آشنایی با مزایای زایمان Maternity Benefit و برخی مزایای مرتبط در انتاریو: بخش نخست– آشنایی با مزایای زایمان
04 نوامبر 2009 - 0:37
بازدید 429
9

  نادیا غیوری    در پست قبلی به شرایط مرخصی زایمان برای زنانی که در انتظار به دنیا آمدن فرزندشان هستند و همچنین مرخصی والدین که از حقوق پدر و مادر است اشاره کردیم. اما این مرخصی توام با دریافت پول است که چون در قبال انجام کار نیست به آن مزیت Benefit می‌گویند. در […]

ارسال توسط :
پ
پ

 


نادیا غیوری 

 

در پست قبلی به شرایط مرخصی زایمان برای زنانی که در انتظار به دنیا آمدن فرزندشان هستند و همچنین مرخصی والدین که از حقوق پدر و مادر است اشاره کردیم. اما این مرخصی توام با دریافت پول است که چون در قبال انجام کار نیست به آن مزیت Benefit می‌گویند. در این مجموعه پست‌ها به مهم‌ترین مزایای مرتبط با این موضوع که مزایای زایمان، والدین و بیماری است می‌پردازیم. همچنین توضیحاتی درباره مزایای مراقبت دلسوزانه می‌دهیم که ارتباط غیرمستقیمی به موضوع بحث ما دارد. لازم به یادآوری است که تصویب قوانین کار از اختیارات استانی است و لذا شرایط و چگونگی آن در استان‌های مختلف تفاوت دارد. در اینجا به قوانین استان انتاریو (به مرکزیت شهر تورنتو) می‌پردازیم.
 
مباحثی که در این مجموعه پست‌های مرتبط به آنها خواهیم پرداخت عبارتند از:
 
  • معرفی مزایای زایمان Maternity Benefit
  • معرفی حق والدین Parental Benefit
  • معرفی مزایای مراقبت ‌دلسوزانه Compassionate Care Benefit
  • چه کسی می‌تواند از مزایای زایمان، حق والدین و مزایای بیماری Sickness بهره‌مند شود؟
  • کی، کجا و چگونه باید تقاضا را مطرح کرد؟
  • برای تقاضای مزایای فوق چه مدارک و اطلاعاتی لازم است؟
  • اولین مبلغ کی به شما پرداخت می‌شود؟
  • برای چه مدت می‌توانید مزایای زایمان و حق والدین را دریافت کنید؟
  • آیا به هنگام استفاده از مزایای زایمان می‌توان درآمد دیگری کسب کرد؟
  • رقم دریافتی در این موارد چه میزان است و چگونه محاسبه می‌شود؟
 
معرفی مزایای زایمان
 
این مزایا حداکثر به مدت ۱۵ هفته به مادری که زایمان کرده یا فردی که به عنوان مادر برای یک کودک انتخاب شده پرداخت می‌شود. برای دریافت این مزیت باید سابقه۶۰۰ ساعت کار با پرداخت حق بیمه در ۵۲ هفته گذشته یا بعد از آخرین تقاضایتان داشته باشید. برای اثبات حاملگی نیاز هست که طی گزارشی امضا شده، تاریخ پیش‌بینی شده برای تولد فرزندDue Date  را به سرویس کانادا ارائه کنید.
 
مادر می‌تواند از هشت هفته قبل از Due Date دریافت مزایای زایمان را آغاز کند. این مزایا را می‌توان حداکثر تا ۱۷ هفته از زمان زایمان واقعی یا Due Date دریافت کرد. بنابراین دقت داشته باشید که تاخیر در اعلام تقاضا می‌تواند به منزله از دست رفتن بخشی از این زمان باشد.
 
اگر فرزند نورسیده‌اتان به هر دلیل در بیمارستان بستری شود، این مدت می‌تواند به ازای هر هفته بستری بودن او تا حداکثر ۵۲ هفته بعد از هفته به دنیا آمدنش، اضافه شود. البته شما همچنان همان ۱۵ هفته را دریافت می‌کنید اما می‌توانید تا زمان آوردن نوزاد به خانه، دریافت مبلغ مذکور را به تعویق بیندازید. برای این منظور یک تماس تلفنی با سرویس کانادا کافی خواهد بود. در صورتی که بیش از یک فرزند به دنیا بیاورید رقم پرداختی به شما تغییری نخواهد کرد. در همین زمان شما یا همسرتان می‌توانید برای برخورداری از حق والدین هم تقاضا بدهید.
 
پایان بارداری 
 
اگر بارداری در ۱۹ هفته نخست به اتمام رسیده و زایمان صورت بگیرد، مورد بیماری محسوب می‌شود و مزایای بیماری Sickness benefits به فرد تعلق می‌گیرد.
اما اگر زایمان بعد از پایان هفته بیستم یا دیرتر اتفاق بیفتد، این تقاضا استفاده از مزایای زایمان محسوب می‌شود و در صورت داشتن شرایط لازم به فرد تعلق می‌گیرد. درباره مزایای بیماری در پست‌های جداگانه توضیحات کاملی خواهیم داد.
 
حق والدین Parental Benefits
 
این مزایا به هر دو نفر (مادر یا پدر) از دو گروه والدین حقیقی یا انتخابی کودک که از نوزادی تازه متولدشده یا به سرپرستی گرفته شده مراقبت کنند، حداکثر به مدت ۳۵ هفته تعلق می‌گیرد. برای دریافت این مزیت نیز باید ۶۰۰ ساعت در ۵۲ هفته قبل از تقاضا یا پیش از آخرین تقاضایتان سابقه کار با بیمه داشته باشید. باید مدرکی ارائه کنید که زمان به دنیا آمدن نوزاد یا به سرپرستی گرفتن وی و نام ونشانی مسئول مربوطه در آن قید شده باشد.
 
معرفی مزایای مراقبت ‌دلسوزانه Compassionate Care Benefit
 
شاید این عبارت در بدو امر کمی برای ما عجیب به نظر برسد اما اوج دقت مسئولان و کارگزاران را به مسائل مبتلا به افراد در شرایط خاص نشان می‌دهد. گاه ممکن است یکی از اعضای خانواده در شرایطی بحرانی به سر برد و حتی امکان مرگ او وجود داشته باشد و در این صورت عضو دیگری مجبور باشد برای مراقبت از او مدتی کار را کنار بگذارد و به‌طور ویژه به او بپردازد. در این صورت چنانچه این فرد واجد شرایط استفاده از مزایای زایمان، بیماری و حق والدین هم شناخته شده و این مزیت آخر یعنی مزیت مراقبت دلسوزانه نیز شامل حال وی شود، طول مدت برخورداری از مزایا برای وی تا حداکثر ۷۱ هفته افزایش می‌یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر باید با شماره تماس سرویس کانادا تماس گرفت. تماس از طریق ارسال نامه و یا مراجعه حضوری نیز ممکن است.
 
چنانچه پرسشی در این موارد داشتید از طریق ایمیل با کنپارس تماس بگیرید یا به سایت سرویس کانادا  مراجعه نمایید.
 

 

 این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar