اولین اقدامات ضروری در سرزمین جدید؟  (هفته دوم تا چهارم)
09 سپتامبر 2016 - 1:40
بازدید 446
9

 در چشم برهم زدنی هفته اول اقامت در کانادا می گذرد و شما بیشتر باور می کنید که دوره جدیدی در زندگی شما آغاز شده و باید متناسب با این دوره جدید تصمیم بگیرید و عمل کنید. در اینجا به سرفصل های بخشی دیگر از کارهای ضروری که باید آنها را در ماه اول سر […]

ارسال توسط :
پ
پ

 در چشم برهم زدنی هفته اول اقامت در کانادا می گذرد و شما بیشتر باور می کنید که دوره جدیدی در زندگی شما آغاز شده و باید متناسب با این دوره جدید تصمیم بگیرید و عمل کنید. در اینجا به سرفصل های بخشی دیگر از کارهای ضروری که باید آنها را در ماه اول سر و سامان داد می پردازیم.

 

یافتن مکان اسکان دائمی: حتی اگر در هفته اول جستجو را آغاز نکرده باشید دیگر جای تاخیر نیست. شما لازم است تا پایان ماه اول ورود خود به کانادا، حتماً مکان اقامت دائمی خود را بیابید مگر آنکه دلیل منطقی داشته باشید؛ مثلاً تصمیم به مهاجرت به یک شهر دیگر گرفته باشید.

 

دریافت گواهینامه: دریافت گواهینامه را دراولویت قرار دهید ولو اینکه قصد رانندگی نداشته باشید. در کانادا شما با دادن آزمون کتبی آیین نامه دارای گواهینامه خاصی می شوید. این مدرک معتبرترین و پرکاربردترین مدرک شناسی ID Card محسوب می شود و با داشتن آن لازم نیست همه جا پاسپورت و برگه لندینگ خود را همراه داشته باشید. با این مدرک شما تمایزی با سایرین نخواهید داشت.

 

تهیه کارت اعتباری: کارت های اعتباری Credit Cards محاسن و معایب زیادی دارند که بعداً به تفصیل به آن خواهیم پرداخت اما بنا بر دلایل متعدد داشتن یکی از آنها لازم است. ممکن است مجبور باشید با به حساب گذاشتن پول، در واقع خودتان پشتوانه اعتبار خود شوید.

 

شناسایی نزدیک ترین کتابخانه عمومی: کتابخانه های عمومی در کانادا آنقدر با ایران تفاوت دارند که شاید فقط در لفظ یکی باشند. این کتابخانه ها یکی از نعمت ها برای تمام کانادایی ها هستند اما برای مهاجرین از نان شب واجب ترند. حتماً در نزدیک ترین شعبه ثبت نام کنید. پیشنهاد می کنیم در زمان اجاره مکان اسکان به میزان فاصله آن با یک شعبه کتابخانه عمومی (ترجیحاً شعبه مرکزی یا اصلی) به عنوان یک پارامتر اصلی نگاه کنید.

 

اقدام برای دریافت Child Tax Benefit: دولت کانادا کمک های مالی و غیرمالی زیادی به شهروندان نیازمند این کمک ها می کند که از مشهورترین آنها کمک مالی برای پشتیبانی از کودکان است که بر مبنای درآمد افراد و سن و تعداد فرزندان محاسبه می شود. با تکمیل و ارسال فرم مربوطه می توانید درآمد ماهانه ای هرچند محدود داشته باشید.

 

ثبت نام بچه ها در مدرسه یا مهدکودک: اگر بچه دارید ثبت نام آنها از اولین نکات ضروری است. به دلیل تفاوت نظام آموزشی ایران و کانادا آشنایی با این نظام قدری زمان می برد. همچنین ممکن است دریافت برخی خدمات (نظیر کمک هزینه دولت برای شهریه مهدکودک) نیازمند انتظار در صف باشید پس زودتر با این الزامات آشنا شوید و سریع تر اقدام نمایید.

 

اقدام برای کارت بهداشت (خدمات درمانی): کارت بهداشت شما که طیف گسترده ای از خدمات درمانی رایگان را برایتان به ارمغان می آورد در سه ماه اول ورود به کانادا کاری برایتان نخواهد کرد اما قبل از این تاریخ برای دریافت آن باید اقدام نمایید.

 

عادت به تنظیم برنامه روزانه و هفتگی: کسانیکه پست های قبلی خصوصاً درارتباط با برنامه ریزی زمانی و مدیریت زمان Time Management را مطالعه کرده اند می دانند که بدون تنظیم برنامه چه اتلاف وقتی ممکن است حادث شود. شما در دو هفته اول به دلیل جابجایی و حرکت بزرگی که انجام داده اید زمان های بیشتری را استراحت خواهید کرد اما بعد از آن باید هدف های روشنی برای خود تعریف کنید و با یک برنامه دقیق آنها را تعقیب نمایید تا دچار سستی، رخوت و اتلاف منابع نشوید.

 

شرکت مرتب در کلاس های زبان: در هفته های اول که هنوز برنامه های کاری و درسی روشنی ندارید مرتباً در کلاس های رایگان زبان شرکت کنید. این کلاس ها یکی از بهترین منابع آشنایی با فرهنگ کانادا، اطلاع از آخرین اخبار، آشنایی با فوت و فن برخی مسائل و از همه مهم تر آغاز فرآیند شبکه سازی جدید در کاناداست.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar