۷ هزار و ۹۰۰ نفر افزایش یافت. در این مدت مهاجرت بین‌المللی بیشترین نقش را در افزایش جمعیت استان ایفا کرده است. بنا بر محاسبات، ۷۰ درصد از این رشد جمعیت در استان انتاریو به دلیل حضور مهاجران بوده است. 

جمعیت استان مانیتوبا در اول ماه اکتبر سال ۲۰۱۰ میلادی ۱ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر تخمین زده می‌شد. در این مدت جمعیت استان به میزان ۰.۴ درصد یا ۴ هزار و ۶۰۰ نفر افزایش داشت که بیشترین بخش آن یا چیزی در حدود ۴ هزار و ۱۰۰ نفر از این تعداد را مهاجران تشکیل می‌دادند. استان مانیتوبا در همین مدت حدود ۴ هزار و ۱۰۰ مهاجر تازه را در خود پذیرفته است که این تعداد از سال ۱۹۷۱ به این سو بیشترین رقم ورود مهاجر محسوب می‌شود.

جمعیت استان ساسکاچوان نیز که به میزان ۰.۴ درصد یا ۴ هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافته بود، در ابتدای ماه اکتبر به ۱ میلیون و ۴۹ هزار و ۷۰۰ نفر رسید. بیش از ۶۰ درصد از این رشد به مهاجرت بین‌المللی مربوط می‌شد. طی سه‌ماهه سوم مهاجرت بین استانی در ساسکاچوان کمی بالاتر از صفر بود و این اندازه بسیار پایین‌تر از اندازه مهاجرت بین استانی در سه‌ماهه مشابه درسال ۲۰۰۹ محسوب می‌شد.   

جمعیت استان آلبرتا نیز در این مدت با ۱۴ هزار و ۱۰۰ نفر یا ۰.۴ درصد افزایش به ۳ میلیون و ۷۵۳ هزار و۱۰۰ نفر رسید. برخلاف دیگر استان‌ها که مهاجرت نقش عمده‌ای در افزایش جمعیت آنها داشته، در این استان تقریبا ۶۰ درصد از این افزایش جمعیت به دلیل رشد طبیعی جمعیت بوده است که در این زمینه از استان‌های دیگر بسیار بیشتر بوده است.   

در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۰ استان بریتیش کلمبیا نیز با ۲۰ هزار و ۹۰۰ نفر یا ۰.۵ درصد افزایش جمعیت، دارای جمعیتی ۴ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۹۰۰ نفره شد. در سه‌ماهه سوم بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر مهاجر به این استان وارد شدند که این  رقم بعد از نخستین سه‌ماهه سال ۱۹۷۶، بالاترین میزان ورود مهاجر برای این استان محسوب می‌شود. 

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar