مهاجرت از طریق کبک: (پاسخ به نگرانیها- بخش سوم: چقدر باید زبان فرانسه بدانیم؟)
30 جولای 2009 - 2:37
بازدید 385
7

در کانادا دو زبان به عنوان زبان رسمی شناخته می شوند که انگلیسی و فرانسه هستند. بنابراین در هر اداره دولتی کانادایی شما حق دارید به هر دو زبان خدمات دریافت کنید. درمورد کبک به دلیل حساسیتهای فرهنگی و تاریخی آنها حساب ویژه ای برای زبان فرانسه باز شده است تا آنجا که مقررات خاصی […]

ارسال توسط :
پ
پ

در کانادا دو زبان به عنوان زبان رسمی شناخته می شوند که انگلیسی و فرانسه هستند. بنابراین در هر اداره دولتی کانادایی شما حق دارید به هر دو زبان خدمات دریافت کنید. درمورد کبک به دلیل حساسیتهای فرهنگی و تاریخی آنها حساب ویژه ای برای زبان فرانسه باز شده است تا آنجا که مقررات خاصی برای حفظ آن و ممانعت از ضعیف شدن آن در برابر زبان انگلیسی اندیشیده شده که گاه صدای مردم به خصوص مهاجرین را در می آورد و این در حالی است که در سایر نقاط کانادا زبان انگلیسی غلبه مطلق دارد البته در همان استانها هم شما می توانید خدمات به زبان فرانسه دریافت کنید.

سوالی که برای متقاضیان اقدام از طریق کبک مطرح می شود این است که فراگیری این زبان تا چه حد ضروری است؟ این موضوع را در این یادداشت در ارتباط با مراحل زیر بررسی می کنیم:

۱- در مرحله اقدام برای مهاجرت

۲- پس از مهاجرت و برای زندگی در استان کبک

۳- بدست آوردن شغل مناسب در استان کبک

در مرحله اقدام برای مهاجرت دانستن زبان فرانسه برای کسانی که از طریق کبک اقدام می کنند (به جز آنهایی که از طریق سرمایه گذاری و یا کار آفرینی اقدام می کنند) بسیار حیاتی است. به جرات می توان گفت که دانش خوب زبان می تواند پرونده شما را تضمین کند.

چه سطحی از زبان فرانسه برای قبولی در مصاحبه کافی است؟

این بستگی به شرایط سنی و مدارک تحصیلی و دیگر شرایط پرونده دارد اما به طور کلی می توان گفت که امکان برقراری ارتباط و فهم متقابل مهم است. افسر انتظار ندارد که شما همچون یک فرانسوی با وی صحبت کنید بنابراین سظحی در حدود متوسظ رو به بالا می تواند کافی باشدو نکته بسیار مهم این است که در هر شرایطی در مرحله مصاحبه سعی کنید به فرانسه صحبت کنید سخن گفتن به انگلیسی اثر بسیار بدی روی افسر و نظر وی خواهد گذاشت. اگر شرایط روانی مساعد نبود از وی بخواهید لحظاتی به شما فرصت بدهد نفس عمیق بکشید و آرام ادامه دهید.

برای رسین به سطح مطلوب چقدر زمان نیاز داریم؟

تجربه نشان داده است که اگر کسی که زبان فرانسه را اصلا نمی داند ۶ ماه زمان را صرف یادگیری این زبان در همین آموزشگاههای تهران نماید می تواند به سطح مطلوب و قابل قبول برسد. در حال حاضر زمانی در حدود ۶ تا ۱۰ ماه از زمان دریافت فایل نامبر تا مصاحبه فرصت وجود دارد که می توان در این دوره به سطح مطلوب رسید.

آیا داشتن نمره زبان الزامی است؟

در حال حاضر کبک ا ز متقاضیان الزاما نمره زبان نمی خواهد اما داشتن نمره زبان بسیار به نفع شماست چرا که قضاوت درمورد سطح زبان را به اختیار افسر نگذاشته اید ضمن اینکه ممکن است به دلیل جو مصاحبه نتوانید آن طور که باید مهارتهای زبانی خود را بکار گیرید. داشتن نمره زبان خوب حتی می تواند موجب حذف مصاحبه شود.

پس از مهاجرت و آغاز زندگی در کبک کاربرد زبان فرانسه بستگی به محل زندگی شما دارد اگر در مونترآل باشید و به خصوص در بخش غربی شهر و یا مرکز شهر زندگی کنید بدون دانستن کلمه ای زبان فرانسه هم در زندگی روزانه مشکل نخواهید داشت چرا که زبان غالب در این قسمتها انگلیسی است و دو دانشگاه بزرگ انگلیسی زبان کانادا یعنی مک گیل و کنکوردیا هم در این مناطق هستند و در بخش شرقی شهرهم زبان اول فرانسه است مشکل خاصی نخواهید داشت چرا که تقریبا همه انگلیسی را هم می دانند و مشکل جدی نخواهید داشت. در خارج از مونترآل به خصوص در شهرهای کوچک بدون دانستن زبان فرانسه کمی سختی خواهید داشت.

ایرانیان کبک در بخش غربی مونترآل متمرکزند. 

برای کار در کبک نقش زبان فرانسه متفاوت است. اگر قصد دارید کار دولتی داشته باشید و یا حرفه هایی مانند پزشکی و وکالت را پیشه کنید در این صورت باید به زبان فرانسه مسلط باشید. اصولا برای هر کاری که شما برای انجام آن نیازمند دریافت مجوز و یا عضویت در سازمان و یا نظامی هستید باید امتحان زبان فرانسه هم بدهید که با استانداردهای خاصی در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می شود. برای کار در شرکتها و موسسات خصوصی بسته به نوع کار شرکت و سیاست شرکت ممکن است درجه اهمیت زبان فرانسه متفاوت باشد. شرکتهای زیادی هستند که دانستن زبان فرانسه برای کارکنان آنها اجباری نیست اما همیشه تسلط به آن یک امتیاز محسوب می شود. اگر به دنبال راه اندازی یک کسب و کار برای خود هستید الزامی به تسلط به فرانسه ندارید مگر اینکه نوع کار شما در ارتباط با عموم باشد که در این صورت نیازمند دانستن حداقلی از آن هستید.

 

خلاصه کلام اینکه اگر قصد زندگی و کار در کبک را دارید تا آنجا که می توانید به فراگیری این زبان همت گمارید چرا که موفقیت کامل بدون دانستن فرانسه تقریبا در کبک ممکن نیست.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar