مهاجرت، راه نجات بازار کار کانادا
25 جولای 2023 - 9:37
بازدید 371
12

کانادا برای پاسخگویی به  نیازهای بازار کار به مهاجران بیشتری نیاز دارد طبق گزارش اخیر دژاردین « Economic Viewpoint»، کانادا برای افزایش جمعیت در سن کار به مهاجران بیشتری نیاز دارد. با در نظر گرفتن شرایط کوتاه مدت اقتصادی و بازار کار، سرعت فعلی مهاجرت دائم و غیردائم به رفع کمبود بازار کار کانادا کمک […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا برای پاسخگویی به  نیازهای بازار کار به مهاجران بیشتری نیاز دارد

طبق گزارش اخیر دژاردین « Economic Viewpoint»، کانادا برای افزایش جمعیت در سن کار به مهاجران بیشتری نیاز دارد. با در نظر گرفتن شرایط کوتاه مدت اقتصادی و بازار کار، سرعت فعلی مهاجرت دائم و غیردائم به رفع کمبود بازار کار کانادا کمک کرده است. 

نشانه بارز این یافته، تعداد مشاغل اشغال نشده در کانادا است که با ورود تازه‌واردان به این کشور از بیش از یک میلیون موقعیت شغلی در نیمه اول سال 2022 به 800 هزار موقعیت در آوریل 2023 کاهش یافته است. 

روند مورد بحث با ثبات نرخ بیکاری فصلی تعدیل شده مطابقت دارد که در حال حاضر در پایین‌ترین سطح 1.3 درصدی در مقایسه با میانگین 2.2 درصدی قبل از همه‌گیری است. این مورد را می‌توان به این واقعیت نسبت داد که بخش قابل توجهی از تازه‌واردان مقیم غیردائمی هستند که برای برآوردن نیازهای بازار کار به درخواست کارفرمایان محلی وارد کانادا می‌شوند. 

با وجود کاهش اخیر، نرخ فرصت‌های شغلی (job vacancy rate) در سطوح بالاتر از میانگین باقی مانده است، در حالی که بیکاری از نظر تاریخی پایین است.

به گفته رندال بارتلت (Randall Bartlett)، مدیر ارشد اقتصاد کانادایی دژاردین، شکاف بین این دو بیشتر می شد اگر افزایش اخیر مهاجرانی که مشاغل اشغال نشده (فرصت‌های شغلی) را پر می‌کنند، نبود 

این تضمین می‌کند که کانادا در کوتاه مدت نیروی کار بیشتری را از خارج از کشور می‌پذیرد. 

علاوه بر این، در صورت در نظر گرفتن پیامدهای اقتصادی درازمدت مهاجرت، این گزارش نشان داد که کانادا به نیروی کار خارجی نیاز دارد تا تأثیر پیری جمعیت را جبران کند. پیری جمعیت  بار فعالیت اقتصادی را سنگین می‌کند و به طور همزمان هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را افزایش می‌دهد.

در واقع، طبق آخرین گزارش دفتر افسر بودجه پارلمانی با عنوان «Fiscal Sustainability»، انتظار می‌رود سرانه هزینه‌های بهداشتی دولت استانی بین سال‌های 2020 تا 2040 دو برابر شود.

مهاجرت موجب افزایش جمعیت در سن کار و رشد تولید ناخالص داخلی بالقوه می‌شود

برای دولت کانادا حیاتی است که درآمد خود را برای تطبیق با این هزینه ها افزایش دهد تا از افزایش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی جلوگیری کند. 

این امر می‌تواند با افزایش اندازه جمعیت در سن کار (افراد 15 تا 64 ساله) نسبت به جمعیت سالمند (افراد 65 ساله و بالاتر) انجام شود. 

طبق یافته‌های بارتلت، افزایش 1.6 درصدی جمعیت در سن کار در سال 2022 سریع‌ترین سرعت رشد برای این گروه سنی از سال 1989 بوده است و تقریباً به طور کامل ناشی از افزایش مهاجرت و  نیروی کار موقت خارجی بوده است. 

با این حال، برای رسیدن نسبت افراد وابستۀ اقتصادی (OADR) که نسبت جمعیت سالمند به جمعیت در سن کار است، افزایش جمعیت باید حتی بیشتر از آنچه باشد که در حال حاضر است. 

این امر مستلزم افزایش نرخ فعلی مهاجرت است (که در حال حاضر بالاتر از میانگین تاریخی است)، بدون آن OADR به افزایش خود ادامه خواهد داد.

از نظر تأثیر اقتصادی، این گزارش نشان داد که مهاجرت همچنین برای حفظ یا افزایش رشد تولید ناخالص داخلی بالقوه (GDP) بلندمدت و تولید ناخالص داخلی سرانه بالقوه و در عین حال تضمین پایداری تأمین مالی دولت ضروری است.

مهاجران اقتصادی که بیشترین درصد مهاجران به کانادا را تشکیل می‌دهند در مقایسه با همتایان کانادایی خود دستمزد واقعی بالاتری دریافت می‌کنند. بنابراین، نه تنها احتمال استخدام آنها توسط کارفرمایان کانادایی بیشتر است، بلکه به عنوان یک گروه اقتصادی در سن کار نیز بهره وری بیشتری دارند.

اهمیت مهاجران اقتصادی از طریق طرح ظرفیت پذیرش مهاجر 2025-2023 کانادا نشان داده شده است که طبق آن دولت کانادا قصد دارد تنها در سال 2023، 266 هزار و 210  مهاجر اقتصادی را جذب کند. این تعداد قرار است تا سال 2025 به 301 هزار و 250 افزایش یابد که نشان‌دهنده تلاش کانادا برای افزایش مهاجران از این گروه است.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: 

طرح ظرفیت پذیرش مهاجر کبک برای سال ۲۰۲۳

درخواست اجازه کار باز برای اعضای خانواده نیروی کار موقت خارجی 

اهمیت نیروی کار موقت و دانشجویان بین المللی در بازار کار کانادا 

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar