برنامه سفر و راهنمای کامل یک روز در تورنتو
16 آوریل 2022 - 8:34
بازدید 642
3

اگر قرار باشد یک روز در تورنتو اقامت داشته باشید، آیا نباید نهایت استفاده را از این یک روز ببرید؟ در این مقاله یک برنامه سفر کامل برای شما در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند راهنمای خوبی برای گشت و گذار و لذت بردن از زیبایی‌های این شهر باشد. تورنتو ستاره درخشان بازیکنان شهر کانادا است. […]

ارسال توسط :
پ
پ

اگر قرار باشد یک روز در تورنتو اقامت داشته باشید، آیا نباید نهایت استفاده را از این یک روز ببرید؟ در این مقاله یک برنامه سفر کامل برای شما در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند راهنمای خوبی برای گشت و گذار و لذت بردن از زیبایی‌های این شهر باشد.

تورنتو ستاره درخشان بازیکنان شهر کانادا است. این شهر مملو از زوایای چند فرهنگی است و هزاران فرصت کار در آن وجود دارد. زیرساخت‌های شگفت‌انگیزی در این شهر وجود دارند که زندگی را برای همه ساکنان راحت‌تر کرده‌اند. در این مقاله به برنامه سفر و راهنمای کامل یک روز در تورنتو می‌پردازیم تا بتوانید یک روز کامل را در این شهر زیبا سپری کرده و از جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید.

ورود به تورنتو کانادا

تورنتو در استان انتاریو واقع شده‌ و یکی از بزرگترین و پُرجمعیت‌ترین شهرهای کانادا است. اگر به تورنتو پرواز کنید به فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو واقع در میسیساگا می‌رسید. مرکز ترانزیت تورنتو که با نام TTC نیز شناخته می‌شود، شبکه حمل‌ونقل عمومی اتوبوس‌ها و قطارهای ریلی سبک را در شهر اداره و مدیریت می‌کند. می‌توانید از طریق ایستگاه مترو از فرودگاه به مرکز شهر تورنتو بروید. البته توجه کنید که با توجه به مدت اقامت خود می‌توانید برای یک یا دو روز بلیط بخرید.

رفت‌وآمد در تورنتو

برای به حداکثر رساندن زمان بازدید در تورنتو و به حداقل رساندن زمان رفت‌وآمد، پیشنهاد می‌کنیم یک هتل در مرکز شهر رزرو کنید. در نتیجه به تمامی جاذبه‌های گردشگری دسترسی خواهید داشت. بلیط‌هایی که خریداری کردید اینجا به کار شما می‌آیند و می‌توانید برای یک یا دو روز، آخر هفته یا حتی خرید کارت ماهانه اقدام کنید. این کارت‌ها را می‌توانید از ایستگاه‌های مختلف مترو خریداری کنید.

شروع یک روز در تورنتو از مرکز شهر

از آنجایی که فقط یک روز در تورنتو هستید پس بهتر است از جاهای برجسته و مهم شهر شروع کنید. مرکز شهر تورنتو به راحتی به اتوبوس، مترو و تاکسی دسترسی دارد. وقتی به مرکز شهر رسیدید برای صرف یک صبحانه خوشمزه با تخم مرغ و قهوه به Eggspectation بروید. شما می‌توانید در میدان ناتان فیلیپس یا مرکز ایتون تورنتو پیاده شده و تا Eggspectaion قدم بزنید.

میدان ناتان فیلیپس (Nathan Phillips Square)

میدان ناتان فیلیپس با آن تصویر رنگارنگ تورنتو بسیار محبوب است. این میدان بزرگ در مرکز شهر واقع شده و در اصل لابی ساختمان جدید شهر تورنتو است. فراموش نکنید که در میدان ناتان فیلیپس عکس هم بگیرید. سالانه هزاران فعالیت مانند جشن‌های سال نو در این میدان برگزار می‌شود.

مرکز ایتون (Eaton Center)

اگر عاشق بازدید از مراکز خرید بزرگ و پُر زرق و برق هستید، مرکز ایتون فوق‌العاده است. تعداد فروشگا‌ه‌ها در این مرکز خرید آنقدر هست که بتوانید یک روز کامل را در آن سپری کنید.

بازار سنت لارنس (Lawrence Market)

در مسیر بعدی، از مرکز خرید ایتون به سمت بازار سنت لارنس بروید. این ساختمان بزرگ، بازار عمومی است که می‌توانید در آن انواع سوغاتی‌های کانادا را خریداری کنید. برخی از محبوب‌ترین محصولات و مواد غذایی که در این بازار می‌توانید امتحان کنید شامل پنکیک سیب‌زمینی و ساندویچ پیمیل است. بازار سنت لارنس فقط ۵ روز در هفته یعنی روزهای سه‌شنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر و روز شنبه از ۵ صبح تا ۴ عصر باز است.

تالار مشاهیر هاکی (The Hockey Hall of Fame)

تالار مشاهیر هاکی درست بعد از بازار سنت لارنس قرار گرفته و یک موزه هاکی روی یخ است که به تاریخچه هاکی روی یخ اختصاص دارد. این تالار همچنین دارای نمایشگاه‌هایی در مورد بازیکنان، تیم‌های لیگ ملی هاکی، سوابق، یادگاری‌ها و جام‌های آن‌ها از جمله جام استنلی است. بین ۱٫۵ تا ۲ ساعت زمان می‌برد تا کل موزه را بازدید کنید.

ساختمان Swanky گالری هنر انتاریو برای همه دوستداران هنر یک جای شگفت‌انگیز است. این گالری بیش از ۹۰ هزار اثر هنری دارد و یکی از بهترین موزه‌ها در کل کانادا است. این موزه در خیابان Dundas West واقع شده و می‌توانید از طریق سیستم حمل‌ونقل عمومی تورنتو به آن دسترسی داشته باشید یا می‌توانید از خیابان بازار سنت لارنس و تالار مشاهیر هاکی بالا بروید.

موزه سلطنتی انتاریو (Royal Ontario Museum)

یک مجموعه خیره‌کننده دیگر، موزه سلطنتی انتاریو است. این موزه یک موزه هنر، فرهنگ و تاریخ طبیعی و یکی از پُربازدیدترین موزه‌های کانادا است. برای دیدن دایناسورها در اندازه واقعی، مومیایی‌های مرموز، جواهرات و سایر گنجینه‌ها وارد موزه شوید.

بازار کنسینگتون (Kensington Market)

بازار کنسینگتون محله‌ای عجیب اما روی مد روز و رنگارنگ در تورنتو است. در این بازار مغازه‌ها دکوری غیرمتعارف دارند و همین موضوع شما را جذب خواهد کرد. بازار کنرینگتون مجموعه وسیعی از خواروبار فروشی‌های تخصصی، غرفه‌های ماهی، نانوایی و فروشگاه‌های پنیر است.

برج CN تورنتو (CN Tower)

ارتفاع این برج ۴۴۶٫۵ متر است و از قرار گرفتن در این ارتفاع هیجان‌زده خواهید شد. برج CN تورنتو یک کف شیشه‌ای دارد که می‌توانید روی آن قدم بزنید. حتی اگر از ارتفاع می‌ترسید هم پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام دهید چون آدرنالین خونتان به طرز باورنکردنی بالا می‌رود و هیجانی آمیخته با ترس تمام وجودتان را فرا خواهد گرفت. برج CN در واقع یک برج مخابراتی است که به نقطه عطف نمادین شهر تورنتو تبدیل شده است.

غروب آفتاب در بندرگاه HarbourFront تورنتو

بندرگاه تورنتو به ویژه در ماه‌های تابستان بسیار پُرهیاهو است. مسیرهای پیاده‌روی و گالری‌های بسیاری در این نزدیکی وجود دارند. اگر وقت بیشتری دارید، می‌توانید با یک کشتی به جزایر تورنتو یا سنترویل بروید. بندرگاه HarbourFront واقعاً در شب زیبا و دوست‌داشتنی است و به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از غروب خورشید عکس بگیرید.

استراحت در Distillery District Toronto

بعد از HarbourFront به منطقه Distillery بروید. Distillery District یک منطقه منحصربه‌فرد و جالب در تورنتو است. این منطقه در ساختمانی متعلق به قرن نوزدهم واقع شده و زمانی یک کارخانه تقطیر بوده است. خیابان‌های سنگ‌فرش شده، بوتیک‌ها و رستوران‌های دنج بسیاری در این منطقه وجود دارند. پیشنهاد می‌کنیم یک تور غذایی در عصر داشته باشید و بیشتر با تاریخچه این منطقه آشنا شوید.

اگر بیشتر از یک روز در تورنتو می‌مانید می‌توانید جاهای دیدنی که در ادامه معرفی می‌کنیم را هم ببینید.

مجموعه Casa Loma

کاسا لوما یک تپه باستانی و یک قلعه گوتیک است که در شهر تورنتو قرار دارد. این قلعه محل سکونت یک تاجر ثروتمند بود. مجموعه کاسا لوما شامل یک اقامتگاه یا عمارت اصلی، باغ‌های شگفت‌انگیز، انبار و اصطبل است. اتاق‌های زیادی در داخل ساختمان قرار دارند که برای بازدید باز هستند.

آبشار نیاگارا (Niagara Falls)

آبشار نیاگارا یکی از خیره‌کننده‌ترین جاذبه‌های گردشگری کانادا است. این آبشار‌ها از نظر تاریخی توسط یخچال‌های ویسکانسین در هزاران سال پیش شکل گرفته‌اند و آب حوضچه‌های اطراف را پُر می‌کند.

جزیره مرکزی تورنتو (Toronto Center Island)

جزیره مرکزی تورنتو یک استراحتگاه دوست‌داشتنی است که فقط چند دقیقه با مرکز منطقه HarbourFront فاصله دارد. جزیره مرکزی یکی از ۳ جزیره اصلی تورنتو است که در بین جزیره Ward در شرق و جزیره Hanlan در غرب واقع شده است. مسیرهای دوچرخه سواری، مسیر پیاده‌روی و قایق‌سواری از جمله امکانات ویژه این جزیره هستند.

دانفورث (Danforth)

دانفورث یک شهر پُر جنب‌وجوش یونانی در تورنتو است. در این محله می‌توانید به انبوهی از کافه‌های بین‌المللی آشپزی به ویژه با طعم‌های یونانی و شیرینی‌فروشی‌ها دسترسی داشته باشید. هر سال یک جشنواره غذا به نام Taste of Danforth در ماه آگوست در دانفورث برگزار می‌شود که علاوه‌بر غذاهای خوشمزه، موسیقی زنده نیز دارد. محله دانفورث فضاهای سبز از جمله پارک ریوردیل، پارک ویرو و پارک شرقی لین را دارد.

پیتربورو (Peterborough)

پیتربورو شهری است که در کنار رودخانه اوتونابی واقع شده و حدود ۱٫۵ ساعت با تورنتو فاصله دارد. پیتربورو یک گزینه عالی برای استراحت در سفر یک روزه به تورنتو است. در این منطقه می‌توانید از حال و هوای یک شهر کوچک لذت ببرید.

بهترین زمان برای یک روز در تورنتو

پیشنهاد می‌کنیم هر ۴ فصل تورنتو را تجربه کنید چون هر فصل زیبایی‌های خاص خود را دارد. در ادامه شرایط آب و هوایی تورنتو را در هر ۴ فصل بررسی خواهیم کرد.

بهار تورنتو (مارس تا می):

بهار زمان خوبی برای یک روز در تورنتو است. هوا تازه شروع به گرم شدن کرده و می‌توانید در پارک‌ها پیاده‌روی کنید و از دیدن گل‌های بهاری لذت ببرید. فقط در زمان پیاده‌روی با خودتان یک بارانی یا چتر همراه داشته باشید.

تابستان تورنتو (ژوئن تا آگوست):

تابستان در تورنتو گرم و شلوغ بوده و زمان بسیار خوبی برای بازدید از فستیوال‌ها و کنسرت‌هایی است که در فضای باز برگزار می‌شوند. هتل‌ها و رستوران‌ها در این فصل بسیار شلوغ هستند.

پاییز تورنتو (سپتامبر تا نوامبر):

پاییز یکی از فصول مورد علاقه بسیاری از گردشگران است. حال و هوای پاییزی، برگ‌های نارنجی و قرمز خیره‌کننده، نوشیدن لاته در کافه و خیلی چیزاهای دیگر این فصل را برای گردشگران جذاب می‌کند. پاییز خارج از فصل سفر در کانادا است و به همین دلیل هم می‌توانید هتل‌هایی با نرخ نسبتاً ارزان پیدا کنید. در سپتامبر جاذبه‌های گردشگری کانادا خیلی خلوت‌تر هستند.

زمستان تورنتو (دسامبر تا فوریه):

زمستان‌های تورنتو بیشتر شبیه مناطق شرق کانادا و سواحل شرقی ایالات متحده آمریکا مانند نیویورک است؛ بنابراین در طول یک روز در تورنتو حتماً لباس گرم بپوشید. این فصل همراه با بارش برف و وزش بادهای شدید خواهد بود و میانگین دمای هوا به پایین‌تر از -۱۶ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد.

جمع‌بندی

یک روز در تورنتو می‌تواند برای شما سفری جذاب و هیجان‌انگیز باشد البته اگر بدانید کدامیک از جاذبه‌های گردشگری این شهر را در اولویت قرار دهید تا بتوانید در یک روز تمامی زیبایی‌های تورنتو را ببینید. در این مقاله به بررسی جاهای دیدنی پرداختیم و گفتیم ابتدای سفر یک روزه خود را از کجا شروع کنید. جاذبه‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد تنها بخشی از زیبایی‌های تورنتو هستند و اگر بیشتر وقت داشتید قاعدتاً جاهای بیشتری را به شما معرفی می‌کردیم. اگر به تورنتو سفر کرده‌اید و یک جاذبه جذاب دیدید که در این مطلب به آن‌ اشاره نشده برای ما کامنت کنید تا سایر خوانندگان نیز بتوانید از آن دیدن کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar