چگونه می توان با وجود عدم حضور در ۵ سال اول در کانادا اقامت دایم را حفظ کرد؟
31 دسامبر 2009 - 12:42
بازدید 215
8

نگارنده: علی مختاری مقاله جالبی از سوی آقای کوهن از وکلای با تجربه مونترآل زیر عنوان Two Classes of Permanent Residents  در وبلاگ ایشان منتشر شده است که به یک ایراد حقوقی در سیستم مهاجرت کانادا پرداخته است. این مقاله از جهت دیگری مورد توجه ما قرار گرفته است و آن راهکاری قانونی است برای جلوگیری […]

ارسال توسط :
پ
پ

نگارنده: علی مختاری

مقاله جالبی از سوی آقای کوهن از وکلای با تجربه مونترآل زیر عنوان Two Classes of Permanent Residents  در وبلاگ ایشان منتشر شده است که به یک ایراد حقوقی در سیستم مهاجرت کانادا پرداخته است. این مقاله از جهت دیگری مورد توجه ما قرار گرفته است و آن راهکاری قانونی است برای جلوگیری از از دست رفتن وضعیت اقامت دایم حتی برای افرادی که نتوانسته اند به قاعده ۲ سال در ۵ سال اقامت در کانادا برای حفظ کارت پی آر عمل کنند. در این گفتار ما ضمن اشاره مختصر به محتوای مقاله آقای کوهن و شرح نکته مورد نظر ایشان به راهکار قانونی مورد اشاره بالا می پردازیم. شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

آقای کوهن به درستی معتقد است که قانون مهاجرت و نیز رویه اداره مهاجرت در خصوص تمدید کارت اقامت افرادی که اقامت دایم کانادا را کسب کرده اند به طور ناخواسته منجر به ایجاد نوعی تبعیض میان مهاجرین شده است. از آنجا که بر اساس قانون، اداره مهاجرت هنگام درخواست تمدید کارت تنها به ۵ سال گذشته نظر دارد و فقط به دنبال این است که بداند آیا مهاجر در ۵ سال گذشته حداقل ۲ سال در کانادا زندگی کرده است یا خیر، اتباع کشورهایی که نیاز به دریافت ویزای ورود به کانادا ندارند می توانند حتی پس از ۲۰ سال غیبت به راحتی به کانادا رفته دوسال بمانند و درخواست کارت جدید کنند و به این ترتیب به راحتی وضعیت اقامتی خود را باز می یابند اما یک تبعه ایران و یا هر کشور دیگری که نیازمند دریافت ویزا برای ورود به کانادا هستند در صورت انقضای کارت اقامت باید به سفارت برای دریافت برگ سفر به کانادا و یا ویزا مراجعه کند و اگر سفارت ویزا ندهد عملا وی وضعیت اقامتی خود را از دست داده است (البته این افراد در مواردی می توانند با گرفتن وکیل و صرف هزینه بالایی سفارت را مجبور به صدور ویزا کنند). حتی اگر اجازه ورود به کانادا را نیز بیابند باید به محض ورود درخواست تمدید کنند که این نیز برای افرادی که دلیل موجهی برای غیبت ندارند منجر به از دست دادن اقامت دایم خواهد شد. شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

کوهن به درستی معتقد است این یک تبعیض آشکار است اگر چه سیستم در ایجاد آن عمدی نداشته است. اما اشاره به این نکته از سوی وی موجب آشکار شدن یک راهکار قانونی برای افرادی شده است که نتوانسته اند در ۵ سال ۲ سال را در کانادا باشند. به خصوص هموطنان عزیز ما که معمولا در این خصوص با مشکل جدی مواجهند و روزی نیست که من تلفنی از یکی از دوستانی که در شرف از دست دادن اقامت است نداشته باشم. شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

و اما راهکار برای این افراد این است که قبل از انقضای کارت پی آر خود را به کانادا برسانند و بدون اقدام برای دریافت کارت جدید دو سال در کانادا بمانند و پس از دو سال برای تمدید کارت اقدام کنند و بدون مشکل کارت اقامت خود را با اعتبار ۵ ساله دریافت کنند در این خصوص توجه به نکات زیر ضروری است: شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 ۱- شما با درخواست مهاجرت و وارد شدن به کانادا اقامت دایم کانادا را دریافت می کنید هر چند کارت اقامت شما ۵ سال اعتبار دارد. بنابراین حضور شما در کانادا با کارت غیر معتبر به هیچ وجه غیر قانونی نیست. شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

۲- کارت غیر معتبر خللی در زندگی عادی شما ایجاد نمی کند و بیشتر برای ورود به خاک کانادا اهمیت ویژه دارد. شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

۳- با توجه به اینکه کارت معتبر در اختیار ندارید به هیچ وجه نباید در این دوسال از کانادا خارج شوید وگرنه اقامت دایم شما عملا از بین می رود. شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

۴- باید تا می توانید حضور خود در کانادا را مستند کنید تا هنگام درخواست تمدید کارت مشکل اثبات نداشته باشید. مثلا خانه ای به نام خود اجاره کنید تلفن بگیرید،  جایی کار کنید و یا در یک موسسه آموزشی تحصیل کنید. شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

۵- توصیه می کنم پس از دو سال اقامت و دریافت کارت یک سال دیگر هم بمانید و تابعیت دریافت کنید تا بار دیگر با این مشکل مواجه نشوید. شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

با رعایت این موارد می توانید به راحتی کارت خود را به صورت قانونی تمدید کنید و شما از جستجو برای راه های غیر قانونی و همراه با فشار و استرس رها می شوید. شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar