نیاز مبرم کانادا به نیروی کار خارجی در بخش‌های بهداشتی
09 ژوئن 2021 - 9:28
بازدید 430
11

عدم ارزیابی مدارک تحصیلی مهاجران در بخش مراقبت‌های بهداشتی باعث افزایش کمبود نیروی کار شده است علی رغم افزایش تقاضا در بخش‌های بهداشتی به دلیل کووید19، کانادا همچنان نیاز مبرمی به نیروی کار در این زمینه دارد. کمبود نیروی کار در بخش مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی کانادا، به بالاترین حد خود رسیده است. طبق […]

ارسال توسط :
پ
پ

عدم ارزیابی مدارک تحصیلی مهاجران در بخش مراقبت‌های بهداشتی باعث افزایش کمبود نیروی کار شده است

علی رغم افزایش تقاضا در بخش‌های بهداشتی به دلیل کووید19، کانادا همچنان نیاز مبرمی به نیروی کار در این زمینه دارد.

کمبود نیروی کار در بخش مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی کانادا، به بالاترین حد خود رسیده است. طبق مطالعه‌ای که توسط «آمار کانادا» (Statistics Canada) انجام شده است، در پایان سال 2020، کمبود نیروی کار بهداشتی به 100300 مورد رسید. این کمبود با شیوع ویروس کرونا تشدید شده است.

با افزایش سن بازنشستگی در دهه‌های پیش رو، چالش‌های بیشتری برای جبران کمبود نیروی کار به وجود خواهد آمد. به علاوه، به دلیل همه گیری کرونا، نرخ زاد و ولد کاهش خواهد یافت. این امر همچنین باعث کاهش سطح مهاجرت برای حمایت از رشد جمعیت خواهد شد.

 

مدارک کانادایی

تازه واردانی که قصد اشتغال در بخش مراقبت‌های بهداشتی کانادا را دارند، ملزم به ارائه «ارزیابی مدارک تحصیلی» (ECA) خود مطابق با استانداردهای کانادایی هستند.

بسیاری از مهاجرانی که در مشاغل کمک پرستاری یا مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کنند، با هدف اشتغال در این مشاغل به کانادا نیامده اند. این افراد پس از مواجهه با مشکل در یافتن شغل، در این بخش‌ها مشغول به کار شده اند.

با این حال، این افراد پس از اتمام تحصیلات، به راحتی در بازار کار ادغام می‌شوند، زیرا دارای «ECA» مطابق با تحصیلات کانادایی هستند.

افرادی که تحصیلات رسمی خود را در خارج از کشور به پایان می‌رسانند، برای ادغام در بخش‌های بهداشتی با مشکل مواجه می‌شوند، زیرا مدارک آنها مطابق با «ECA» کانادایی نمی‌باشد.

 

مهاجران در بخش مراقبت‌های بهداشتی کانادا

مهاجرانی که در بزرگسالی به کانادا آمده اند، درصد قابل توجهی از نیروی کار در بخش مراقبت‌های بهداشتی را تشکیل داده اند.

در سال 2016، مجموعاً 28 درصد از نیروی کار مشاغل کمک پرستاری، مهاجر بودند، که 24 درصد از کل جمعیت شاغل کانادا را تشکیل دادند.

در میان افراد مشغول به کار در این مشاغل، 22 درصد مهاجرانی بودند که از بزرگسالی وارد کانادا شدند، که 16 درصد از کل جمعیت شاغل را تشکیل می‌دهند.

بیشتر متقاضیانی که قصد کار در مشاغل بهداشتی و درمانی را داشتند، تحت برنامه‌های «گروه اقتصادی»، در کانادا پذیرفته شدند. نیمی از افرادی که می‌خواستند در مشاغل پرستاری و کمک پرستاری کار کنند، تحت «برنامه پرستاران خانگی» (Caregivers Program) پذیرفته شدند. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق متقاضیانی که تحت «گروه اقتصادی» مهاجرت کرده و در مشاغل بهداشتی مشغول به کار شده اند، در زمان پذیرش، قصد کار در این مشاغل را نداشته اند.

در حال حاضر، نسل اول مهاجران نزدیک به یک چهارم نیروی کار را تشکیل می‌دهند. با افزایش سن بازنشستگی، کاهش نرخ زاد و ولد، و همچنین عدم ارزیابی مدارک تحصیلی خارجی مطابق با استانداردهای کانادایی، کمبود نیروی کار در بخش‌های بهداشتی، بیش از هر زمان دیگری نمایان خواهد شد. از این رو، کانادا نیاز مبرم و روزافزونی به مهاجران در این بخش‌ها دارد تا علاوه بر جبران کمبودهای بهداشتی و درمانی، به رشد اقتصادی خود پس از دوران کرونا کمک کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar