مراحل خرید خانه در کبک- قسمت اول
19 آگوست 2014 - 8:58
بازدید 260
11

[لینک مطلب در نسخه pdf تعاملی] روال خرید خانه در کشور کانادا با آن چه که در کشورمان ایران اتفاق می‌افتد بسیار متفاوت و شاید به‌نوعی پیچیده است. هرچند اصول کلی رایج در خرید و فروش خانه در شهرها یا استان‌های مختلف کانادا یکسان است اما جزئیات و مشخصات کار در هر شهر و استان […]

ارسال توسط :
پ
پ

[لینک مطلب در نسخه pdf تعاملی]

روال خرید خانه در کشور کانادا با آن چه که در کشورمان ایران اتفاق می‌افتد بسیار متفاوت و شاید به‌نوعی پیچیده است. هرچند اصول کلی رایج در خرید و فروش خانه در شهرها یا استان‌های مختلف کانادا یکسان است اما جزئیات و مشخصات کار در هر شهر و استان کمی متفاوت است. در این مطلب تمرکز بیشتر بر روال جاری در کبک است.

با این که منابع اطلاعاتی بسیار زیادی برای خرید خانه وجود دارد و روش‌های مختلفی مثل مراجعه به وب‌سایت‌ها، تبلیغات روزنامه‌ها یا مجله‌ها و تبلیغات محلی نصب شده در فروشگاه یا کتابخانه‌ها را می‌توان برای یافتن خانه مورد استفاده قرار داد، اغلب مردم ترجیح می‌دهند مراحل خرید خانه را با یک مشاور یا Real Estate Agent به انجام برسانند. این مشاور باید مشخصاتی داشته باشد که بحث جداگانه‌ای می‌طلبد.

در برخی موارد مشاور ملکی با شما یک قرارداد سه تا شش ماهه امضا می‌کند و به این طریق به عنوان تنها مشاور رسمی شما به شما در یافتن خانه کمک می‌کند. بعضی اوقات نیز قراردادی بین خریدار خانه و مشاور امضا نمی‌شود اما معمولا افراد در یک زمان با دو یا چند مشاور کار نمی‌کنند. نکته دیگر این که، شما به عنوان خریدار هزینه‌ای بابت مشاوره‌ای که دریافت می‌کنید نمی‌پردازید و هزینه مشاوران یا همان کمیسیون را فروشنده خانه پرداخت می‌کند.

فروش خانه نیز به همین شکل تابع مقرراتی است. هر خانه‌ای که قراراست به فروش برسد تنها و تنها یک مشاور(یا گروهی از مشاوران همکار) برای فروش دارد که رابط بین خریداران و مشاوران آنها و فروشنده است و هر بازدیدی باید با حضور یا هماهنگی و آگاهی او صورت گیرد. البته هستند کسانی که خانه خود را بدون واسطه به فروش می‌رسانند اما به دلیل پیچیدگی این کار و عواقبی که ممکن است در جریان معامله یا بعد از آن دامن‌گیر افراد شود میزان فروش بی‌واسطه خانه‌ها به 0.1 درصد خانه‌های در بازار هم نمی‌رسد. از این رو همیشه خریدار و فروشنده هریک با مشاور خود کار می‌کنند و تمام مذاکرات از طریق آنها انجام می‌‌شود و طبق قانون، خریدار و فروشنده تا آخرین روز یعنی روزی که خانه در محضر یاNotary به نام خریدار می‌شود با یکدیگر تماسی نخواهند داشت.

این مقررات بخصوص برای تازه‌واردین کمی پیچیده و دست و پاگیر به نظر می‌رسد اما در عمل فرایند خرید خانه را بسیار آسان و مشخص می‌کند به طوری که تکلیف تمام افراد اعم از خریدار، فروشنده و کسانی که رابط خریدار و فروشنده هستند و همه افرادی که در این زمینه کار می‌کنند مثل محضردار یا شرکتی که فروش خانه را بر عهده دارد کاملا مشخص است، تماس و در واقع درگیری طرفین به حداقل ممکن می‌رسد و دورزدن مشاوران و تبانی خریدار و فروشنده تقریبا غیرممکن است.

آنچه در زیر می‌آید مراحل خرید خانه است.

متن کامل در این صفحه از وبسایت پرنیان.

  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar