آیا افسر مهاجرت در پرونده های نیروی متخصص فدرال قدرت اعمال نظر دارد؟ تاکجا و چگونه؟
17 ژانویه 2009 - 2:16
بازدید 299
13

در جلسات مشاوره ای که با دوستان داشته ام بارها و بارها این سوال مطرح شده است که آیا در صورت داشتن امتیاز کافی افسر مهاجرت می تواند متقاضی را رد کند. و اما پاسخ: بند ۳ ماده ۷۶ آیین نامه قانون مهاجرت کانادا قدرت خاصی را به افسر مهاجرت داده است که Substituted Evaluation که […]

ارسال توسط :
پ
پ

در جلسات مشاوره ای که با دوستان داشته ام بارها و بارها این سوال مطرح شده است که آیا در صورت داشتن امتیاز کافی افسر مهاجرت می تواند متقاضی را رد کند. و اما پاسخ:

بند ۳ ماده ۷۶ آیین نامه قانون مهاجرت کانادا قدرت خاصی را به افسر مهاجرت داده است که Substituted Evaluation که معادل پارسی آن ارزیابی جایگزین است، نامیده می شود. افسر مهاجرت می تواند در شرایطی به تشخیص خود آنرا اعمال کند اما این امرنیازمند تایید افسر مافوق وی است.  

بر اساس مقررات ارزیابی جایگزین بر دو نوع است: منفی و مثبت. ارزیابی منفی زمانی اتفاق می افتد که افسررا عقیده بر آن است که با وجود اینکه متقاضی بر اساس مقررات امتیاز کافی برای قبولی کسب کرده است اما احتمال اینکه وی بتواند در کانادا جایگاه اقتصادی شایسته بیابد و یا به تعبیر قانون Economically Established شود، کم است. افسر موظف است این تشخیص خود را به متقاضی با دلایل خود اعلام کند و به او فرصت پاسخگویی به این نگرانی را بدهد.   

ارزیابی مثبت زمانی اتفاق می افتد که متقاضی امتیاز کافی ندارد اما افسر معتقد است که وی می تواند در کانادا به لحاظ اقتصادی جایگاه خود را بیابد. این تصمیم نیز نیازمند تایید افسر بالاتر است. حالب است که بدانید بر اساس یکی از آرای دادگاه فدرال کانادا متقاضی می تواند از افسر رسیدگی کننده به پرونده اش بخواهد با توجه به شرایط پرونده مهاجرتی وی با وجود اینکه امتیاز کافی ندارد،  از این اختیار خود استفاده کرده و وی را بپذیرد. افسر پرونده بایستی در صورت مخالفت با این درخواست مراتب را در نامه رد مورد اشاره قرار دهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar