نکاتی در مورد ادامه تحصیل در کانادا: بخش دوازدهم – اعتبارنامه کالج‌ها
28 می 2010 - 9:11
بازدید 232
9

                برگردان نادیا غیوری    در پست قبلی توضیح دادیم که اعتبار موسسه آموزشی و همچنین دوره تحصیلی مورد نظر اهمیت زیادی دارد و بی‌توجهی به آن می‌تواند سبب اتلاف پول و وقت شما شود. همچنین درباره اعتبار عرفی و رسمی نکاتی بیان شد. در این مقاله جزییات […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

 

 

 

 

 

 

برگردان نادیا غیوری 
 

در پست قبلی توضیح دادیم که اعتبار موسسه آموزشی و همچنین دوره تحصیلی مورد نظر اهمیت زیادی دارد و بی‌توجهی به آن می‌تواند سبب اتلاف پول و وقت شما شود. همچنین درباره اعتبار عرفی و رسمی نکاتی بیان شد. در این مقاله جزییات بیشتری از این موضوع بیان شده است. 
 

 

اعتبارنامه‌های کالج‌ها Community Colleges Accreditation

 

اعتبارنامه هر کالج نوعی گواهی‌نامه مستقل و حرفه‌ای برای آن است که به دانشجو اطمینان می‌دهد مؤسسه‌ای که در آن درس می‌خواند یا رشته مورد نظر وی از کیفیت و استانداردهای آموزشی خوبی برخوردار است. این به معنی آن است که دروس مذکور توسط یک هیئت علمی متبحر ارائه می‌شوند، کاملا به‌روز شده‌اند و تغییرات لازم در آنها اعمال شده تا بتوانند به نیازهای صنایع مرتبط یا بازار کار پاسخ دهند. در اغلب مواقع شرکت در کلاس‌های یک مؤسسه با اعتبار و یا تحصیل در یک رشته معتبر می‌تواند در آینده و به هنگام جستجو برای کار موقعیت‌‌های بهتری را برای فرد فراهم نماید.   
 

 

انجمن دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا AUCC (Association of Universities and Colleges of Canada) نهادی ملی متشکل از دانشگاه‌ها و نیز کالج‌هایی است که مدرک لیسانس degree-level نیز به دانشجویان ارائه‌می‌کنند. کانادا دارای یک سیستم ملی برای اعطای اعتبارنامه به مؤسسات آموزشی نیست بلکه این امر از طریق قوانین و دولت‌های استانی صورت می‌گیرد. برای مثال یک کالج برای این که بتواند مدرک لیسانس به دانشجویان خود اعطا کند باید از سوی وزارت آموزش استان خود برای این منظور معتبر تشخیص داده شده و اعتبارنامه لازم را دریافت کند. بنابر این عضویت در AUCC به علاوه رعایت درست قوانین استانی معمولا به جای اعتبارنامه سازمانی پذیرفته است.   
 

 

بعد از آن که برایتان مشخص شد که به چه حوزه ‌تحصیلی یا رشته‌ای علاقه دارید، می‌توانید بررسی کنید و ببینید که کدام کالج یا کدام یک از رشته‌های مورد نظرتان توسط هیئت‌های ملی مسئول، معتبر شناخته شده‌اند. نمونه برخی از این هیئت‌ها عبارتند از هیئت کانادایی اعتباردهنده به رشته‌های کشاورزی CFAB(Canadian Forestry Accreditation Board)، شورای کانادایی اعتباردهی به رشته‌های داروسازی CCAPP(Canadian Council for Accreditation of Pharmacy Programs) و یا هیئت کانادایی اعتباردهی به رشته‌های تکنولوژی CTAB (Canadian Technology Accreditation Board). کالج‌های مسیحی اعتبارنامه‌های خود را از هیئت‌های دیگری به نام انجمن تحصیلات عالی انجیلی ABHE(Association for Biblical Higher Education ) و یا انجمن موسسات آموزش الهیات در آمریکا و کانادا ATS (Association of Theological Schools in the United States and Canada) دریافت می‌کنند.  
 

 

ممکن است یک کالج بخواهد به عضویت یک انجمن حرفه‌ای نیز درآید. اصلی‌ترین انجمن برای عضویت کالج‌ها انجمن کالج‌های کانادایی ACCC است. از آنجا که عضویت در این انجمن اختیاری است و با توجه به عضویت ۱۳۵ کالج و مؤسسه آموزشی از سرتاسر کانادا در آن، می‌توان نتیجه گرفت که تعداد اعضای آن دقیقا برابر با تعداد کل کالج‌ها در کانادا نیست. انجمن‌های استانی دیگری نیز هستند که کارشان تضمین کیفیت دروس و رشته‌های ارائه شده در کالج‌هاست که عضویت در آنها نیز برای کالج‌ها اختیاری است از جمله انجمن کالج‌ها و موسسات فنی آلبرتا و نیز کالج‌های انتاریو.  
 

 

اگر هم می‌خواهید درباره سطح دروس ارائه شده اطلاعاتی کسب کنید می‌توانید ببینید که آیا محل مورد نظرتان عضو هیچ یک از انجمن‌های تخصصی موجود هست یا نه برای مثال در رشته‌های هنری انجمن مؤسسات کانادایی هنر و طراحی یا انجمن کانادایی هنر. البته گرچه عضویت در انجمن‌ها دقیقا به معنای معتبر بودن یک مؤسسه نیست اما عضویت در یک انجمن می‌تواند ملاک مهمی باشد زیرا آن را ملزم می‌سازد تا برای حفظ این عضویت در برخی حوزه‌های خاص و بویژه در امر تحصیل استانداردهای لازم را رعایت نماید.   
 

 

چرا داشتن اعتبارنامه اهمیت دارد؟

 

هدف از اعطای اعتبارنامه به مؤسسات و کالج‌ها این است که خدمات ارائه شده توسط آنها از سطح کیفی استانداردی برخوردار باشد. آژانس‌های مسئول اعطای اعتبار که غالبا انجمن‌های تحصیلی منطقه‌ای یا ملی هستند، معیارهای لازم برای ارزیابی این دسته از مؤسسات را تدوین و تنظیم می‌کنند و با اجرای دقیق آنها به ارزیابی محل‌های مزبور می‌پردازند. در صورت احراز شرایط لازم این مؤسسات معتبر شناخته شده و به آنها اعتبارنامه داده می‌شود. شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای اقدام  به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و تخصصی به کاناداست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar