مراحل خرید خانه در کانادا و کبک- قسمت سوم
29 نوامبر 2014 - 7:57
بازدید 232
9

هرچند اصول کلی رایج در خرید و فروش خانه در شهرها یا استانهای مختلف کانادا یکسان است اما جزئیات و مشخصات کار در هر شهر و استان کمی متفاوت است. در این مطلب تمرکز بیشتر بر روال جاری در کبک است. قسمت اول این مطلب در شماره 24 و قسمت دوم در شماره 26 پرنیان […]

ارسال توسط :
پ
پ

هرچند اصول کلی رایج در خرید و فروش خانه در شهرها یا استانهای مختلف کانادا یکسان است اما جزئیات و مشخصات کار در هر شهر و استان کمی متفاوت است. در این مطلب تمرکز بیشتر بر روال جاری در کبک است. قسمت اول این مطلب در شماره 24 و قسمت دوم در شماره 26 پرنیان منتشر شده است. این آخرین قسمت از این مجموعه است. برای آگاهی بیشتر از روند «خرید خانه در کانادا» می‌توانید مقالات دنباله‌دار در همین ارتباط در وبسایت پارس‌کانادا را مطالعه کنید.

 

بازرسی تخصصی Inspection

بعد از این که خریدار و فروشنده بر سر قیمت به توافق رسیدند و هر دو برگه‌های مربوط به قول‌نامه را امضا کردند به خریدار مدتی وقت داده می‌شود تا کارهای مربوط به خرید را انجام دهد. این مدت در قول‌نامه، مورد توافق طرفین قرارگرفته و معمولا بین 10 تا 14 روز کاری است. در این فاصله خریدار باید اول خانه را توسط یک متخصص، بازرسی کند تا از تمام مشکلات ریز و درشتی که ممکن است در خانه وجود داشته باشد اطمینان حاصل کند و نیز درصورتی که قصد دارد از وام بانکی استفاده کند باید تاییدیه وام یا mortgage approval خود را به فروشنده ارائه دهد. درمورد تهیه وام بانکی نکات فراوانی وجود دارد که باید در جای دیگری بدان پرداخت اما در این نوشتار به بحث بازرسی تخصصی خانه می‌پردازیم.

بازرسی تخصصی خانه یا Home Inspection اجباری نیست و در صورت تمایل خریدار و به هزینه وی انجام می‌شود اما به چند دلیل تقریبا تمام خریداران حتما این بازرسی را توسط یک کارشناس مطمئن انجام می‌دهند.

– اول این که بعضی مشکلات بخصوص در خانه‌های مستقل توسط افراد عادی قابل مشاهده نیست. مثلا ترک‌های احتمالی در فونداسیون و میزان اهمیت و یا امکان تعمیر آنها، سن و کیفیت در و پنجره‌ها و سقف (که در شهر سردی مانند مونترال بسیار مهم است)، سیستم گرمایش و ایزولاسیون خانه، مطابق استاندارد بودن برق‌کشی و لوله‌کشی خانه و سایر جزئیاتی که شاید به چشم یک فرد معمولی نیاید اما بسیار مهم است.

– بعد از انجام بازرسی اگر تشخیص داده شود که خانه ایرادهای اساسی دارد که توسط صاحب خانه بیان نشده است مانند ترک‌های فونداسیون که تاثیر اساسی بر استحکام و فرم خانه گذاشته‌اند و قابل تعمیر نیستند یا تعمیر آنها با هزینه بسیار زیادی انجام می‌شود یا کهنه بودن سقف در این صورت شما می‌توانید بدون پرداخت جریمه از خرید خانه انصراف دهید و از اجرای ادامه قرارداد امتناع بورزید.

– اعلام ایرادهای خانه توسط بازرس به شما این امکان را می‌دهد که بر سر قیمت خانه چانه بزنید یا از صاحبخانه بخواهید که با هزینه خود ایرادهایی که توسط بازرس اشاره شده است را برطرف نماید.

– در استان کبک خانه‌ها با Legal Warranty فروخته می‌شود

متن کامل را در این صفحه از وبسایت پرنیان و یا این صفحات شماره 27 پرنیان ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar