کانادا دومین کشور برتر جهان برای مهاجران است
12 جولای 2017 - 0:55
بازدید 429
9

بر اساس تحقیفات اخیری که در آمریکا انجام شد، کانادا بعد از سوئد، دومین کشور برتر جهان برای مهاجران شناخته شد.  گزارش تحقیقات اخیر آمریکا (U.S. News and World Report) و ارزیابی 80 کشور جهان از نظر پایداری شرایط اقتصادی، برابری درآمد و شرایط بازار کار نشان می دهد که کانادا دومین کشور برتر جهان […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس تحقیفات اخیری که در آمریکا انجام شد، کانادا بعد از سوئد، دومین کشور برتر جهان برای مهاجران شناخته شد.

 گزارش تحقیقات اخیر آمریکا (U.S. News and World Report) و ارزیابی 80 کشور جهان از نظر پایداری شرایط اقتصادی، برابری درآمد و شرایط بازار کار نشان می دهد که کانادا دومین کشور برتر جهان برای مهاجران است و آمریکا در رده هفتم قرار دارد.

اگرچه بر اساس سه فاکتور فوق کانادا بعد از سوئد در رده دوم قرار گرفته است اما بخش دیگری از این تحقیق که به ارزیابی کشورها از نظر شرایط اقتصادی و اجتماعی پرداخته بود، نشان می دهد که کانادا در رده دوم و سوئد در رده ششم قرار دارد و این موضوع تایید می کند که در ارزیابی با فاکتورهای مهم تر و گسترده تر کانادا به سایر کشورها برتری دارد. 

همچنین فاکتور های دیگری مورد بررسی قرار گرفتند؛ اعم از: 1- درصد مشارکت مهاجران در جمعیت کشور، 2- میزان منابع مالی که مهاجران می توانند به خارج از کشور بفرستند، 3- سیاست های ورود و انطباق پذیری با جامعه که سازمان ملل اعلام کرده است. 

در میان این فاکتورها، کانادا نه تنها از منظر سلامت اقتصادی دارای رتبه است بلکه از منظر فاکتورهای انطباق پذیری مهاجران همانند آموزش زبان فرانسه نیز دارای زیر ساخت های محکم می باشد. 

جالب تر از همه اینکه نتایج تحقیقات حاکی از آن است که کانادا از منظر فاکتور تحصیلات، مقام اول را دارد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه در کانادا رایگان است. 

رتبه بندی کشورهای اروپایی و آمریکایی شمالی در مهاجرت به شرح زیر است:

  1. سوئد
  2. کانادا
  3. سوییس
  4. استرالیا
  5. آلمان
  6. نروژ
  7. آمریکا
  8. هلند 
  9. فنلاند
  10. دانمارک

کانادا از نظر فاکتور آب و هوا با کشورهای فنلاند و نروژ برابر است اما در رتبه بالاتری نسبت به آنها قرار دارد. همچنین کانادا از نظر بازار اقتصادی میکس با آمریکا در شرایط برابر قرار دارد اما از دیدگاه مهاجران در رتبه بالاتری نسبت به آمریکا قرار دارد. 

هدف از ترجمه این مطلب، تاکید بر مهاجرت از منظر دیدگاه اقتصادی ست که باعث رونق اقتصادی کانادا شده است. 

چندی پیش نیز وزیر مهاجرت کانادا به همین موضوع اشاره کرده بود که جذب مهاجر باعث رشد اقتصادی دولت کاناداست و این امر نشان می دهد که دولت کانادا سیاست های جذب مهاجر خود را ادامه خواهد داد. 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar