۱۰ واقعیت جالب و سرگرم‌ کننده در مورد کانادا
23 فوریه 2022 - 5:55
بازدید 520
3
کانادا کشور پهناوری است و هویت‌های فرهنگی متنوعی دارد؛ بنابراین دور از ذهن نیست که این کشور پُر از واقعیت های جالب و سرگرم کننده باشد.
ارسال توسط :
پ
پ

کانادا کشور پهناوری است و هویت‌های فرهنگی متنوعی دارد؛ بنابراین دور از ذهن نیست که این کشور پُر از واقعیت های جالب و سرگرم کننده باشد. این واقعیت‌ها نشان از کشوری تاریخی با فرهنگی غنی و متفاوت دارد. البته نباید فراموش کنیم که بسیاری از واقعیت‌هایی که در مورد کانادا گفته می‌شود ریشه در مساحت و طبیعت این کشور دارد. در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ از واقعیت های جالب و سرگرم کننده در مورد کانادا را بررسی کنیم. لازم است بدانید که این کشور ده‌ها برابر این عدد، واقعیت‌های جالب و متفاوت دارد که اگر بخواهیم به همه آن‌ها بپردازیم این مقاله یکی از طولانی‌ترین مطالب خواهد بود؛ پس تلاش می‌کنیم تا جالب‌ترین آن‌ها را برای شما بازگو کنیم.

واقعیت های جالب و سرگرم کننده در مورد کانادا

همیشه از واقعیت های جالب و سرگرم کننده در مورد کانادا شنیده‌ایم و می‌خواستیم بدانیم این واقعیت‌ها از کجا آمده‌اند و چقدر صحت دارند. کانادا فکت‌های جالب بسیاری دارد که از آن کشوری متفاوت ساخته است. در ادامه به بررسی ۱۰ تا از واقعیت های جالب و سرگرم کننده در مورد کانادا می‌پردازیم. این ۱۰ مورد تنها گوشه‌ای از واقعیت‌های جالب در مورد این کشور است.

کانادا یک رژیم سلطنتی دارد

کانادا ملکه دارد! ملکه کانادا، الیزابت دوم یعنی همان ملکه انگلستان است. دلیل ملکه داشتن کانادا این است که این کشور یکی از اعضای مشترک‌المنافع بریتانیا است و قبلاً مستعمره امپراتوری بریتانیا بوده است. کانادا در سال ۱۸۶۷ خودگردان شد اما هنوز برخی موارد تحت سلطه ملکه انگلستان است.

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است

خیلی از ما تصور می‌کنیم که پس از روسیه، آمریکا یا چین دومین کشور جهان باشند؛ اما جالب است بدانید که کانادا دومین کشور جهان بوده و ۹٫۹۸ میلیون مایل مربع مساحت دارد. یکی از واقعیت‌های جالب این است که مهم‌ترین دلیل بر دومین کشور بزرگ جهان بودن داشتن دریاچه‌هایی با وسعت زیاد است. جالب است بدانید که اگر این دریاچه‌ها را از کشور کانادا حذف کنیم، کانادا به چهارمین کشور بزرگ جهان تبدیل خواهد شد.

کانادا طولانی‌ترین خط ساحلی جهان و طولانی‌ترین مرز بین‌الملی را دارد

در کانادا جزایر و خطوط ناهموار و نامنظم وجود دارد که انگار نقطه پایان زمین را مشخص می‌کنند. این موارد باعث شده تا کانادا طولانی‌ترین خط ساحلی جهان را داشته باشد که حدود ۱۲۵۵۰۰ مایل است. این یکی از حقایق مورد علاقه مردم کانادا است.

تنها همسایه زمینی کانادا، ایالات متحده آمریکا است و از آنجایی که هر دوی این کشورها بسیار بزرگ هستند؛ بنابراین کانادا طولانی‌ترین مرز بین‌المللی دنیا را دارد و این مرز بین‌المللی که در مرز جنوبی قرار گرفته حدود ۵۵۲۵ مایل طول دارد.

یک قانون به نام «عذرخواهی» در کانادا وجود دارد

کانادایی‌ها خیلی عذرخواهی می‌کنند، به همین دلیل نیز این کشور قانون عذرخواهی را تصویب کرد به این معنی که افراد ابراز همدردی یا پشیمانی کنند. در این قانون، عذرخواهی به منزله پذیرش صریح یا ضمنی تقصیر یا مسئولیت نیست بلکه به معنای ابراز همدردی یا پشیمانی است. پس اگر دیدید در کانادا کسی از شما عذرخواهی کرد بدانید که او قصد پذیرش مسئولیت یا تقصیر را نداشته و تنها می‌خواسته با شما همدردی کرده یا ابراز پشیمانی کند.

بوی بد در کانادا غیر قانونی است

هر شخصی که با بوی بد بدن به یک مکان عمومی در کانادا برود در واقع به این مکان توهین کرده و ممکن است به ۲ سال حبس محکوم شود. این یکی از عجیب‌ترین قوانین کاناداست که باید به آن توجه کنید چون احتمال دارد تنها به خاطر بوی بد بدن مجبور به تحمل ۲ سال حبس شوید.

کانادا بالاترین جزر و مد در جهان را دارد

خلیج فاندی در کانادا بالاترین جزر و مدها در جهان را دارد. این خلیج که بین نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک واقع شده روزانه ۲ بار حدود ۱۰۰ میلیارد تن آب را از جزر و مد خود عبور می‌دهد. تفاوت جزر و مد آب در خلیج فاندی به ۱۵ متر می‌رسد که یکی از بیشترین تفاوت‌های سطح دریا در زمان جزر و مد در جهان است.

کانادا تحصیل‌کرده‌ترین کشور جهان است

بیش از ۵۰% جمعیت کانادا دارای تحصیلات بالاتر از متوسطه هستند و به عبارتی می‌توان گفت کانادا حدود ۹۹% نرخ باسوادی دارد. این موضوع باعث غرور کانادایی‌ها است چون تأثیر زیادی روی ارزش و اهمیت این کشور در جهان دارد.

تلفن در کانادا اختراع شد

همه ما می‌دانیم که الکساندر گراهام بل (مخترع تلفن) به طور رسمی کانادایی نبوده؛ اما جالب است بدانید که وی بیشتری وقت خود را بین برانتفورد انتاریو، بوستون ماساچوست و باددک نوا اسکوشیا می‌گذرانده است. الکساندر گراهام بل بسیاری از کارهای خود را در کارگاهش در برانتفورد انجام می‌داده و در باددک زندگی می‌کرده است؛ بنابراین الکساندر گراهام بل زمانی که در کانادا زندگی می‌کرده توانسته تلفن را اختراع کند.

کانادا ۶ برابر روسیه نفت دارد

کانادا حدود ۱۷۶٫۸ میلیارد بشکه نفت قابل برداشت دارد. این منبع با ارزش به وفور در کانادا موجود است. تخمین زده شده که ۲۴۹٫۶۷ میلیارد بشکه نفت خام در دسترس در جهان وجود دارد که کانادا ۷۰٫۸% از آن‌ها را در اختیار دارد. جالب است بدانید که کانادا ۴ برابر قزاقستان و ۶ برابر روسیه منابع نفتی دارد.

قدیمی‌ترین استخر آب جهان در کانادا قرار دارد

کانادا یکی از قدیمی‌ترین استخرهای آب جهان را دارد که در یک معدن واقع شده است. این استخر در ۲ مایلی زیر زمین و در معدنی در تیممینز انتاریو واقع شده است. آب این استخر غنی از مواد معدنی است و دانشمندان کانادایی در سال ۲۰۱۶ کشف کردند که این استخر در واقع ۲ میلیارد سال قدمت دارد. این استخر آنقدر قدیمی است که حتی نمی‌توان تصور کرد که مربوط به کدام دوره است.

جمع‌بندی

واقعیت‌های جالب در مورد یک کشور همیشه مورد توجه افراد بوده و گاهی به دنبال دلایل این واقعیت‌ها هستند. کانادا به‌عنوان دومین کشور پهناور جهان، واقعیت‌های جالب توجهی دارد که در این مقاله با ۱۰ تا از آن‌ها آشنا شدید. در واقع این ۱۰ مورد تنها بخش کوچکی از واقعیت های جالب و سرگرم کننده در مورد کانادا است و ما تلاش کردیم بهترین‌ها را انتخاب کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar