چرا زنان باید نقش مهم تری در اقتصاد جهانی ایفا کنند؟
02 می 2018 - 22:21
بازدید 373
8

در جوامع پیشرفته که برابری جنسیتی از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار است، فرصت های شغلی و اقتصادی بهتری به زنان داده می شود؛ نتایج تحقیقات نشان می دهد که همین موضوع باعث کاهش فقر در این جوامع شده است، در کانادا نیز در همین راستا تلاش های زیادی انجام شده است. در سی سال […]

ارسال توسط :
پ
پ

در جوامع پیشرفته که برابری جنسیتی از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار است، فرصت های شغلی و اقتصادی بهتری به زنان داده می شود؛ نتایج تحقیقات نشان می دهد که همین موضوع باعث کاهش فقر در این جوامع شده است، در کانادا نیز در همین راستا تلاش های زیادی انجام شده است.

در سی سال گذشته، تجارت یکی از ستون های اصلی و ثابت ایجاد شغل، پشتوانه توسعه تکنولوژی و افکار، افزایش بهره وری، گسترش انتخاب مصرف کنندگان، ایجاد کانال های ارتباطی بین المللی محسوب می شود.

از دیدگاه مادی، اقتصاد جهانی هیچ گاه تا این حد رونق نداشته است اما با این حال تجارت آزاد به دلیل تنش های سیاسی و جغرافیایی جهان در معرض خطر جدی قرار دارد.

می توان گفت خطرات سیاسی جهانی شدن عمدتاً  ناشی از انقلاب های اقتصادی است. در بسیاری از کشورهای پیشرفته، بخش های بزرگی از جامعه تاثیری از دستاوردهای دهه های اخیر  احساس نکرده اند.

خبر خوب این است که هنوز تلاش هایی برای برابری زنان و مردان در فعالیت های اقتصادی انجام می شود. توانمند سازی زنان برای شرکت در اقتصاد جهانی به طور مساوی با مردان می تواند 28 تریلیون دلار تا سال 2025 به تولید ناخالص ملی بیافزاید.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که مشارکت زنان در اقتصاد تاثیرات مثبت بشتری به همراه خواهد داشت.

تحقیقات در زمینه های اقتصادی در کشورهای گوناگونی همچون بنگلادش، برزیل، کانادا، اتیوپی، انگلیس نشان می دهد که زنان به طور معمول بودجه مسائل مربوط به خانه را برای اهداف آموزش، سلامت و تعذیه صرف می کنند.

جوامعی که برابری جنسیتی در آنها بیشتر رعایت شده است، فرصت های اقتصادی و اجتماعی بهتری برای زنان ارائه می کنند و همین موضوع باعث می شود سریع تر مراحل پیشرفت را طی کنند. کاهش فقر، پایداری زیست محیطی، افزایش انتخاب های مصرف کنندگان، نوآوری و تصمیم گیری در سطوح بالا از تاثیراتی است که حضور زنان بر اقتصاد جهانی دارد.

برای مثال، بانک جهانی با تحقیقاتی در آمریکای لاتین و جزایر کارائیب به این نتیجه رسید که زنان نقش اساسی و مهمی در کاهش فقر دارند و درآمد بازار کار زنان باعث کاهش 30 درصدی فقر در 10 سال اخیر شده است.

اکثر زنان کارآفرین، شرکت های کوچک یا متوسط راه اندازی کرده اند و بیش از 30% این نوع شرکت ها توسط زنان مدیریت می شود. این در حالی ست که تنها یک پنجم شرکت های صادرکننده را زنان مدیریت می کنند. (…) 

 

منبع خبر 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar