اشتغال به حرفه پزشکی در دانمارک
19 ژوئن 2015 - 1:22
بازدید 340
8

دانمارک از جمله کشورهایی است که پزشکان درآمد خوبی دارند. در میان کشورهای اروپایی که در گراف زیر مشاهده میشود پزشکان دانمارکی رتبه دوم را بعد از بلژیک دارند. در این گراف میتوانید حداقل و حداکثر حقوق پزشکان را مقایسه کنید. پزشکان دانمارکی حداقل حقوقی برابر با 8300 و حداکثر حقوقی برابر با 13300 یورو […]

ارسال توسط :
پ
پ

دانمارک از جمله کشورهایی است که پزشکان درآمد خوبی دارند. در میان کشورهای اروپایی که در گراف زیر مشاهده میشود پزشکان دانمارکی رتبه دوم را بعد از بلژیک دارند. در این گراف میتوانید حداقل و حداکثر حقوق پزشکان را مقایسه کنید. پزشکان دانمارکی حداقل حقوقی برابر با 8300 و حداکثر حقوقی برابر با 13300 یورو در ماه دارند.

 

 

بمنظور اشتغال به حرفه پزشکی در دانمارک شما باید جواز (پروانه) نظام سلامتی دانمارک را داشته باشید. بطور معمول پزشکان میبایست 37 ساعت در هفته کار کنند. چنانچه شما پزشک متخصص باشید ساعات کاری شما میتواند بسیار متفاوت باشد، به این معنی که در برخی هفته ها بسته به برنامه زمانبندی شما ممکن است تا 60 ساعت کار کنید اما در برخی زمانها ممکن است هیچ زمانی به شما اختصاص داده نشده باشد. شیفتهای کاری پزشکان بین روز و شب تقسیم میشود. شما شش هفته در سال بابت مرخصی ها حقوق میگیرید و در اولین روز از بیماری فرزندتان میتوانید سر کار نروید.

 

 

قبل از اشتغال به حرفه پزشکی در دانمارک شما بعنوان پزشک پرسنل Staff Doctor مشغول به کار میشوید تا زمانیکه مهارتهای زبانی کافی را فرا بگیرید و بتوانید بعنوان پزشک مشاور Consultant Doctor  مشغول بکار شوید و البته در این مرحله حقوق شما افزایش میابد. معمولا حقوق پایه شما بعنوان پزشک پرسنل حدود 7000 یورو میباشد. به این مبلغ 18.05 % نیز بابت بازنشستگی اضافه میگردد که این مبلغ به یک حساب غیر قابل دسترسی واریز میگردد که شما در زمان بازنشستگی میتوانید به آن دسترسی داشته باشید. این مبلغ میتواند بعدا به حساب بانکی شما در کشور خودتان منتقل شود.

در زمان شش هفته تعطیلات اجباری در طول سال شما حقوقتان را دریافت میکنید، هرچند این پرداخت بعد از گذشت یک سال از استخدام شما ممکن میشود. طی 6 ماه اول شما در یک دوره آموزشی زبان دانمارکی شرکت میکنید که در طول این مدت به شما مبالغی پرداخت میگردد تا دغدغه های مالی زندگی روزمره را جبران کند و شما بتوانید روی یادگیری زبان تمرکز کنید.

پزشکانی که از جهان سوم به دانمارک میایند بمنظور اشتغال بعنوان پزشک میبایست ابتدا مدارک و مستندات پزشکی شان در سیستم پزشکی دانمارک مورد بررسی قرار گیرد. این کار یا از طریق فهرست راهنمای ابوعلی سینا Avicenna Directory  صورت میگیرد که لینک آن را ملاحظه میکنید و یا از طریق ارزیابی فردی شما.

http://avicenna.ku.dk/database/medicine/

 

 همانطور که گفته شد این کار ممکن است از طریق آزمون فردی برای شخص شما صورت میگیرد تا مشخص شود آیا شما آماده شرکت در آزمونهای لازم برای پزشکان هستید یا نه. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

https://sundhedsstyrelsen.dk/en/registration/registration-of-healthcare-professionals/application-for-registration/medical-doctor/registration-procedure.aspx

 

 

 

 

مراحل ضروری برای اشتغال به حرفه پزشکی در دانمارک

 

مرحله اول: بعد از اینکه مراجع پزشکی دانمارک صحت مدارک تحصیلی و سوابق شما را تأیید کرد شما باید آزمون زبان دانمارکی را پشت سر گذارید. امتحان یک قسمت شفاهی و یک قسمت کتبی دارد. هزینه آزمون از خود شما گرفته میشود اما اگر شماره سی.آر.پی گرفته باشید ممکن است دولت بجای شما پرداخت کند. اگر شما قبل از ارائه درخواست به مراجع پزشکی یک سال در خاک دانمارک بوده اید نیازی به شرکت در امتحان زبان دانمارکی ندارید.

 

مرحله دوم: بعد از گذراندن آزمونهای زبان مربوطه شما میبایست در آزمون کتبی و شفاهی پزشکی و همچنین دوره های مربوطه شرکت کنید. برای گذراندن این دوره ها و آزمونها به شما سه بار فرصت داده میشود.

آزمون کتبی پزشکی: این آزمون در دانشگاه کپنهاگ برگذار میشود و مدت آن 4 ساعت میباشد. این آزمون شامل پزشکی داخلی و جراحی میشود. سطح آزمون بر اساس سطح مورد نیاز تعریف شده برای فارغ التحصیلان پزشکی در دانمارک است. نتیجه تست قبول و یا مردود خواهد بود.

آزمون شفاهی پزشکی: آزمون شفاهی پزشکی نیز در دانشگاه کپنهاگ برگذار میشود و 2 ساعت بطول خواهد انجامید. در طی این آزمون شما در ایستگاههای مختلف مورد آزمونهای مختلف قرار میگیرید و ممکن است با بیمار واقعی و یا ساختگی روبرو شوید و همچنین از شما خواسته خواهد شد که اقدامات ضروری نجات بیمار را انجام دهید. نتیجه این آزمون قبول و یا مردود خواهد بود.

برای ثبت نام آزمونها میتوانید به دانشکده علوم پزشکی دانشگاه کپنهاگ مراجعه کنید. معمولا تستها دو بار در سال و در ماههای آپریل و نوامبر برگزار میشود. لطفا وبسایت دانشگاه کپنهاگ را که فقط به زبان دانمارکی میباشد ملاحظه کنید: http://medicin.ku.dk/vejledning/udenlandske_laeger/

 

 

 

 

 

 

دانشگاه کپنهاگ

 

برگزاری دوره های نظام پزشکی دانمارک

این دوره ها سه روزه میباشد و در هر روز آزمون کوچکی هم خواهد بود. دوره ها زمانی تشکیل میشود که تعداد شرکت کنندگان به حد نصاب رسیده باشد. زمانیکه دوره ها برگزار شود میتوانید در این وبسایت اطلاعات مربوط به ثبت نام و،،، را بدست آورید: https://sundhedsstyrelsen.dk/en/registration/registration-of-healthcare-professionals/application-for-registration/medical-doctor/registration-procedure.aspx

 

مرحله سوم: بعد از گذراندن مراحل یک و دو شما میبایست برای یک موقعیت شغلی درخوایت دهید تا بمنظور تطبیق پذیری و آموزش طبق روال کشور دانمارک مهارتهای لازم را بدست آورید. در این مرحله شما بر اساس قوانین کار در دانمارک حقوق دریافت خواهید کرد. لازم به ذکر است که در مورد پزشکان عمومی و متخصص روالهای مختلفی موجود است. برای اطلاع از آن آدرس زیر را ملاحظه کنید:

https://sundhedsstyrelsen.dk/en/registration/registration-of-healthcare-professionals/application-for-registration/medical-doctor/registration-procedure.aspx

 

 

لینکهای مفید برای اشتغال در حرفه پزشکی در دانمارک

 

Information in Danish of the New Registration Procedure

Avicenna Directories

Bekendtgørelse nr. 1372 af 9. december 2010 om autorisation af læger, der er statsborger i og/eller uddannet i lande uden for EU/EØS

Residence permit in order to obtain a Danish authorisation as a doctor

www.denmark.dk about living and working conditions in Denmark

www.newtodenmark.dk the official portal for foreigners and integration

Language schools (Danish addresses)

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar