مشاور املاک، دوست یا دشمن؟
13 آگوست 2014 - 10:28
بازدید 204
9

آیا می‌توان به مشاور مسکن اعتماد کرد؟ پاسخ ساده و سرراست به این سوال «نه» است، ولی آیا می‌توان توضیح داد که چرا نه؟ نکته در این است که اکثر مشاوران املاک که معمولا از طریق دوستان و آشنایان معرفی می‌شوند یا به واسطۀ قرابت‌های قومی و زبانی و امثال اینها انتخاب می‌شوند و عمدتا […]

ارسال توسط :
پ
پ

آیا می‌توان به مشاور مسکن اعتماد کرد؟ پاسخ ساده و سرراست به این سوال «نه» است، ولی آیا می‌توان توضیح داد که چرا نه؟ نکته در این است که اکثر مشاوران املاک که معمولا از طریق دوستان و آشنایان معرفی می‌شوند یا به واسطۀ قرابت‌های قومی و زبانی و امثال اینها انتخاب می‌شوند و عمدتا هم به صورت دوستان ما در هنگام خرید و فروش ملک در می‌آیند، دوست ما نیستند و اگر به ایشان به چشم دشمنان واقعی نگاه کنیم منافع بهتری نصیب خواهیم برد و حتی می‌توانیم مشاوران را نیز در زمره دوستان خود نگهداریم. چرایی این امر بسیار ساده است و البته گاه از شدت سادگی مغفول می‌ماند؛ مشاوران املاک از طریق گرفتن پورسانت کسب درآمد می‌کنند و ما برای ایشان تولیدکنندگان این پورسانت هستیم و البته هر سببی که پورسانت را افزایش دهد، رویه ایشان را تغییر خواهد داد. نمونه‌ها فراوان‌اند:

نمونه ساده آن اغفال تازه‌واردان برای پیش‌خرید ملک و بدتر از همه در این زمانه کاندوآپارتمان است. مشاور املاک می‌گوید که شما به سبب تازه‌وارد بودن نمی‌توانید خانه بخرید، خانه تا زمانی که وضع شما معلوم شود آماده خواهد شد، مقدار کمتری پیش‌پرداخت و به تفاریق خواهید پرداخت و همه هم دروغ. علت؟ پورسانتی که از طریق پیداکردن مشتری برای کاندوآپارتمان‌ها به مشاور املاک می‌رسد گاه تا دوبرابر درآمد حاصل از معاملات خانه آماده است. در اینجا تازه‌وارد به چشم ابزار تولید اضافی پورسانت دیده می‌شود و چه بسیار کسان که همه یا بخشی از سرمایه خود را به همین سبب از دست داده‌اند. آیا می‌توان به چنین کسانی اعتماد کرد؟

متن کامل نظرات دکتر طلوعی را در این صفحه از وبسایت پرنیان و یا این صفحات از نسخه تعاملی شماره 24 پرنیان بخوانید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar