نشست مهاجرت کانادا 30 و 31 ماه می در اتاوا برگزار می شود
12 آوریل 2018 - 19:46
بازدید 353
7

نشست مهاجرت کانادا در سال 2018 با هدف یافتن راهکارهای ارتقا سیستم مهاجرتی کانادا 30 و 31 ماه می در اتاوا برگزار خواهد شد. در نوامبر 2017، دولت فدرال کانادا برنامه سه ساله مهاجرتی این کشور را مطرح کرد و بودجه ای معادل 440 میلیون دلار برای هزینه های اجرایی این برنامه های مهاجرتی در […]

ارسال توسط :
پ
پ

نشست مهاجرت کانادا در سال 2018 با هدف یافتن راهکارهای ارتقا سیستم مهاجرتی کانادا 30 و 31 ماه می در اتاوا برگزار خواهد شد.

در نوامبر 2017، دولت فدرال کانادا برنامه سه ساله مهاجرتی این کشور را مطرح کرد و بودجه ای معادل 440 میلیون دلار برای هزینه های اجرایی این برنامه های مهاجرتی در نظر گرفت.

در کنفرانس های متعدد بعدی، هیات مطالعات کانادا به این نتیجه رسید که این طرح برنامه سه ساله بسیار دقیق برنامه ریزی شده است و باعث کاهش اقتصاد منفی کانادا خواهد شد و بر فاکتور های مالی حاصل از جمعیت سالخورده و میزان پایین زاد و ولد تاثیر خواهد گذاشت.

این برنامه سه ساله در نظر دارد تعداد مهاجران تازه وارد را که در سال گذشته 290 هزار نفر بوده اند، تا سال 2020 به تعداد 340 هزار نفر افزایش دهد.

گزارش اخیر هیات مطالعات کانادا نشان می دهد که مسئله مهاجرت به طور چشمگیری در رشد اقتصادی کانادا تاثیر گذار است. اقتصاد کانادا در سال 2017 شاهد رشد 3 درصدی بود که بیشتر به دلیل هزینه های مصرف کنندگان، بازار پر رونق داخلی و رشد سریع اشتغال زایی در دهه اخیر بوده است.

همین امر سبب شد تا نرخ بیکاری به پایین ترین حد برسد؛ عددی که پیش از این تحت تاثیر چالش های اساسی بازار کار متولدین بعد از جنگ جهانی دوم بود.

بر اساس نمودار دموگرافیک پیش بینی می شود که پدیده «مهاجرت» باعث یک سوم رشد تولید ناخالص ملی کانادا تا سال 2030 خواهد شد.

با این تفاسیر، به گونه ای می توان گفت  اگر مهاجرت نبود، جمعیت کانادا رو به فرسودگی می رفت. با این وجود، اگر تعداد مرگ و میر را از تعداد تولد کم کنیم، رشد جمعیت تا سال 2034 منفی خواهد شد. این مسئله هم اکنون نیز در استان های کناره آتلانتیک کانادا مشهود است و منجر به چالش های اقتصادی و مالی در آن منطقه شده است.

افزایش نیروی کار کانادا ضروری است

باید به این نکته توجه کنیم که رشد جمعیت لزوماً باعث رشد اقتصادی نمی شود و در اینجاست که مسئله افزایش نیروی کار ماهر اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ نیروی کاری که باعث حرکت چرخه های اقتصادی خواهند شد و با پرداخت مالیات کمک خواهند کرد تا الویت های اجتماعی همچون آموزش و خدمات بهداشتی-درمانی به نحو بهتری انجام شود.

نیروی کار و رشد تولید ملی دو فاکتور مهم هستند که باعث افزایش خروجی اقتصادی و استانداردهای زندگی در کانادا می شوند. در سال های اخیر، مهاجران بخش اعظم نیروی کار کانادا را پوشش داده اند و هر چه که تعداد بیشتری از افراد متولد بعد از جنگ جهانی دوم، از بازار کار خارج می شوند، این نیاز بیشتر احساس می شود. بنابراین پیش بینی می شود که کانادا برای اینکه از رشد منفی اقتصاد جلوگیری کند، بایستی تا سال 2034 تعداد 400 هزار مهاجر را سالانه بپذیرد تا به سلامت بازار کار و رشد اقتصادی کمک کرده باشد.

با این حال، رابطه بین مهاجرت و رشد اقتصادی به این سادگی ها نیست که بگوییم این دو رابطه مستقیم دارند و هرچه تعدد مهاجران بیشتر شود، رشد اقتصادی نیز افزایش می یابد، بلکه نکته مهم تر از آن، موفقیت مهاجران تازه وارد در بازار کار کانادایی ست. نتایج یک تحقیق در سال 2016 حاکی از آن است که مهاجران 12.7 میلیارد دلار به دلیل موانع استخدام از دست داده اند، بنابراین لازم است که به این چالش بزرگ دقیق تر نگاه کنیم و این اطمینان را به مهاجران بدهیم که درآمد بهتر و شرایط اقتصادی بهتری خواهند داشت.

بهبود فضای بازار کار برای مهاجران ضروری است

واضح است که فضای بازار کار برای مهاجران باید ارتقا پیدا کند و لازم است اقدامات بیشتری در این راه انجام شود. به عنوان مثال، کارفرمایان باید چالش های سیستم مهاجرت را گزارش دهند که دولت بتواند آنها را شناسایی کند و برای تسهیل و کارآمد شدن سیستم مهاجرت برنامه ریزی کند، مثلا دولت می تواند یک برنامه کارآزموده و معتبر برای تسریع گزینش متقاضیان معرفی کند همانند برنامه هایی که هم اکنون در دست اقدام دارد: برنامه آزمایشی مهاجرت به استان های آتلانتیک و جریان مهاجرتی استعدادهای جهانی.

همچنین کارفرمایان کانادایی باید تشویق شوند تا مهاجران را به موقعیت های منصفانه دعوت کنند، اگرچه بعضی از کارفرمایان مخالف این کار هستند اما دولت باید آنها را متقاعد کند که مهاجران ماهر، باانگیزه و خلاق را در اختیار بگیرند.

به نشست مهاجرت کانادا در سال 2018 بپیوندید

نشست مهاجرت کانادا در سال 2018 در روزهای 30 و 31 ماه می 2018 در شهر اتاوا برگزار خواهد شد که می توانید با پیوستن به این مجمع از راهکارهای ارتقای سیستم مهاجرت کانادا آگاه شوید. 

سخنرانان برجسته شامل لوییس آربور، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در حوزه مهاجرت بین المللی، لینا ماتلگ دیاب، وزیر مهاجرت نوا اسکوشیا و کورین پرنس آماند مدیر کل سیاست حل و فصل و ادغام مهاجران وزارت مهاجرت کانادا خواهند بود.

منبع خبر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar