مهاجرت به کانادا برای فرانسه زبانان
05 آوریل 2021 - 11:12
بازدید 463
10

کانادا دارای چندین برنامه مهاجرتی برای اتباع خارجی فرانسه زبان در خارج از کبک است. طی سال ها، دولت کانادا تلاش خود را برای جذب مهاجران فرانسه زبان به جوامع خارج از کبک افزایش داده است. این تلاش ها در پی کاهش جمعیت فرانسه زبان، و اهمیت ماندگاری آنها در سراسر کشور بوده است. به […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا دارای چندین برنامه مهاجرتی برای اتباع خارجی فرانسه زبان در خارج از کبک است.

طی سال ها، دولت کانادا تلاش خود را برای جذب مهاجران فرانسه زبان به جوامع خارج از کبک افزایش داده است.

این تلاش ها در پی کاهش جمعیت فرانسه زبان، و اهمیت ماندگاری آنها در سراسر کشور بوده است. به علاوه، کانادا در پی ایجاد فضایی است که در آن، افرادی زندگی کنند که به دو زبان رسمی این کشور (انگلیسی و فرانسه) صحبت می کنند.

اتباع خارجی فرانسه زبان به طور معمول، کبک را به عنوان مقصد مهاجرت در کانادا انتخاب می کنند. طبق داده های «آمار کانادا» (Statistics Canada)، کبک تنها استانی در کاناداست که فرانسه، تنها زبان رسمی آن است؛ تقریباً 80 درصد کبکی ها فرانسه را به عنوان زبان اول صحبت می کنند. با این حال، جامعه فرانکوفون کانادا به جوامعی فراتر از مرزهای کبک گسترش یافته است.

انجمن های فرانکوفون (Francophone) و آکادیان (Acadian) برای استقبال از تازه واردان فرانسه زبان و ادغام انها در سراسر کشور، بسیار تلاش کرده اند.

در سال 2018، دولت کانادا هدف 4.4 درصد از مهاجران فرانسه زبان را که تا سال 2023 در خارج از کبک مستقر خواهند شد، تعیین کرد. اداره مهاجرت همچنین در سال های اخیر، بودجه بیشتری را به خدمات اسکان و استقرار برای مهاجران فرانکفون اختصاص داده است. اخیراً، «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) امتیازات بیشتری را در سیستم اکسپرس انتری به متقاضیان دو زبانه و فرانسه زبان اعطا می کند.

 

مهاجرت فرانسه زبانان به خارج از کبک در سال 2020

تلاش های اخیر منجر به افزایش تعداد فرانسه زبانان مستقر در سراسر کانادا خواهد شد. بر اساس داده های دولت، تقریباً همه استان ها شاهد کاهش تعداد ساکنان دائمی جدید فرانکوفون در سال 2020 بودند.

به عنوان مثال، آلبرتا در سال 2020، از 465 مهاجر فرانسه زبان استقبال کرد، در حالی که در سال 2019، این تعداد 600 نفر بود. (کاهش حدود 23 درصدی). تعداد تازه واردان فرانسه زبان در نیوبرانزویک نیز بیش از 25 درصد کاهش داشته است. به علاوه، انتاریو که بیشترین جمعیت فرانکوفون را در خارج از کبک دارد، در سال گذشته، شاهد افت 35 درصدی در مهاجران فرانسه زبان بود.

در سال 2020، تنها 184،370 مهاجر جدید به کانادا آمدند، که بسیار کمتر از هدف 341،000 مورد «IRCC» بوده است. این پایین ترین آمار برای مهاجرت کانادا از سال 1998 بود. با این وجود، شروع قوی در سال جاری، نشان می دهد که کانادا از موقعیت خوبی برخوردار است تا هدف بلند پروازانه خود را در استقبال از 401،000 مهاجر تا پایان سال، تحقق بخشد.

 

آیا هنگام مهاجرت به استانی دیگری از کانادا غیر از کبک، مهارت زبان فرانسه حائز اهمیت است؟

پاسخ این پرسش مثبت است؛ این موضوع نه تنها برای دریافت «اجازه کار»، بلکه برای مهاجرت دائم به کانادا نیز شایان اهمیت است.

در سال 2016، کانادا گزینه ای جدید برای اجازه کار به نام «Mobilité Francophone» را به برنامه «International Mobility Program» اضافه کرد. «IMP» با هدف تسهیل استخدام نیروی کار متخصص فرانسه زبان یا دو زبانه، برای کارفرمایان در مناطق خاصی از کانادا در خارج از کبک، فعالیت دارد.

اگر پیشنهاد کار در یک جامعه اقلیت فرانسه زبان در خارج از کبک باشد، این زیرشاخه هنگام استخدام نیروی کار خارجی فرانسه زبان یا دوزبانه در مشاغل مدیریتی یا فنی و حرفه ای، روند کار را تسریع خواهد کرد. این به کارفرمایان کانادایی اجازه می دهد تا از فرآیند ارزیابی میزان تاثیر بر بازار کار(LMIA)  که معمولاً هنگام استخدام استعدادهای خارجی موردنیاز است، معاف شوند.

برای اقامت دائم، فرانسه زبانان امتیازات بیشتری را تحت سیستم اکسپرس انتری دریافت می کنند. این سیستم برای انتخاب متقاضیانی است که واجد شرایط «برنامه نیروی کار متخصص فدرال» (FSWP)، «برنامه نیروی کار ماهر فدرال» (FSTP)، و «برنامه تجربه کانادایی» (CEC) هستند. مهارت های زبان فرانسه امتیازات بیشتری را برای متقاضیان به همراه خواهد داشت. این بدان معناست که بین دو متقاضی با سابقه کار و سابقه علمی مشابه، متقاضی مسلط به زبان فرانسه، شانس بیشتری نسبت به متقاضی مسلط به زبان انگلیسی خواهد داشت.

علاوه بر سیستم اکسپرس انتری، کانادا دارای «برنامه های انتخاب استانی» (PNP) می باشد. دولت های استانی برنامه های منحصر به فرد مهاجرت خود را اداره می کنند، و برخی از آنها زیرشاخه های ویژه ای برای استخدام فرانسه زبانان و کمک به ادغام آنها در جوامع فرانکوفون دارند. برای مثال، زیرشاخه «نیروی کار متخصص فرانسه زبان» در «برنامه انتخاب استانی انتاریو» (OINP)، به متقاضیان اکسپرس انتری دارای توانایی advanced-intermediate ​​در زبان فرانسه، اجازه می دهد تا وارد «OINP» پیشرفته شوند.

نوا اسکوشیا نیز از طریق «زیرشاخه اولویت های بازار کار» خود، از متقاضیان فرانسه زبان استقبال می کند.

به علاوه، «PNP» به متقاضیان این امکان را می دهد تا نتایج آزمون زبان فرانسه خود را برای زیرشاخه های مربوط ارسال کنند. در واقع، مهارت های زبان فرانسه در بسیاری از زیرشاخه های «PNP»، با مهارت های زبان انگلیسی برابر هستند.

 

بهترین روش مهاجرت به کانادا برای فرانسه زبانان کدام است؟

این انتخاب به اهداف متقاضیان بستگی دارد. اگر آنها قصد تحصیل داشته باشند، مؤسسات معتبر متعددی در سراسر کانادا وجود دارد که آموزش و برنامه های با کیفیت فرانسه یا دوزبانه را در هر دو سطح کالج و دانشگاه، ارائه می دهند. همچنین، مسیر «اجازه کار» به افراد امکان کاریابی را می دهد. پس از ورود به کانادا، متقاضیان می توانند از گزینه های مهاجرت دائم استفاده کنند. از طرف دیگر، برای متقاضیانی که در وهله اول، قصد مهاجرت دارند، درخواست از طریق مسیر اقامت دائم، بهترین گزینه می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar