اهمیت آشنایی با زبان فرانسه در استان کبک
30 اکتبر 2009 - 4:09
بازدید 416
4

  نشاط تهرانی    هر متقاضی ویزای مهاجرت نیروی متخصص به کبک می‌داند باید زبان فرانسه بداند. اما آیا دانستن فرانسه تنها برای دریافت ویزا ضروری یا مفید است؟ در این پست با نقش کلیدی این زبان برای زندگی راحت‌تر و موفق‌تر در این استان بیشتر آشنا می‌شویم.      در کشور کانادا طبق آمار […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

نشاط تهرانی 

 

هر متقاضی ویزای مهاجرت نیروی متخصص به کبک می‌داند باید زبان فرانسه بداند. اما آیا دانستن فرانسه تنها برای دریافت ویزا ضروری یا مفید است؟ در این پست با نقش کلیدی این زبان برای زندگی راحت‌تر و موفق‌تر در این استان بیشتر آشنا می‌شویم. 

 

 

در کشور کانادا طبق آمار ۳۱ میلیون نفر زندگی می‌کنند که از این تعداد ۱۸ میلیون نفر به زبان انگلیسی و ۷ میلیون نفر به زبان فرانسه و بقیه به زبان‌های دیگر صحبت می‌کنند (منظور زبان مادری است). بخش عمده این جمعیت فرانسه‌زبان مقیم استان کبک هستند که بسیاری از آنها تنها به فرانسه صحبت می‌کنند. دولت کبک به منظور حفظ منافع اکثریت فرانسه‌زبان مقیم این استان، تاکید زیادی به حفظ فرهنگ و زبان فرانسه دارد و قوانین سختی در این زمینه وضع کرده‌است. اجرای این قوانین با جنبه‌‌های مختلف تشویقی و تنبیهی تقریباً در تمامی جوانب زندگی اهالی کبک رخنه کرده است. مواردی چون: 

ایجاد ارتباط مناسب و موثر با محیط زندگی: آموختن زبان فرانسه زندگی در استان کبک را برای شما بسیار آسان‌تر می‌سازد. شما در موقعیت‌های متفاوتی مانند گفتگو با معلم فرزندتان، خرید یا اجاره خانه و گرفتن اطلاعات برای امور مختلف زندگی، مصاحبه‌های شغلی یا مراجعه به پزشک قرار می‌گیرید و دانستن زبان فرانسه به شما کمک می‌کند بدون مشکل با افراد ارتباط برقرار کنید. در استان کبک حتی تابلوهای راهنمایی و رانندگی به زبان فرانسه هستند و اگر شما با این زبان به اندازه کافی آشنا نباشید در بدو ورود ممکن است احساس ناخوشایندی را تجربه کنید و دچار سردرگمی شوید.  

اشتغال به کار: طبیعی است آشنایی کافی با زبان فرانسه فرصت‌های شغلی که در دایره تخصص شما قرار می‌گیرد را چندین برابر می‌سازد، موفقیت شغلی شما را تضمین می‌کند و مسیر پیشرفت شغلی شما را بسیار هموار می‌کند. چراکه در بیشتر موارد دانستن زبان فرانسه برای گذراندن دوره‌های بازآموزی، مصاحبه‌ و آزمون‌های شغلی ضروری است. همچنین آن دسته از تخصص‌ها که در آنها شما مجبورید مستقیماً به ساکنان استان خدمات ارائه دهید، در فقدان مهارت‌های زبانی این کار غیر ممکن و یا بسیار دشوار خواهد بود.  

دریافت مجوزهای تخصصی:‌ آزمون‌های مربوط به اخذ مجوزهای تخصصی مانند رشته‌های پزشکی، حقوق، معماری و شهرسازی و غیره در استان کبک به زبان فرانسه برگزار می‌شوند. این آزمون‌ها تحت نظارت اداره‌‌ای صورت می‌گیرد که دانش زبان فرانسه متقاضی را در حیطه‌های مختلف مثل مکالمه و درک مطلب کتبی و شفاهی بررسی می‌کند. در این صورت شما باید در زمینه رشته تخصصی خود نیز زبان فرانسه را در حد مناسبی بیاموزید. 

شروع یک کسب و کار خصوصی: شاید تصور کنید برای کسی که می‌خواهد کسب خصوصی داشته ‌باشد دانستن زبان فرانسه ضرورت زیادی ندارد. اما با توجه به این که ۸۰ درصد بازار کار را فرانسه‌زبانان تشکیل می‌دهند هر شرکتی که می‌خواهد در استان کبک به کارهای خدماتی یا تجاری وارد شود باید بتواند با مشتریان خود به این زبان ارتباط برقرارکند. قوانین کبک شرکت‌ها را برآن می‌دارد تا فعالیت‌های تجاری خود را به زبان فرانسه انجام دهند. از جمله برچسب کالاها، نام شرکت و تبلیغات همه باید به زبان فرانسه باشد.  

مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و مدنی:‌ مهاجرین تازه‌وارد در بدو ورود دغدغه‌هایی مثل یافتن شغل و رسیدن به وضعیت مالی مناسب، رسیدگی به فرزندان، شناسایی محیط و کسب مهارت‌های لازم برای گذران زندگی روزمره را پیش رو دارند. اما پس از دستیابی به این اهداف کم‌کم علاقه دارند تا به عنوان یک شهروند کانادایی در فعالیت‌های اجتماعی و مدنی جامعه خود شرکت داشته ‌باشند. حتی فعالیت‌های هنری مثل موسیقی، نمایش و فیلم نیز در کبک عمدتا به زبان فرانسه صورت می‌گیرد. از این رو آشنایی با زبان فرانسه به مهاجرین کمک می‌کند آسان‌تر در متن این گونه فعالیت‌ها قرارگیرند.  

کمک به فرزندان در تحصیل: قوانین کبک طوری طراحی شده که معمولا مهاجرین بخصوص کسانی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست و به زبان انگلیسی تحصیل نکرده‌اند چاره‌ای ندارند جز این که فرزندان خود را در مدرسه‌های فرانسه‌زبان ثبت‌نام کنند. تا سال ۲۰۰۲ راه‌هایی برای فرار از این قانون وجود داشت. به عنوان مثال اگر کسی فرزند خود را یک سال در مدرسه خصوصی انگلیسی ثبت‌نام می‌کرد می‌توانست برای سال‌های آینده و حتی برای دیگر فرزندان خود از تحصیل به زبان انگلیسی برخوردار شود. اما از سال ۲۰۰۲ قوانین به شکلی محدود شد که این امکان از بین رفت. هرچند در سال جاری بر اساس تصمیم دادگاه عالی فدرال قرار است تغییراتی ایجاد شود اما مسئله این است که حتی مدارس انگلیسی استان کبک در واقع دوزبانه هستند و فرزندان شما به هر حال با زبان فرانسه سروکار دارند. اگر علاقه دارید در جریان پیشرفت‌های تحصیلی فرزندتان قرارگیرید و او را در انجام تکالیف یاری کنید حتما باید آشنایی خوبی با زبان فرانسه داشته‌باشید. 

ادامه تحصیلات دانشگاهی: به جرات می‌توان گفت کبک ارزان‌ترین و (یکی از) باکیفیت‌ترین خدمات آموزش عالی را در سطح کانادا ارائه می‌دهد. دانستن زبان فرانسه به شما کمک می‌کند دایره انتخاب خود را در زمینه‌ها و رشته‌های مختلف تحصیلی افزایش دهید. البته این نکته قابل ذکر است که برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی در بعضی موارد امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی حتی در دانشگاه‌های فرانسه‌زبان وجود دارد. البته دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان معتبری در استان کبک فعالیت دارند اما با دانستن هر دو زبان شما فرصت‌های تحصیلی خود را چند برابر می‌کنید. 

شاید این نکات شما را کمی نگران کرده‌ باشد. شاید زبان فرانسه را مانعی بر سر راه خود ببینید اما می‌توانید از این جنبه هم به مسئله نگاه کنید. حقیقت این است که بدون دانستن زبان فرانسه زندگی در کبک و خصوصاً مونترال امکان‌پذیر است و هم اکنون کم نیستند کسانیکه بدون چنین توانایی زندگی موفقی در این استان دارند اما بسیاری از مهاجرین، فرانسه‌زبان بودن استان کبک را یک فرصت طلایی برای خود می‌دانند. چراکه استان کبک با امکانات متعددی که در اختیار تازه‌واردین قرار می‌دهد به آنها اجازه می‌دهد در زمانی نسبتا کوتاه به یکی از زبان‌های زنده دنیا تسلط پیدا کنند. زبانی که دانستن آن نه تنها در این استان که در سراسر کانادا و حتی سراسر دنیا فرصت‌های بسیاری برای افراد ایجاد می‌کند که حتی در صورت ترک این استان برای‌شان بسیار کارساز است. در این باره در آینده بیشتر خواهیم گفت

 

 

 

 

 این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

 

 

 

 این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar