گامی دیگر در اثبات شعار محوری کنپارس
12 دسامبر 2010 - 9:57
بازدید 400
8

با درود و سلام بر شما بیش از سه سال پیش با شعار «مهاجرت شما هدف ما نیست. ما به موفقیت شما در سرزمین جدید می‌اندیشیم» مسیری را آغاز کردیم و خوشحالیم که به رغم همه دشواری‌ها و موانع پشت سر گذاشته و پیش رو از آن حرف و سخن تخطی نکرده‌ایم. کسانی‌که در این […]

ارسال توسط :
پ
پ

با درود و سلام بر شما

بیش از سه سال پیش با شعار «مهاجرت شما هدف ما نیست. ما به موفقیت شما در سرزمین جدید می‌اندیشیم» مسیری را آغاز کردیم و خوشحالیم که به رغم همه دشواری‌ها و موانع پشت سر گذاشته و پیش رو از آن حرف و سخن تخطی نکرده‌ایم. کسانی‌که در این مدت با ما بوده‌اید دریافته‌اند که تقریبا به طور متوسط هر سال یک برنامه اصلی و چند برنامه فرعی در جهت این شعار اجرا شده و هزینه‌های مادی و معنوی زیادی مصروف گشته تا مهاجرین ایرانی که امروز خود را برای ورود به کانادا آماده می‌کنند بهتر و موفق‌تر از پیشینیان خود باشند. چرا که سربلندی و موفقیت تک تک افراد جامعه ایرانی در کانادا، سربلندی تمامی این جامعه را به همراه خواهد آورد.

از ما می‌پرسند که چرا پزشکان این میزان مورد توجه ما بوده‌اند؟ ما البته احساس نمی‌کنیم که توجه بیشتری به آنها شده باشد. حجم بسیار بالایی از مطالب اطلاعاتی و آگاهی‌بخشی که در قالب وب سایت، کتابخانه کنپارس و کارگاه‌ها برای موکلین کنپارس و سایر علاقه‌مندان به مهاجرت به کانادا آماده شده فراتر از اصناف و حرف‌های شغلی، موفقیت تک تک مهاجران را هدف‌گیری کرده بوده اما اگر احساس می‌شود که در برگزاری برنامه‌های ویژه، پزشکان محوریت داشته‌اند دلایل خاص خود را دارد.

 مجموعه‌ گسترده‌ای از اطلاعات مفید و آموزشی در ارتباط با حوزه پزشکی به سایت اضافه می‌شود که پیگیری مداوم آنها می‌تواند تصویری شفاف از جامعه پزشکی کانادا در اختیار متقاضیان قرار دهد.

نکته اول این است که اگر با انصاف به قضاوت بنشینیم ورود به حرفه پزشکی در کانادا در مقام مقایسه با سایر مشاغل از دشوارترین‌ها محسوب می‌شود. شاید به همین دلیل باشد که تعداد ایرانیان شاغل در آن در مقایسه، کمتر از دیگر رشته‌ها بوده است. همین دشواری، ویژگی است که برنامه‌ریزی ویژه‌ای را طلب می‌کند.

نکته بعدی این است که برخلاف تصور عمومی جامعه پزشکان که مبتنی بر پیش‌فرض‌ها و اطلاعات نه چندان مستند قرار دارد، این مسیر دشوار با برنامه‌ریزی دقیق به سهولت قابل طی شدن است. شاید این گفته متناقض‌نما (پارادوکسیکال) به نظر بیاید اما همه برنامه‌ها و تلاش‌ها متنوعی که کنپارس در چند سال اخیر طراحی و اجرا کرده به این قصد و هدف بوده که به جامعه پزشکان ایرانی نشان دهد چگونه اگر در زمان مناسب، با مواد آموزشی متناسب و زیر نظر مشاوران خبره با نظم، دقت و پشتکار و از همین ایران، ورود به سیستم پزشکی کانادا را آغاز کنند، از دشواری‌های مسیر به شدت کاسته خواهد شد. این یک ایده خام یا رویایی نیست، واقعیتی‌ست که به مرور در حال شکل‌گیری است؛ به مرور ثمرات آن مشخص می‌شود و ما در مجموعه کنپارس برای دیدن تاثیرات آن در موفقیت سال‌های آتی پزشکان ایرانی لحظه‌شماری می‌کنیم.

کنپارس در آستانه آغاز سال ۲۰۱۱ هدیه‌هایی برای جامعه پزشکی همراه خود ارمغان آورده است. این هدایا دو برنامه مکمل و کمکی برای برنامه‌های اصلی آمادگی پزشکان است که در قالب امکانات جدیدی که زیرساخت‌های اینترنتی و آن-لاین شرکت، فراهم آورده در دسترس مخاطبان، موکلان و همراهان قرار خواهند گرفت. در برنامه اول مجموعه‌ گسترده‌ای از اطلاعات مفید و آموزشی در ارتباط با موضوعات مرتبط با حوزه پزشکی و درمان به صورت منظم و برنامه‌ریزی شده به سایت و کتابخانه مجازی کنپارس اضافه می‌شود که پیگیری مداوم آنها می‌تواند تصویری شفاف از جامعه پزشکی و سیستم بهداشت و درمان کانادا در اختیار متقاضیان قرار دهد.

در برنامه دوم، اطلاعات مفصلی در ارتباط با مشاغل مرتبط با حوزه بهداشت و درمان در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت تا آن عده از افراد که تمایل دارند زمینه شغلی خود را تغییر دهند با فرصت‌های شغلی متناسب‌تری آشنا شوند. با ما همراه باشید تا جزییات بیشتری از این برنامه به اطلاع شما برسد.

در پایان جا دارد از تیم‌ها و گروه‌های مختلفی که در دفاتر تهران، مشهد و مونترال در تدارک این مجموعه برنامه‌ها و نشست‌ها تلاش کردند، خصوصا از شخص دکتر منصوری که به رغم مشغله فراوان اصرار ما برای برگزاری این نشست‌های فشرده را پذیرفتند و از تیم‌های آماده‌سازی سالن‌ها و برنامه‌های جانبی اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی جداگانه تشکر شود. امیدواریم مجموعه کوشش‌های همکاران ما در مشهد با پاسخ مناسبی روبرو شود و آنها را در ادامه دادن این مسیر مصمم‌تر کند. و البته باید بیش و پیش از همه از شما قدردانی کرد، که در این نشست‌ها شرکت می‌کنید و با طرح پیشنهادات، انتقادات و خواسته‌های خود به ما در برگزاری هر چه بهتر این گونه برنامه‌ها راهنمایی می‌دهید.

علی مختاری

آذرماه ۱۳۸۹

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar