کمپانی  Cisco و گواهینامه‌های آن
27 دسامبر 2011 - 18:01
بازدید 281
4

مهدی دبیرزاده Cisco یک کمپانی بین‌المللی آمریکایی‌ است که دفتر مرکزی آن در شهر سن‌خوزه در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. کار این کمپانی طراحی و فروش قطعه‌های کاربردی در الکترونیک، شبکه، تکنولوژی ارتباطات و سرویس‌های مربوط به آن است. بر اساس آمار سال ۲۰۱۰ این شرکت ۷۰۰۰۰ کارمند دارد و درامد سالانه آن حدود […]

ارسال توسط :
پ
پ

مهدی دبیرزاده

Cisco یک کمپانی بین‌المللی آمریکایی‌ است که دفتر مرکزی آن در شهر سن‌خوزه در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. کار این کمپانی طراحی و فروش قطعه‌های کاربردی در الکترونیک، شبکه، تکنولوژی ارتباطات و سرویس‌های مربوط به آن است.
بر اساس آمار سال ۲۰۱۰ این شرکت ۷۰۰۰۰ کارمند دارد و درامد سالانه آن حدود ۴۰ میلیارد دلار بوده است.

این شرکت در سال ۱۹۸۴ پایه‌گذاری شد و در سال ۱۹۹۰ به بازار بورس پیوست. اولین محصول این شرکت router بود ولی‌ این تنها شرکتی نبود که چنین محصولی را می‌ساخت ولی‌ اولین کمپانی بود که router‌های خوب که با قابلیت پشتیبانی‌ پروتکل‌های مختلف بودند را عرضه می‌کرد.

در سال‌های انتهایی دهه ۱۹۹۰ با رشد تکنولوژی اینترنت، تمام دنیای ارتباطات تغییر کرد و IP یا همان Internet Protocole به طور وسیعی مورد استفاده قرار گرفت به همین دلیل شرکت cisco هم محصولات خود را توسعه داد و تولیداتش برای فراهم کننده‌های سرویس‌های اینترنت حیاتی شدند. اواخر مارس ۲۰۰۰ در زمانی‌ که تکنولوژی ارتباطات در نهایت رشد خود بود شرکت Cisco با ارزش‌ترین کمپانی در تمام جهان شناخته شد. در حال حاضر محصولات شرکت Cisco به سه دسته اصلی‌ تقسیم می‌شوند: محصولات مربوط به سرویس‌دهنده‌ها، شرکت‌های کوچک و محصولات خانگی.

Cisco همچنین گواهی‌نامه‌هایی‌ در جهت محصولات خود تحت عنوان گواهی‌نامه‌های تخصصی IT در ۵ سطح مختلف ارائه می‌دهد که عبارتند از: Entry, Associate, Professional, Expert و Architect.

همچنین این گواهی‌نامه‌ها در ۸ گرایش مختلف دسته‌بندی شده‌اند که عبارتند از:
routing & switching, design, network security, service providers, service provider operation, storage networking, voice و wireless.

شرکت cisco سیستم آموزشی از طریق آکادمی شبکه cisco فراهم کرده است. مراکز آموزشی واجد شرایط عضو شبکه آکادمی cisco می‌شوند و می‌توانند دوره‌های آموزشی cisco را برگزار کنند. مدرسان آکادمی cisco باید مدرک CCNA داشته باشند تا بتوانند گواهی‌نامه تخصصی برای تدریس در این آکادمی یعنی‌ CCAI را کسب کنند.

برای مطالعه متن کامل این نوشتار در وبسایت کاریابی کنپارس، اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar