مرجع مهاجرتی کبک چیست؟
24 آگوست 2022 - 4:04
بازدید 490
4
کبک قصد دارد از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف خود پذیرای۵۲ هزار  ساکن دائمی جدید در استان باشد
ارسال توسط :
پ
پ

کبک قصد دارد از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف خود پذیرای۵۲ هزار  ساکن دائمی جدید در استان باشد

کبک دارای مرجع مهاجرتی با برنامه‌ها و معیارهای انتخابی مخصوص استان است. دولت فدرال کانادا نقش پیشرو در پذیرش مهاجران در سراسر کانادا دارد. با این حال، کبک بیش از هر استان دیگری دارای مجوز مهاجرت است. 

در سال ۱۹۶۸، استان کبک وزارت مهاجرت خود را راه اندازی کرد و از آن زمان، این استان به تدریج اختیارات مهاجرت بیشتری را به دست آورد. اکنون کبک مسئول انتخاب نیروی کار متخصصی است که مایل به مهاجرت به استان هستند. این استان متقاضیان را بر اساس معیارها و رویه‌های خود انتخاب می‌کند. اگر توسط کبک انتخاب شده باشید، شما و خانواده‌تان گواهی انتخاب کبک (CSQ)  دریافت خواهید کرد. دریافت CSQ تایید می‌کند که شما برای مهاجرت به کبک انتخاب شده‌اید و می‌توانید برای اقامت دائم به اداره مهاجرت کانادا (IRCC) درخواست دهید.

کبک این اختیار را دارد که طرح ظرفیت پذیرش مهاجر خود را تعیین کند، همه مهاجران طبقه اقتصادی را انتخاب کند و در گروه مهاجرت خانواده حرفی برای گفتن داشته باشد. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

افزایش مهاجران اقامت دائم کبک در سال ۲۰۲۲

کبک نیازمند نیروی کار است

مروری بر برنامه مهاجرت فعلی کبک

کبک قصد دارد از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف خود ۵۲ هزار  ساکن دائمی جدید در استان پذیرش کند. 

در گروه مهاجرت اقتصادی، هدف بین ۳۲ هزار تا ۳۳ هزار و ۹۰۰ مهاجر است: ۱۸هزار  تا ۲۲هزار نیروی متخصص، بین ۱۵۰۰ تا ۲ هزار و۳۰۰ مهاجر تجاری و همچنین بین ۵ هزار تا ۵ هزار و ۷۰۰ متقاضی در سایر برنامه‌های اقتصادی و حدود ۱۰ هزار متقاضی در گروه مهاجرتی اتحاد مجدد خانواده مورد هدف است.

  • برنامه‌های مهاجرت اقتصادی

از آنجایی که زبان فرانسه زبان رسمی استان کبک است، این استان برای انتخاب مهاجران روی دانش فرانسه تاکید ویژه‌ای دارد. تسلط به زبان فرانسه می‌تواند شانس مهاجرت به کبک را افزایش دهد، البته می‌توان شرایط برنامه‌های مهاجرتی کبک را بدون تسلط به زبان فرانسه  نیز برآورده کرد. 

برنامه نیروی متخصص کبک (Quebec Skilled Worker Program-QSWP) برنامه‌ مهاجرتی برای نیروی متخصص خارجی است که می‌خواهند ساکن کانادا شوند و در کبک اقامت کنند. برای واجد شرایط شدن در این برنامه باید آموزش دیده باشید یا مهارت‌های حرفه‌ای داشته باشید که به استخدام شما در کبک کمک می‌کند. 

برنامه تجربه کبکی (Quebec Experience Program -PEQ) یک گزینه برای دانشجویان بین المللی دارای مدرک از یک موسسه دانشگاهی واقع در کبک و برای نیروی متخصصی است که تجربه کار در استان را دارند. 

برای واجد شرایط بودن در این برنامه، باید ۱۸ سال یا بیشتر داشته باشید، قصد اقامت برای کار در کبک را داشته باشید و حداقل سطح متوسط رو به ​​پیشرفته زبان فرانسه را داشته باشید. 

برنامه‌های آزمایشی مهاجرت دائم کبک (Quebec Permanent Immigration Pilot Programs) برای نیروی کار خارجی در بخش‌های صنایع غذایی، کمک بهیار و هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و جلوه‌های بصری است. این برنامه حداکثر ۵۵۰ متقاضی را جهت پاسخ به نیازهای بالای نیروی متخصص در این زمینه‌های خاص پذیرش می‌کند. علاوه بر این، اعضای خانواده همراه نیز ممکن است گواهی انتخاب کبک (CSQ) را تحت این برنامه‌ها دریافت کنند. 

تحت برنامه آزمایشی مهاجرت دائمی برای نیروی کار در بخش‌های هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و بخش جلوه‌های بصری،  غیر فرانسوی زبان نیز امکان درخواست دارند. افرادی که تحت گزینه پروفایل غیرفرانسوی زبان انتخاب می‌شوند به طور خودکار در یک برنامه رایگان به نام«Accompagnement Québec»  ثبت‌نام می‌شوند که برای کمک به یادگیری زبان فرانسه و تسهیل ادغام هرچه بهتر مهاجران در جامعه کبک طراحی شده است. 

برنامه‌های مهاجرت تجاری کبک برای نیروی کار خارجی است که منابع لازم برای درخواست مهاجرت به کبک تحت سه برنامه را دارند:

برنامه کارآفرینی: این برنامه برای افرادی است که به دنبال راه اندازی کسب و کار در کبک هستند. 

برنامه سرمایه‌گذاری: این برنامه برای افرادی است که می خواهند برای سرمایه گذاری به کبک بیایند. این تنها برنامه سرمایه گذاری منفعل کانادا است و نیازی به مدیریت کسب و کار در کبک ندارد. 

برنامه خوداشتغالی: این برنامه برای افرادی است که قصد داشته باشند برای خود در زمینه‌های حرفه‌ای یا تجاری ایجاد اشتغال کنند.

  • برنامه‌ مهاجرت خانواده

اگر به دنبال حمایت مالی از یکی از اعضای خانواده هستید تا به کبک آمده و  اقامت دائم بگیرند، این کار را می‌توانید از طریق اسپانسرشیپ خانواده انجام دهید. برای درخواست اسپانسرشیپی در کبک، باید این کار را از طریق سطح استانی با وزارت مهاجرت کبک (MIFI) و همچنین با اداره مهاجرت کانادا (IRCC) انجام دهید. 

برای همه استان‌ها به جز کبک، برای حمایت مالی از اعضای خانواده‌ باید بتوانید نیازهای اولیه (مانند غذا، پوشاک، مسکن و غیره) فرد اسپانسر شونده را تأمین کنید. علاوه بر این، اگر اسپانسر والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ می‌شوید، باید ثابت کنید که می‌توانید حداقل درآمد لازم (Minimum Necessary Income -MNI) را برآورده کنید، به این معنی که درآمد کافی برای حمایت از افراد تحت حمایت دارید. این برای اسپانسری از همسر یا فرزند تحت تکلف صدق نمی‌کند. 

اسپانسری که در کبک زندگی می‌کند باید شرایط درآمد متفاوتی را نسبت به استان‌های دیگر برآورده کنند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

برنامه اسپانسرشیپ همسر داخل و خارج از خاک کانادا

نحوه اسپانسرشیپ همسر برای مهاجرت به کبک

دو برابر شدن مهاجران برنامه اسپانسرشیب والدین

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar