تاثیر رای صادره از دادگاه عالی کبک بر پرونده های سابق
19 می 2015 - 13:21
بازدید 354
8

جندی پیش در همین وب سایت خبری را خواندید در مورد رای صادره از دادگاه عالی کبک در خصوص شکایتی که از اداره مهاجرت کبک از سوی آقای دیوید کوهن و نیم همراه طرح شده بود. مطلب را می توانید اینجا بخوانید  ماجرا از این قرار است که کبک در مقطعی سیستم امتیاز بندی خود […]

ارسال توسط :
پ
پ

جندی پیش در همین وب سایت خبری را خواندید در مورد رای صادره از دادگاه عالی کبک در خصوص شکایتی که از اداره مهاجرت کبک از سوی آقای دیوید کوهن و نیم همراه طرح شده بود. مطلب را می توانید اینجا بخوانید 

ماجرا از این قرار است که کبک در مقطعی سیستم امتیاز بندی خود را تغییر داد و به تعبیر روشنتر امتیاز متفاوتی را برای هر یک از رشته های دانشگاهی قایل شد. تا اینجا ایرادی نیست که دولت کبک در این زمینه اختیار دارد و می تواند در این مورد تغییراتی را اعمال کند اما اداره مهاجرت کبک تصمیم گرفت در مورد پرونده هایی نیز که مدتها پیش از این تغییر ثبت شده بود نیز قانون جدید را اعمال کند. بدیهی است که این رویه غیر قانونی موجب رد پرونده های افرادی شد که بر اساس قانون زمان اقدام امتیاز کافی داشتند و این تغییرات جدید فرصت را از آنها می ربود.

سوال بسیاری از دوستان این است که اکنون چه می شود و این رای چه تاثیری بر وضعیت آنها دارد.

۱- این رای بر پرونده های تمام شده هیچ تاثیری ندارد. این تصور که به صرف صدور این رای خودبخود تصمیمات گرفته شده قبلی قابل بازگشت است درست نیست بنابراین آنها که از رویه کبک سود برده اند نباید نگران نباشند آنها هم که به دلیل اعمال این رویه متضرر شده اند شامل بند دو همین مطلب می شوند.

۲- آنها که به دلیل اعمال مقررات جدید در زمان رسیدگی رد شده اند و پرونده امتیاز کافی نداشته است دو دسته اند. دسته اول فرصت نود روز را بدون درخواست تجدید نظر از دست داده اند این افراد هیچ شانسی ندارند.

دسته دوم کسانی هستند که یا هنوز فرصت نود روزه اعتراض را دارند یا اینکه در آن فرصت اقدام کرده اند و منتظر نتیجه اند. این دسته می توانند یا سریع اعتراض کنند و یا پیرو اعتراضی که کرده اند نامه دیگری بنویسند و به استناد این رای تجدید نظر بخواهند.

۳- دسته دیگر افرادی هستند که اعتراض کرده اند و اعتراضشان گوش شنوایی نداشته و یا حتی در مورد آنها که مشمول شرایط دسته دوم بند بالا هستند در آینده با رد درخواست اصلاح رای افسر مواجه می شوند این افراد را چاره ای نیست جز مراجعه به دادگاه عالی کبک در موعد مقرر که به گمانم ۳۰ روز پس از ابلاغ رای است. البته در صورت رفتن پرونده به دادگاه عالی کبک شانس شکسته شدن رای افسر مهاجرت چیزی در حد قطعیت است چرا که استدلال شما مستند به رای خود آن دادگاه است. 

 

امیدوارم در این زمینه این مطلب مفید باشد اگر سوالی هست در وبلاگ بنده در این نشانی مطرح کنید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar