مهدکودک‌ها در کبک
05 ژانویه 2010 - 23:02
بازدید 251
10

   نشاط تهرانی   در ادامه سلسله نوشتارهای مربوط به آموزش در استان کبک قصد داریم محیط های آموزشی و مشخصات آنها را به ترتیب معرفی کنیم. از این رو بحث را از مهدکودک شروع می کنیم.  برای مهاجرت قانونی و سریع به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک و فدرال و یا نیروی متخصص کبک و […]

ارسال توسط :
پ
پ

  

نشاط تهرانی  

در ادامه سلسله نوشتارهای مربوط به آموزش در استان کبک قصد داریم محیط های آموزشی و مشخصات آنها را به ترتیب معرفی کنیم. از این رو بحث را از مهدکودک شروع می کنیم.  برای مهاجرت قانونی و سریع به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک و فدرال و یا نیروی متخصص کبک و فدرال با شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری تماس بگیرید.

در استان کبک مانند استان های دیگر کانادا برای سنین پیش از دبستان دو نوع مهدکودک وجود دارد: مهدکودک های خانگی (Home Daycare) و مهدکودک های بزرگ یا Daycare Centers. این مهدکودک ها معمولا کودکان را از نوزادی تا ۵ سالگی می پذیرند.  برای مهاجرت قانونی و سریع به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک و فدرال و یا نیروی متخصص کبک و فدرال با شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری تماس بگیرید.

مهدکودک ها ممکن است دولتی، خصوصی یا نیمه خصوصی باشند. در کانادا شما می توانید در صورت ثبت نام فرزند خود در مهدکودک خصوصی از یارانه یا سوبسید دولتی استفاده کرده و تنها بخش کوچکی از شهریه مهدکودک را که معمولا ۷ دلار در روز است بپردازید. البته در استان های دیگر کانادا غیر از استان کبک، یارانه تنها به کودکانی تعلق می گیرد که دارای والدین شاغل هستند و اگر یکی از والدین در خانه باشد مشمول یارانه نمی شوند اما در استان کبک چنین نیست و یارانه به هر صورت شامل خانواده می شود. به همین دلیل در استان کبک تعداد متقاضیان ثبت نام در مهدکودک های دولتی (یا یارانه ای) از استان های دیگر بیشتر است و معمولاً لیست های انتظار طولانی وجود دارد.  برای مهاجرت قانونی و سریع به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک و فدرال و یا نیروی متخصص کبک و فدرال با شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری تماس بگیرید.

زمان این انتظار می تواند یک یا دو سال طول بکشد. به طوری که بعضی مادران حتی از دوران بارداری نام فرزندشان را وارد این لیست ها می کنند تا بتوانند بعد از مرخصی زایمان بلافاصله فرزند خود را در مهدکودک مورد نظر ثبت نام کنند. اما لیست های انتظار مهدکودک های خصوصی و نیمه خصوصی به این بلندی نیست. شهریه این نوع مهدکودک ها از ۳۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار در ماه است.برای مهاجرت قانونی و سریع به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک و فدرال و یا نیروی متخصص کبک و فدرال با شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری تماس بگیرید.  

تفاوت دیگری که در استان کبک وجود دارد این است که اگر شما فرزندتان را در یک مهدکودک خانگی یا مهدکودک های بزرگ خصوصی ثبت نام کنید در صورتی که درآمدتان از سطح مشخصی کم تر باشد مابه التفاوت روزی ۷ دلار به شما باز می گردد پس اگر کسی نتواند به موقع فرزندش را در مهدکودک یارانه ای نام نویسی کند می تواند او را در مراکز خصوصی ثبت نام کند ولی حتما باید از مرکز مورد نظر رسید امضا شده دریافت کند و هنگام اعلام درآمد و هزینه های سالیانه و پرداخت مالیات این رقم را در هزینه های خود بگنجاند تا دولت در سال آینده (و معمولا در چهار نوبت) شهریه ای را که پرداخت شده به خانواده بازگرداند. برای مهاجرت قانونی و سریع به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک و فدرال و یا نیروی متخصص کبک و فدرال با شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری تماس بگیرید.

مهدکودک های خانگی (Home Daycare)

معمولا در هر محله ای می توانید این نوع مهدکودک ها را پیدا کنید. این مهدکودک ها معمولا توسط خانم های خانه دار و در محل زندگی آنها ایجاد شده است. به این صورت که معمولا اتاقی از خانه یا بخشی مجزا در طبقه بالا یا پایین به این امر اختصاص داده می شود.  برای مهاجرت قانونی و سریع به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک و فدرال و یا نیروی متخصص کبک و فدرال با شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری تماس بگیرید.

مانند بسیاری دیگر از کارهای مرتبط با امنیت و سلامت افراد، در کشور کانادا داشتن مهدکودک در خانه نیز با صدور مجوز و با نظارت مراکز بخصوصی امکان پذیر است. این مراکز مهدکودک های خانگی را از نظر تطابق با اصول ایمنی، داشتن امکانات و تجهیزات لازم و ایجاد شرایط سالم و دلپذیر برای کودک کنترل می کنند. اداره کنندگان این مهدکودک ها نیز اعم از مربی یا دستیار باید دوره های آموزشی خاصی در زمینه ایمنی، کمک های اولیه و اصول نگهداری کودکان دیده باشند و در دوره های بازآموزی سالانه نیز شرکت کنند. مجوزهای مهدکودک های خانگی برای نگه داری بین ۶ تا ۹ کودک است و در صورت پذیرش ۹ کودک، مربی مهدکودک ملزم است از دستیار استفاده کند. این مهدکودک ها معمولا کودکان را از دوران نوزادی تا ۴ سالگی پذیرش می کنند.  برای مهاجرت قانونی و سریع به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک و فدرال و یا نیروی متخصص کبک و فدرال با شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری تماس بگیرید.

مهدکودک های بزرگ (Daycare Center)

این نوع مهدکودک ها نیز به سه شیوه یارانه ای، نیمه یارانه ای و خصوصی اداره می شوند. تعداد کودکانی که در این مراکز پذیرفته می شوند معمولا بیش از ۶۰ نفر است. پذیرش کودکان بسته به نوع مهدکودک متفاوت است. بعضی از این مهدکودک ها از پذیرفتن نوزادان و کودکان زیر ۲ سال خودداری می کنند و برای بعضی شرط پذیرش کودک این است که دستشویی رفتن را بداند.  

در این مهدکودک ها کلاس های ۶ تا ۸ نفره ای وجود دارد که توسط یک معلم اداره می شود. گاهی کلاس ها ۱۵ تا ۱۸ نفره اند که توسط ۲ معلم و یک دستیار اداره می شوند. معلم هایی که در مهدکودک های بزرگ کار می کنند حتماً باید تحصیلات خود را بعد از دوران متوسطه به مدت دو تا چهار سال در یکی از رشته های مربوط به آموزش کودکان ادامه داده باشند. آموزش در این نوع مهدکودک ها نسبت به مهدکودک های خانگی کمی جدی تر است و برنامه روزانه خاصی برای آموزش کودکان دنبال می شود.  برای مهاجرت قانونی و سریع به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک و فدرال و یا نیروی متخصص کبک و فدرال با شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری تماس بگیرید.

مهدکودک های یارانه ای لیست انتظار بسیار طولانی تری دارند و از نظر ارائه برنامه های تفریحی و فرعی محدودیت هایی را دارا می باشند در حالی که مهدکودک های نیمه یارانه ای یا خصوصی از امکانات مناسب تری برخوردارند؛ برنامه هایی از قبیل سفرهای یک روزه درون و برون شهری، آموزش زبان های دیگر، کلاس های رقص، موسیقی، شنا و سایر موارد. بعضی از مهدکودک های بزرگ، آموزش را تا قبل از کلاس اول یعنی تا پیش دبستانی (Matternell) که در پایان ۵ سالگی ارائه می شود ادامه می دهند. برای مهاجرت قانونی و سریع به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک و فدرال و یا نیروی متخصص کبک و فدرال با شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری تماس بگیرید.

در بحث بعدی نحوه انتخاب مهدکودک مناسب را شرح خواهیم دادبرای مهاجرت قانونی و سریع به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک و فدرال و یا نیروی متخصص کبک و فدرال با شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری تماس بگیرید.

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar