آشنایی با مزایای زایمان و برخی مزایای مرتبط در انتاریو: بخش سوم – مبالغ و چگونگی پرداخت
17 نوامبر 2009 - 5:54
بازدید 363
7

   نادیا غیوری    در پست‌های قبلی به معرفی مجموعه مزایای شغلی مرتبط با زایمان و حق والدین بعد از تولد نوزاد و شرایط متقاضی برای دریافت آنها پرداختیم. در این پست به مباحث مالی مرتبط با موضوع اشاره می‌کنیم.    اولین مبلغ کی به شما پرداخت می‌شود؟ اگر تمام اطلاعات بصورت کامل به سرویس […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 نادیا غیوری 
 

در پست‌های قبلی به معرفی مجموعه مزایای شغلی مرتبط با زایمان و حق والدین بعد از تولد نوزاد و شرایط متقاضی برای دریافت آنها پرداختیم. در این پست به مباحث مالی مرتبط با موضوع اشاره می‌کنیم. 
 

اولین مبلغ کی به شما پرداخت می‌شود؟

اگر تمام اطلاعات بصورت کامل به سرویس کانادا ارائه شده باشد، معمولا اولین مبلغ ظرف ۲۸ روز از تکمیل تقاضا به شما پرداخت می‌شود. در صورت دارا بودن شرایط مراتب به اطلاع شما می‌رسد. 
 

فاصله دوهفته‌ای تا شروع پرداخت

دو هفته طول می‌کشد تا پرداخت این مزایا آغاز شود. معمولا این ۲ هفته از همان زمان ارائه تقاضا محاسبه می‌شود. این مدت درواقع نوعی کسر مالیات از بیمه پرداختی مذکور است. البته اگر پیش‌تر تقاضایی داده‌اید و دو هفته انتظار را هم سپری کرده‌اید برای تقاضای جدید این مدت انتظار را نخواهید داشت. شرایط و موارد دیگری هم هست که ممکن است طبق آنها  این دو هفته انتظار بدون پرداخت، حذف شود مثلا در صورتی که مادر از مزایای زایمان استفاده کرده و پدر برای حق والدین تقاضا داده باشد این دو هفته انتظار به پدر تعلق نمی‌گیرد.  
 

برای چه مدت می‌توانید مزایای زایمان و حق والدین را دریافت کنید؟

در بیشتر موارد جمع این دو مورد می‌تواند تا ۵۰ هفته باشد، گاهی هم این مدت کمتر از ۵۰ هفته می‌شود مثلا در صورتی‌که کسی در طول مدت دریافت مزایا کار کرده و درآمد داشته باشد. 
 

اگر قبل یا بعد از دریافت مزایای زایمان، مزایای بیماری نیز به شما پرداخت شده باشد این مدت چه تغییری خواهد کرد؟

در مجموع می‌توانید از مزایای زایمان، حق والدین و بیماری حداکثر به مدت ۶۵هفته برخوردار شوید درحالیکه مدت معمول آن ۵۰ هفته است. برای اینکه حداکثر زمان ممکن شامل حالتان شود باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • نباید به‌طور مرتب مزایای دیگری به شما پرداخت شود؛
  • مزایای بیماری، زایمان و حق والدین هر سه به شما تعلق گرفته باشد؛
  • کمتر از حداکثر ۱۵ هفته مزایای بیماری یا ۳۵ هفته مزایای حق والدین به شما پرداخت شده باشد.

توجه: از آنجایی که لازم است تا هر دو هفته فرم گزارشی را تکمیل کنید، چنانچه در ابتدای دوره فرمی را امضا کنید که حاوی تقاضای معافیت از این موضوع است، این امر نیز متوقف خواهد شد. 
 

برای این‌که پرداخت به شما انجام شود….

طبعأ پیش از هر چیز باید تقاضایی از طرف شما مطرح شود. اگر برای این منظور تقاضا کرده و درخواست مزایای زایمان و حق والدین را کرده باشید و چنانچه گفته ‌شد نخواهید هر دو هفته نیز گزارشی را تکمیل کنید، پول مستقیمأ به حساب بانکی‌اتان واریز خواهد شد.

البته به فاصله کوتاهی از اعلام تقاضا برای استفاده از مزایای بیماری، نامه‌ای دریافت می‌کنید که شرح مزایا Benefit Statement وکد دسترسی Access code و تاریخ سررسید تقاضایتان در آن ذکر شده. اما به خاطر داشته باشید که دریافت این نامه به معنای تصمیم‌گیری نهایی درباره تقاضای شما نیست.

به همراه این نامه دستورالعملی نیز برایتان ارسال می‌شود که نشان می‌دهد چطور گزارش دوهفتگی خود را از طریق اینترنت یا تلفن تکمیل کنید. در غیر این ‌صورت باید هر بار فرم‌های خود را تکمیل و از طریق پست برای سرویس کانادا ارسال کنید. لازم به ذکر است که این فرم بسیار ساده بوده و در آن سؤالات کاملا واضح و معینی درباره وضعیت فعلی‌اتان، تغییرات احتمالی و درآمدهایتان از شما پرسیده شده‌است.  
 

مشاهده اطلاعات موجود درباره شما و اعمال تغییرات لازم در آنها با مراجعه به نشانی اینترنتی My Employment Insurance(EI) Information online ممکن خواهد بود. لازم است که در صورت تغییر هر یک از مشخصات ازجمله نشانی محل سکونت، شماره تلفن یا حساب بانکی به این نشانی مراجعه و مورد مذکور را اصلاح نمایید.

برای این منظور می‌توانید با شماره تلفن ۷۲۱۸-۲۰۶-۸۰۰-۱ نیز تماس بگیرید و گزینه ۱ را انتخاب کنید. 
 

این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected] به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

کار به هنگام استفاده از مزایای زایمان

اگر در هنگام استفاده از مزایای زایمان یا بیماری کار کنید و درآمدی هم داشته باشید، رقم مذکور از مبلغ مزایا کسر خواهد شد.

به هنگام استفاده از حق والدین هم می‌توانید تا ۵۰ دلار کانادا یا ۲۵٪ مبلغی که در هفته از طرف سرویس کانادا به شما پرداخت می‌شود (هر کدام که بیشتر است) درآمد داشته باشید. هر پولی که بیش از این مقدار کسب کنید از مزایای شما کسر خواهد شد البته اگر در ۲۳ ناحیه اقتصادی که از دسامبر سال ۲۰۰۵ مشخص شده‌اند زندگی کنید، و یا طبق قانونی که از ۷ دسامبر ۲۰۰۸ تصویب شده در هر جای کانادا که زندگی کنید رقمی که می‌توانید در صورت یک کار نیمه وقت و دریافت مزایای EI به‌طور همزمان کسب کنید، برابر با ۷۵ دلار کانادا یا ۴۰٪ دریافتی‌اتان در هفته (هر کدام بیشتر باشد) خواهد بود.

در هر حال لازم است که تمامی درآمدهای خود در ضمن استفاده از مزایای سه‌گانه فوق را از طریق تکمیل گزارش یا تلفن شماره ۷۲۱۸-۲۰۶-۸۰۰-۱ داخلی ۰ و گفتگو با یک نماینده یا Representative به اطلاع سرویس کانادا برسانید. البته این‌کار از طریق ارسال نامه یا حضور در یکی از دفاتر سرویس کانادا هم ممکن است. 
 

رقم دریافتی؟

نرخ پایه این مزایا ۵۵٪ حقوق و درآمد بیمه شده شماست البته تا حداکثر درآمد سالانه ۴۲۳۰۰ دلار کانادا. یعنی این که می‌توانید بسته به میزان حقوق حداکثر هر هفته ۴۴۷ دلار دریافت کنید. به مبلغ فوق مالیات تعلق می‌گیرد و باید در پایان سال مالی محاسبه شود.  
 

در صورتی که خانواده شما کم‌درآمد محسوب شود مثلا فرزند هم داشته و با احتساب مزایای مالیات فرزند the Canada Child Tax Benefit(CCTB) که به شما پرداخت می‌شود، باز هم درآمدی کمتر از سالانه ۲۵۹۲۱ دلار کانادا داشته باشید، ممکن است درصد تعلق گرفته به شما از ۵۵٪ بیشتر شود.  
 

لازم به یادآوری است که آنچه در اینجا با عنوان مزایای زایمان یا حق والدین مطرح شد، حداقل‌های قانونی است و توسط دولت انتاریو پرداخت می‌شود. معمولاً بسیاری از شرکت‌ها و موسسات در قالب بسته تشویقی برای کارکنان تمام وقت خود، درصدهایی را برای مزایای زایمان یا والدین اضافه بر این موارد اعلام می‌کنند لذا مثلاً عجیب نخواهد بود اگر کسی در قالب مزایای زایمان بیش از ۸۰ درصد حقوق زمان اشتغال خود را در زمان مرخصی زایمان دریافت کند

 

 

این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected] به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar