مراکز آموزشی تولید انیمشن و بازی‌های کامپیوتری در انتاریو
17 اکتبر 2011 - 7:49
بازدید 440
8

مهدی دبیرزاده در مطلب پیشین در مورد مراکز آموزشی مربوط به بازی‌ها، انیمیشن و گرافیک کامپیوتر در استان کبک توضیحات داده شد. اینک به استان انتاریو می‌پردازیم. در کشور کانادا تعداد افراد مشغول به کار در زمینه بازی‌های کامپیوتری بالغ بر ۹۰۰۰ نفر است و بودجه این صنعت به حدود ۲ میلیون دلار می‌رسد. دولت […]

ارسال توسط :
پ
پ

مهدی دبیرزاده

در مطلب پیشین در مورد مراکز آموزشی مربوط به بازی‌ها، انیمیشن و گرافیک کامپیوتر در استان کبک توضیحات داده شد. اینک به استان انتاریو می‌پردازیم.

در کشور کانادا تعداد افراد مشغول به کار در زمینه بازی‌های کامپیوتری بالغ بر ۹۰۰۰ نفر است و بودجه این صنعت به حدود ۲ میلیون دلار می‌رسد. دولت کانادا در رشد این صنعت در این کشور نقش مؤثری داشته است، به طور مثال کاهش مالیات ۳۰ درصدی برای صاحبان این صنعت از طرف دولت بوده است. گسترش این صنعت در استان انتاریو باعث شده است که این استان خود را به پای کبک و بریتیش‌کلمبیا برساند. استان کبک یک چهارم تمام طراحی و اجرای بازی‌های کامپیوتری کانادا را در اختیار دارد و بریتیش کلمبیا نیمی از آن را. اگر چه انتاریو سهم ۱۶ درصدی در این زمینه داراست ولی‌ دفتر مرکزی ۴۰ درصد شرکت‌های سازنده این بازی‌ها در انتاریو واقع است.

مانند تمام صنایعی که در حال گسترش سریع هستند بزرگترین مشکل، پیدا کردن و استخدام افراد متخصص است. به تازگی بودجه ۹ میلیون دلاری از طرف دولت کانادا برای آموزش نیروی متخصص در این صنعت اختصاص داده شده است.

مراکز آموزشی این بازی‌ها در انتاریو در شهر‌های مختلفی در سطح استان پراکنده هستند. مراکزی که در شهر تورنتو قرار دارند خود به چند گروه تقسیم می‌شوند، مراکزی که دوره‌های ۳ ساله ارائه می‌کنند :
۱- George Brown College
برنامه‌نویسی بازی و توسعه دهندگی بازی دو رشته آموزشی این کالج هستند و در این دو رشته زبان برنامه‌نویسی (c و ++c), هوش مصنوعی، گرافیک سه‌بعدی، مدلسازی، انیمیشن بازی و… تدریس می‌شود.
۲- International Academy of Design and Technology
طراحی و توسعه دهندگی بازی‌های ویدئویی در این مرکز ارائه می‌شود و پاره‌ای از دروس عبارتند از: ریاضی برای بازی‌های ویدئویی، مدلسازی سه‌بعدی، انیمیشن و هوش مصنوعی
۳- Max the Mutt animation school
مقدمات انیمیشن کامپیوتری و تولید انیمیشن سه‌بعدی ۲ رشته ارائه شده توسط این مدرسه هستند.
۴- Seneca college
انیمیشن سه‌بعدی، انیمیشن پیشرفته و بازی سه‌بعدی رشته‌های این کالج و انیمیشن دو‌بعدی و سه‌بعدی و مدلسازی توسط Maya از دروسی هستند که در این کالج تدریس می‌شوند. به علاوه، در این کالج یک دوره فشرده ۱ ساله در طراحی بازی‌های ویدئویی نیز وجود دارد.
مرکزی که دوره دوساله در تورنتو برگزار می‌کند Centennial college می‌باشد که طراحی و توسعه دهندگی بازی را آموزش می‌دهد که بیشتر بر اساس ساختن انیمیشن دو و سه‌بعدی می‌باشد.
مراکز برگزار کننده دوره‌های یکساله یا هجده‌ماهه در تورنتو عبارتند از:
۱- Art institute of Toronto
طراحی بازیهای کامپیوتری (۱۸ ماه)
طراحی، به تصویر کشیدن، رنگ کردن، مدلسازی سه‌بعدی‌، نرم‌افزار انیمیشن، نقاشی دو بعدی برای پشت صحنه از جمله دروسی هستند که در این مرکز تدریس می‌شوند.
۲- Humber college
بازی و سرگرمی متقبل (۱۸ ماه)
هنر داستان‌سازی برای بازی و مدل سازی سه‌بعدی‌،نرم افزارهایی نظیر maya, motion builder از آموزش‌های این مرکز هستند.
۳- Trios college
این کالج علاوه بر تورنتو در شهرهای لندن، کیچنر، همیلتون و میسیساگا هم کلاسهای آموزشی برگزار می‌کند. رشته طراحی بازی‌های کامپیوتری که یک دوره ۱۸ ماه است در این کالج تدریس می‌شود. دانشجویان در این کالج ۸ پروژه انجام می‌دهند که ۲ تای‌ آن دربارهٔ بازی‌های موبایل می‌باشد.
در شهرهای دیگر انتاریو هم مراکزی از این قبیل وجود دارند که عمدتاً همان مطالب را تدریس می‌کنند. بخشی از این موسسه‌ها عبارتند از:
۱- Algonquin college
طراحی و توسعه دهندگی بازی (۳ سال) در شهر اتاوا
۲- Durhum college
طراحی و توسعه دهندگی بازی (۳ سال) در شهر اشوا
همچنین در همین شهر، university of ontario دارای یک دوره ۴ ساله در زمینه طراحی بازی می‌باشد.
۳- Fanshawe College
طراحی و توسعه دهندگی پیشرفته بازی (۳ سال) در شهر لندن
در همین شهر university of western ontario علوم کامپیوتر با گرایش توسعه دهندگی بازی (۴ سال)
۴- McMaster University
مهندسی‌ نرم‌افزار و طراحی بازی (۴ سال) در شهر همیلتون
۵- university of windsor
توسعه دهندگی تخصصی بازی (۴ سال) در شهر وینزر
۶- Sheridan college
توسعه دهندگی بازی و برنامه‌نویسی پیشرفته (۱ سال) در شهر اکویل
۷- Thinnox Design Academy
طراحی بازیهای کامپیوتری در شهر میسیساگا
۸- University of waterloo
طراحی بازی در بخش علوم کامپیوتر و مهندسی‌ در شهر واترلو

(یادآوری: شهرهای اشوا، همیلتون، اکویل و می‌سی‌ساگا کاملا چسبیده به تورنتو یا در فاصله‌ای بسیار اندک نسبت به آن قرار دارند.)

با توجه به تعداد زیاد مراکز آموزشی‌ بازی‌های کامپیوتری و انیمیشن، بهتر است به نکات زیر برای انتخاب مرکز مورد نظر توجه کنید.

چه مهارت‌های در این موسسات آموزش داده می‌شود:  همیشه توجه داشته باشید که موسسه آموزشی‌ به شما تنها یک سری از مهارت‌ها را تدریس نکند بلکه باید برنامه آموزشی‌ در جهت باروری استعداد‌های هنرجوی انیمیشن داشته باشد. به عبارت دیگر، بعد از اتمام تحصیل، هنرجو باید علاوه بر یک سری از مهارت‌های کامپیوتری با طراحی و مهارت‌های تصویری  نیز آشنا شده باشد.

بنابرین به طور دقیق به برنامه‌های ارائه شده از طرف موسسه توجه کنید، ببینید آیا به شما طراحی و مهارت‌های تصویری را بخوبی آموزش می‌دهد یا خیر. به بیان ساده به شما یاد می‌دهد که چطور طراحی کنید یا اینکه چطور یک قصه را بیان کنید.

چه مدرسینی در این موسسات تدریس می‌کنند: تحقیق کنید که آیا مدرسین دروس به آن دروس واقف هستند یا نه. آیا در کمپانی‌های موفق مشغول به کار هستند یا اینکه فقط تئوری دروس را می‌دانند و سابقه و تجربه عملی ندارند.

چه دانشجو‌های از این موسسه فارغ‌التحصیل شده‌اند و اینکه چقدر موفق  بوده‌اند. چند درصد از آنها توانسته‌اند به کار مشغول شوند.

و اینکه چقدر کارگاه‌های آموزشی‌ آن موسسه به روز و کامل می‌باشند. آیا جدید‌ترین کامپیوتر‌ها و نرم‌افزار‌های آموزشی‌ گرافیکی در آنها  موجود می‌باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar