آشنایی با دانشگاه مونترال
15 اکتبر 2010 - 18:34
بازدید 215
6

نشاط تهرانی دانشگاه مونترال در سال ۱۷۸۷ تاسیس شد. این دانشگاه با دو شعبه اصلی خود یعنی دانشگاه پلی‌تکنیک و دانشگاه HECبه عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه کبک و دومین دانشگاه بزرگ کانادا شناخته می‌شود. هم‌چنین دانشگاه مونترال در رتبه‌بندی‌های جهانی یکی از بهترین دانشگاه‌های فرانسه‌زبان دنیا به شمار می‌رود. دانشگاه مونترال در سمت شمالی تپه مونت‌رویال […]

ارسال توسط :
پ
پ

نشاط تهرانی

دانشگاه مونترال در سال ۱۷۸۷ تاسیس شد. این دانشگاه با دو شعبه اصلی خود یعنی دانشگاه پلی‌تکنیک و دانشگاه HECبه عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه کبک و دومین دانشگاه بزرگ کانادا شناخته می‌شود. هم‌چنین دانشگاه مونترال در رتبه‌بندی‌های جهانی یکی از بهترین دانشگاه‌های فرانسه‌زبان دنیا به شمار می‌رود.

دانشگاه مونترال در سمت شمالی تپه مونت‌رویال قراردارد. این مکان یکی از زیباترین و معروف‌ترین قسمت‌های شهر مونترال به شمار می‌رود و دسترسی به آن از تمام نقاط شهر نسبتا آسان است.

دانشگاه مونترال دارای ۱۳ دانشکده و ۸۰ دپارتمان مختلف است و تقریبا در تمام رشته‌ها و زیرگروه‌های مختلف تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. دانشگاه مونترال تنها دانشگاه کانادا است که تمام رشته‌های مربوط به بهداشت و درمان را پوشش می‌دهد و تنها دانشگاه استان کبک است که رشته‌ها و زیرگروه‌های دامپزشکی را نیز به دانشجویان ارائه می‌دهد. همین طور یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش هنرهای زیبا و علوم است و از هوا- فضا گرفته تا حقوق بین‌الملل و از تاریخ کهن آسیا گرفته تا نانوتکنولوژی همه و همه را در قالب برنامه‌های مختلف در مقاطع مختلف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. همچنین برای فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی این امکان در دانشگاه مونترال وجود دارد که رشته‌های بینابینی را در مقطع کارشناسی انتخاب کنند تا بتوانند در مقطع کارشناسی‌ارشد دو رشته را ادامه دهند. البته این رشته‌ها باید به نوعی به هم مرتبط یا نزدیک باشد به عنوان مثال رشته‌های ارتباطات و علوم سیاسی یا فیزیک و فنآوری اطلاعات ITاز این جمله هستند.

همچنین دانشگاه مونترال یکی از بزرگ‌ترین مراکز تحقیقاتی کانادا را در خود جای داده است که دارای ۳۰۰ واحد تحقیقاتی است و بیش از ۲۳۰۰ استاد و محقق در این مرکز مشغول به کار هستند و هر سال دانشگاه بیش از ۴۰۰ هزار دلار در تحقیقات پایه و کاربردی صرف می‌کند که از این نظر مقام دوم در کانادا را به خود اختصاص داده است. در دانشگاه مونترال بیش از ۵۰۰۰ دانشجوی خارجی به تحصیل مشغول هستند.

اخذ پذیرش از دانشگاه مونترال

در مقطع کارشناسی بیش از ۲۵۰ رشته در زمینه‌های مختلف تحصیلی ارائه می‌شود. طبیعی است انتخاب رشته یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های زندگی که آینده شغلی و مالی افراد را می‌سازد به همین دلیل در دانشگاه مونترال سرویس‌های ویژه‌های برای کمک به دانشجویان در انتخاب رشته ارائه می‌شود. از جمله این خدمات در اختیار گذاشتن مشاور در زمینه‌های تخصصی از جمله این خدمات در اختیار گذاشتن مشاور در زمینه‌های تخصصی، بررسی روان‌شناسانه و هدایت متقاضی به سوی زمینه‌های منطبق با علاقه و استعداد او، مشاوران متخصص در آینده شغلی هر رشته و مشاوره در طول تحصیل برای رسیدن به بهترین سطح تحصیلی ممکن همچنین مشاوره‌هایی در مواردی مانند تغییر رشته، انتخاب رشته‌های بینابینی که امکان ادامه تحصیل در چندین رشته مختلف را در مقاطع بعدی فراهم می‌کند، کمک به رفع نقاط ضعف و هم‌چنین آشنا ساختن متقاضیان با برنامه‌های کوتاه‌مدت که می‌تواند در کمترین زمان ممکن متقاضی را به هدف خود برساند.

برای اخذ پذیرش باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

بررسی احراز شرایط لازم: طبیعی است برای مقطع کارشناسی داشتن دیپلم یا به اتمام رساندن کالج، برای مقطع کارشناسی‌ارشد داشتن مدرک کارشناسی و برای تحصیل در مقطع دکترا داشتن مدرک کارشناسی‌ارشد لازم است. به غیر از این دانشکده‌ها و رشته‌های مختلف ممکن است مدارک دیگری به طور تخصصی از متقاضی درخواست کنند یا امتحان ورودی و مصاحبه داشته باشند. در ضمن اگر متقاضی تعداد واحدهای لازم را در مقاطع قبلی نگذرانده باشد یا رشته انتخابی وی متفاوت از رشته تحصیلی مقاطع قبلی باشد امکان دارد ناچار شود تعدادی واحدهای درسی را به صورت پیش نیاز بگذراند.

اطمینان از باز بودن برنامه در ترم تحصیلی مورد نظر: بعضی رشته‌ها در ترم‌های تحصیلی خاصی ارائه نمی‌شوند یا تنها یک ترم در سال ارائه می‌شوند که ممکن است پاییز یا زمستان باشد. البته این بیشتر در رشته‌های مربوط به مقطع تحصیلی کارشناسی‌ارشد و دکترا صدق می‌کند. به همین دلیل متقاضی باید اول از این مسئله اطمینان حاصل کند تا در زمان‌بندی برای ورود به دانشگاه دچار مشکل نشود.

تهیه مدارک لازم: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وبسایت دانشگاه یا تماس با دانشکده مورد نظر از جزئیات مدراک مورد نیاز با خبر شوند.

تکمیل فرم ثبت‌نام، پرداخت هزینه و فرستادن مدارک مورد نیاز: این کار حتما باید در زمان تعیین شده توسط دانشگاه انجام شود. این زمان ممکن است برای دانشکده‌های مختلف متفاوت باشد.

مراحل بعدی مثل آزمون ورودی یا مصاحبه از طرف دانشگاه به متقاضی اعلام می‌شود و در مورد رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است. 

در مقطع تحصیلی کارشناسی آشنایی کافی با زبان فرانسه برای اخذ پذیرش از دانشگاههای فرانسه‌زبان الزامی است (دانشگاه‌های فرانسه‌زبان آزمونی برای سنجش سطح زبان انگلیسی متقاضی ندارند). البته دانشگاه‌های فرانسه‌زبان نسبت به دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان استان کبک حساسیت کمتری نسبت به سطح دانش زبان فرانسه متقاضیان دارند و برای کمک به جذب دانشجویان بخصوص دانشجویان بین‌المللی سعی می‌کنند نسبت به این مسئله سهل‌گیرتر باشند در عوض با برنامه‌های مختلف سطح زبان فرانسه دانشجویان را ارتقا می‌بخشند.

برای مطالعه مطلب در طراحی جدید صفحات اینجا را کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar